Gå til innhold

Hjelpe til som frivillig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet om det noe sted i Norge er åpnet for at man kan melde seg som frivillig for å hjelpe til? Da tenker jeg på alt mulig som kan hjelpe landet med å komme gjennom denne krisen. Hjelpe med testing, hjelpe med å registrere ting og tang, hjelpe med transport av saker og ting og mennesker, hva som helst egentlig for å hjelpe et overbelastet helsesystem og et verdenssamfunn i krise. Jeg melder meg gjerne!

Anonymkode: bfa90...514

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror du må ha utdanning til det innen medisin som lege, men det er sikkert mulig å hjelpe til med handling for eldre og de med svakt imunnforsvar. :)

Anonymkode: 4a265...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så ikke denne før jeg startet en lignende tråd selv. Hvordan kommer jeg i kontakt med de som kan trenge hjelp med handling/utkjøring av mat? 

Bør jeg kontakte butikker som tilbyr tjenesten, vente på at kommunen selv tilbyr slike tjenester, prøve å kontakte folk direkte? 

Anonymkode: 97159...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må ha utdanning til det innen medisin som lege, men det er sikkert mulig å hjelpe til med handling for eldre og de med svakt imunnforsvar. :)

Altså, ingen andre enn leger kan selvsagt arbeide som leger, det var virkelig ikke det jeg siktet til. Jeg lurte på om det er noen kommuner eller andre i landet som har åpnet for frivillighet på områder det ER mulig å hjelpe til med.

Anonymkode: bfa90...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må du nesten ta kontakt med din egen kommune eller frivillighetssentralen der du bor. Evt hvis det ikke er åpent, sleng ut en annonse/innlegg i gruppe på fb at du er villig til å hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...