Gå til innhold

Avlyse samvær mtp koronavirus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna skal etter planen til sin far i helga, han arbeider som vekter på ett kjøpesenter og dr i kontakt med en del mennesker. Alle skoler og barnehager i området er stengt. 

Alle celler i kroppen sier at samværet må avlysest, men hva far tenker er noe annet. 

Anonymkode: d55ab...262

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du i det hele tatt snakket med far om dette? 

Anonymkode: 9d2ea...bf6

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes far skal få vurdere det selv. Hans jobb har nok tatt forholdsregler og innrettet seg etter risiko.

Anonymkode: 4f198...402

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Men altså, har du ikke vært i butikken eller på jobb selv disse dager ? 

Anonymkode: a0b42...538

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, har du ikke vært i butikken eller på jobb selv disse dager ? 

Anonymkode: a0b42...538

Men vekter har nok mer nærkontakt med folk enn når mor handler i butikken.

Anonymkode: 86fee...bed

Skrevet

Det syntes jeg ikke du skal nei. Det er ingen grunn til å avlyse. Her må du senke skuldrene litt. Det er like lett å bli smittet på bussen eller på butikken. Han er ikke særlig mer utsatt enn alle andre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vektere har generelt ikke mer kontakt enn andre - de ser, men det er ikke smittsomt å se på folk ;) her er det på sin plass å si at per nå vil et slikt tiltak virke litt hysterisk.. 

Anonymkode: a337c...287

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barna skal etter planen til sin far i helga, han arbeider som vekter på ett kjøpesenter og dr i kontakt med en del mennesker. Alle skoler og barnehager i området er stengt. 

Alle celler i kroppen sier at samværet må avlysest, men hva far tenker er noe annet. 

Jeg tenker at du bør se litt nærmere på grunnen til at dine celler "roper" at dette må avlyses. Du er nok ikke redd for at far skal være syk. Jeg kjøper ikke den. Du er redd for at samfunnet skal effektuere lockdown og barna dine er hos pappaen sin sånn at du ikke får se dem på en stund. Og det er en akseptabel risiko, ts. 

Anonymkode: c7056...fda

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du bør se litt nærmere på grunnen til at dine celler "roper" at dette må avlyses. Du er nok ikke redd for at far skal være syk. Jeg kjøper ikke den. Du er redd for at samfunnet skal effektuere lockdown og barna dine er hos pappaen sin sånn at du ikke får se dem på en stund. Og det er en akseptabel risiko, ts. 

Anonymkode: c7056...fda

Lockdown betyr ikke at alle isoleres i hjemmene sine i hele byen. Folk skal kunne frakte barna mellom foreldrene i bil slik som før. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk, faren på båt. Da hadde vært sikrere å sendt barnet til han i stede de neste ukene. Vi kjører vanlig samvær. Hadde far krevd at barnet skulle vært hos han grunnet min jobb hadde jeg bedt han om å ta en bolle. 

Anonymkode: e5b7b...f55

• Liker 5
Skrevet

Her foregår samvær som normalt. Vi tar forhåndsregler men kan desverre ikke isoleres for alt

AnonymBruker
Skrevet

Tror du ikke at folk som jobber i butikker har barn?

Anonymkode: de8d2...298

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal avlyse. Jeg har tre små barn og jobber som sykepleier på sykehus og jeg kommer hjem til barna mine hver dag. Skifter bleie, mater de, ammer minstemann, legger de om kvelden osv. 

Eksen din er vekter og ikke like tett på folk da. La han ha samvær. 

Anonymkode: 3cf3a...451

Skrevet

Er ikke noen grunn  til å avlyse i dette tilfellet, mener jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å avlyse. Eller tror du at folk som jobber sender barna på barnehjem for å unngå smitte? 

Anonymkode: d7c09...cbd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på kjøpesenter, kan da ikke flytte hjemmefra for det 

Anonymkode: 9facd...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Fint at andre tenker det er greit med kollektivtransport og å sende barna sine til en som arbeider med og rundt alt mulig av mennesker.... 🙄

Vi blei enige om å avlyse denne gangen! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville avlyst. 
Har far ny samboer/nye barn/stebarn? Om det kun er far så kanskje. Men om han har ny familie så kan barna bli smittet av søsken/stesøsken og smitten kan gis videre  osv. 

Anonymkode: a1593...922

AnonymBruker
Skrevet

Kan du tilby ham å ha dem lenger når det verste har gitt seg eller et seinere tidspunkt han ønsker, slik at du viser at ikke det bare er for egoistiske grunner?

Anonymkode: d8a6f...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt motsatt problem, barnet er med far nå og han tar veeeeldig lett på viruset, mens jeg og min eldste isolerer oss fra alle andre mennesker (kun jeg som går i butikk, da m hansker og munnbind). Far dratt på hytta si, står i overfylt butikk, lar barnet leke med andre etc. Så jeg ønsker egentlig ikke å ha barnet på samvær i tiden fremover ettersom jeg og eldste har strukket oss langt for å minimere risiko. Hva kan og bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 47a8a...c97

• Opprett ny...