Gjest RoNo Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 (endret) Jeg vil på det sterkeste oppfordre alle til å være ekstra generøs i disse tider. De fleste som har kjøpt billetter til arrangementer som blir avlyst har nok retten på sin side om de krever refusjon. Tenk etter før dere gjør dette. Trenger du mer disse kronene nå enn firmaet? Hvilke tilbud ønsker du etter dette er over? Mange bekker små osv... Du kan, om du er del av mange, redde disse firmaene nå. Om det er konsert, stand up, vin smaking eller hva det måtte være. Du har brukt pengene, da trenger du dem ikke så gale at det er nødvendig å bidra i å rasere kulturtilbud etc. Det er ikke lett å drive i Norge på en god dag, nå tar det nattesøvnen fra mange. Takk ♥️ for at du leste. Endret 12. mars 2020 av RoNo
Zanzibar3 Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 Godt poeng. Et annet godt poeng er at mange har begrensa med penger å bruke på fritid, slik at om de ikke får pengene tilbake blir det kanskje ingen teatertur eller konsert i år. Samme med ferie. 26
911 Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Helt enig om det ikke er flere 10 000 kr. 4-500 for en avlyst konsert e.l. kan man unnvære. Norge skal leve også etter at denne pandemien er over og da er det trist om mange er gått konkurs. 17
Tatja Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, RoNo skrev: Jeg vil på det sterkeste oppfordre alle til å være ekstra generøs i disse tider. De fleste som har kjøpt billetter til arrangementer som blir avlyst har nok retten på sin side om de krever refusjon. Tenk etter før dere gjør dette. Trenger du mer disse kronene nå enn firmaet? Hvilke tilbud ønsker du etter dette er over? Mange bekker små osv... Du kan, om du er del av mange, redde disse firmaene nå. Om det er konsert, stand up, vin smaking eller hva det måtte være. Du har brukt pengene, da trenger du dem ikke så gale at det er nødvendig å bidra i å rasere kulturtilbud etc. Det er ikke lett å drive i Norge på en god dag, nå tar det nattesøvnen fra mange. Takk ♥️ for at du leste. HELT ENIG!!! 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 altså når man har betalt noe og ting blir avlyst så skal man ha pengene tilbake. Og håpe alle krever pengene tilbake! enklte folk vet ikke hva de engang skriver om. Anonymkode: 0623c...db2 18
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, 911 skrev: Helt enig om det ikke er flere 10 000 kr. 4-500 for en avlyst konsert e.l. kan man unnvære. Norge skal leve også etter at denne pandemien er over og da er det trist om mange er gått konkurs. off jaaaa, Norge sliter jo sånn 😕 buhu Anonymkode: 0623c...db2 5
Gjest RoNo Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 (endret) 11 minutter siden, Zanzibar3 skrev: Godt poeng. Et annet godt poeng er at mange har begrensa med penger å bruke på fritid, slik at om de ikke får pengene tilbake blir det kanskje ingen teatertur eller konsert i år. Samme med ferie. Det har jeg forståelse for, men det er så fryktelig trist å se ene arrangement etter det andre avlyses på Facebook. De skriver hvordan du får refusjon også vet man at det er små firma med små marginer. De største kan nok kanskje klare seg, men de små vil forsvinne. Jeg kommer til å savne de om de går konkurs og jeg vil tro de som har kjøpt billetter vil gjøre det samme. Endret 12. mars 2020 av RoNo
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Zanzibar3 skrev: Godt poeng. Et annet godt poeng er at mange har begrensa med penger å bruke på fritid, slik at om de ikke får pengene tilbake blir det kanskje ingen teatertur eller konsert i år. Samme med ferie. Vi bør se på dette som en dugnad, hvorange av oss må ofre noe for at konsekvensene for samfunnet (oss i fellesskap) skal bli minst mulig. Jeg skulle flydd til London neste uke, men antar nå at det er tapt. Irriterende, men får være mitt bidrag för å beskytte de svakeste. Husk at ingen av oss er tjent med at bedrifter, teater, restauranter, kino, sportsarrangører, flyselskap går konkurs. Er man dekket av en forsikring er det en annen sak, for forsikringsselskaper skal ha slike situasjoner med i sine beregninger av premier. Anonymkode: 163ee...b68 22
Gjest RoNo Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: altså når man har betalt noe og ting blir avlyst så skal man ha pengene tilbake. Og håpe alle krever pengene tilbake! enklte folk vet ikke hva de engang skriver om. Anonymkode: 0623c...db2 Kan du utdype Anonym? Vet du så mye mer?
911 Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 (endret) JADA AB db2... Norge var kanskje litt overdrevet, men konsertarrangører og teatre må betale honorar og lønn til de som de har bestilt og det kan være "kroken på døra" for mange som driver helt på grensen. Man vil jo ha muligheten til å gå på konsert også etter dette er over. Endret 12. mars 2020 av 911 7
Zanzibar3 Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, RoNo skrev: Det har jeg forståelse for, men det er så fryktelig trist å se ene arrangement etter det andre avlyses på Facebook. De skriver hvordan du får refusjon også vet man at det er små firma med små marginer. De største kan nok kanskje klare seg, men de små vil forsvinne. Jeg kommer til å savne de om de går konkurs og jeg vil tro de som har kjøpt billetter vil høre det samme. Absolutt, men her må man jo veie sine behov. Som privatpersoner er vi generelt villige til å spytte inn penger i bedrifter vi liker for at de ikke skal gå konkurs? Er det vår plikt? 2
SoWhat? Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 Det hadde jo vært fint om folk lot være. Men jeg har dessverre mine tvil da vi alle ser i disse dager, at mange tenker mest på seg selv og ikke felleskapet. Ser nok endel i denne tråden også. Men positivt at flere tenker på andre og konsekvenser for dem i forhold til seg selv. Du har et godt og viktig poeng 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, RoNo skrev: Kan du utdype Anonym? Vet du så mye mer? Vet tydlgivis mye mer enn deg. Anonymkode: 0623c...db2 1
Ananas. Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: altså når man har betalt noe og ting blir avlyst så skal man ha pengene tilbake. Og håpe alle krever pengene tilbake! enklte folk vet ikke hva de engang skriver om. Anonymkode: 0623c...db2 Det er HELT greit at noen vil ha eller trenger å få pengene sine tilbake. Likevel er det sånn at det kan føre til at bedrifter og steder man egentlig setter stor pris på går konkurs, så hvis man KAN la være, så kan man velge å la være. Det er en del som verdsetter å ha kafeen/scenen/ferieselskapet også neste år mer enn pengene man kunne ha fått igjen. For egen del kan jeg kreve tilbake penger og kjøpe masse hobbyutstyr isteden, det gir meg likevel lite glede hvis konsertstedet mitt blir lagt ned neste år. Derfor lar jeg dem beholde pengene. 16
911 Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Zanzibar3 skrev: Absolutt, men her må man jo veie sine behov. Som privatpersoner er vi generelt villige til å spytte inn penger i bedrifter vi liker for at de ikke skal gå konkurs? Er det vår plikt? Selvsagt ikke, men om denne er en lokal arrangør der dette er et være eller ikke være, og man har bestilt og betalt for et arrangement som ble avlyst er det et moralsk ansvar... synes jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vet tydlgivis mye mer enn deg. Anonymkode: 0623c...db2 Det er dessverre ikke så tydelig for resten av oss. Kanskje du skal informere litt om hva du vet så mye bedre? Anonymkode: c9693...06b 11
matrobot Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 Jeg tenker at det er den norske staten som bør hjelpe til her. Vi betaler jo skatt, så de bør hjelpe de mindre bedriftene med å overleve disse tidene. Bruk gjerne litt av oljefondet for å få samfunnet til å gå rundt! Det er det viktigste! 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, matrobot skrev: Jeg tenker at det er den norske staten som bør hjelpe til her. Vi betaler jo skatt, så de bør hjelpe de mindre bedriftene med å overleve disse tidene. Bruk gjerne litt av oljefondet for å få samfunnet til å gå rundt! Det er det viktigste! Joda, men pengene var ment brukt likevel. Forestillinger er det jo sagt at ofte blir satt opp igjen senere, og at billettene fortsatt vil gjelde da. Jeg har en hotellovernatting jeg ikke får brukt, men tenker at det får gå - evt. høre om jeg får booket om til neste år. Jeg er enig i at dette bør fungere som dugnad. Vi må holde landet i gang. Anonymkode: 3ecdf...20b 4
Gab Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 Dette vil få dramatiske konsekvenser for norsk næringsliv, kultur og organisasjoner. For en gangs skyld mener jeg at det er riktig å bruke oljefondet i ettertid på de bedrifter, organisasjoner o.s.v. som går konkurs på grunn av dette men som har vist levedyktighet i de tre foregående år. Men man kan ikke starte allerede nå med å love bort penger for å redde flyselskaper o.s.v. Først må man prøve å løse dette på andre måter så får staten/oljefondet komme inn senere. Først må man sikre liv og helse. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: hahaha for en bra comeback! Anonymkode: 0623c...db2 Takk ❤️ Anonymkode: c9693...06b 1
Anbefalte innlegg