Gå til innhold

Jeg ønsket ikke dele hvor jeg jobber, fordi jeg ønsker få flere vakter, sleip?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått jobb i ett bofellesskap, mens jeg holdt på å søke , så snakker jeg med en bekjent / venn om hennes situasjon nå om dagen, vedkommende deler frustrasjon over å ikke få en jobb vedkommende ønsker. Vedkommende har nylig sagt opp en fulltidsjobb , pga mistrivsel, og tar nå ekstra jobber, de har masse masse utgifter og en usikker økonomisk situasjon. 

Under samtalen tipser vedkommende meg om jobber jeg kan søke på, og jeg søker på disse også. 

SÅ får jeg jobb , men dette er en jobb jeg søkte på lenge før vi snakket. Vedkommende spør og graver om hvor jeg har fått jobb, vi snakker på sosiale media. Jeg sier jeg ikke ønsker dele det fordi det bare er ekstra vakter. Vedkommende blir illsint fordi jeg ikke vil dele dette. 

Jeg tenker at jeg ikke ønsker å jobbe med vedkommende og ønsker heller ikke at vedkommende også skal få vakter jeg potensielt kan få. Man må jo tenke på seg selv? Vedkommende har jo frivillig sagt opp en fulltidsjobb.

Vedkommende kalte meg drittkjerring, dum, jeg burde aldri jobbe med mennesker osv osv.

Er det jeg som er veldig sleip???

Anonymkode: 4b0b4...eda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Du er bare en dårlig venn. Eventuelt også dårlig arbeidstaker hvis stedet du jobber trenger flere folk.

Anonymkode: d61fc...bb6

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei.

Du er bare en dårlig venn. Eventuelt også dårlig arbeidstaker hvis stedet du jobber trenger flere folk.

Anonymkode: d61fc...bb6

De gjør ikke det nå, da hadde du utlyste stillinger, og det har de ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Man må jo tenke på seg selv?

Joda, men det er helt klart nødvendig å tenke på andre til tider også.

Du kan ikke velge dine medarbeidere, og her er du absolutt en dårlig venninne. Hvordan skal du oppføre deg mot andre du jobber sammen med, de også vil vel ha de samme vaktene du ønsker? Når du oppfører deg slik mot en venn, så kan man jo undre.

Anonymkode: 71698...f6e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er helt klart nødvendig å tenke på andre til tider også.

Du kan ikke velge dine medarbeidere, og her er du absolutt en dårlig venninne. Hvordan skal du oppføre deg mot andre du jobber sammen med, de også vil vel ha de samme vaktene du ønsker? Når du oppfører deg slik mot en venn, så kan man jo undre.

Det styres jo av ett system, og da må de faktisk være før meg til å ta vakter.

Hun er ingen venn. Vi har sett hverandre kanskje en gang årlig.

AnonymBruker
Skrevet

Fyfader for en dårlig venninne du er 😂 at du ikke skjemmes! 

Anonymkode: c2a2c...cc9

• Liker 14
Skrevet (endret)

Jeg, personlig, ville ha gjort det samme som deg. Min økonomi først, også andre sin etter min er ivaretatt. Hvis jeg trenger ekstravakter, og har behov for at de ringer meg, så ja, da er jeg kanskje en dårlig venn som ikke deler. Likevel, så må jeg ha så det går å leve for! Sånn er det bare ;) 

Endret av Sylveon
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er ingen venn. Vi har sett hverandre kanskje en gang årlig.

Okay, du skrev venn / bekjent, så ble litt usikker.
Og da er du vel i grunn bare sleip og egoistisk, noe som helt klart er lov det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okay, du skrev venn / bekjent, så ble litt usikker.
Og da er du vel i grunn bare sleip og egoistisk, noe som helt klart er lov det.

Ja jeg mener jo det 

Jeg mener at om de andre vikarene trenger vakter , så må de booke vaktene før andre i vakt-systemet. Og om boligen trenger flere vikarer, så må de selv gå ut å søke etter det.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyfader for en dårlig venninne du er 😂 at du ikke skjemmes! 

Anonymkode: c2a2c...cc9

Vennine er jeg vel ikke. Jeg snakket bare med en bekjent. Jeg burde ikke kalle vedkommende veninne, når vi sees kanskje engang årlig.

Gjest snødråpe
Skrevet

Du sier at hun sliter økonomisk, så det er ganske kald oppførsel, spesielt siden hun tipset deg om jobber hun selv søkte på. Det er som å se noen sin båt synke og si at sorry, men du får ikke sitte i robåten min. Det blir sannsynligvis midlertidig at hun tar vakter hos deg om hun får noen også, hun trenger jo en fulltidsjobb og vil nok fortsette søke på annet. Så at du får mindre vakter er kun et midlertidig problem. Du dolker ei god venninne som hjalp deg i ryggen, og på sikt vil dette føre til at du har 1 mindre person som hjelper deg om du skulle få problemer i livet ditt i fremtiden, om du skal flytte, brekker foten, mister noen eller annet. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, snødråpe skrev:

Du sier at hun sliter økonomisk, så det er ganske kald oppførsel, spesielt siden hun tipset deg om jobber hun selv søkte på. Det er som å se noen sin båt synke og si at sorry, men du får ikke sitte i robåten min. Det blir sannsynligvis midlertidig at hun tar vakter hos deg om hun får noen også, hun trenger jo en fulltidsjobb og vil nok fortsette søke på annet. Så at du får mindre vakter er kun et midlertidig problem. Du dolker ei god venninne som hjalp deg i ryggen, og på sikt vil dette føre til at du har 1 mindre person som hjelper deg om du skulle få problemer i livet ditt i fremtiden, om du skal flytte, brekker foten, mister noen eller annet. 

Jeg tror nok ikke du leste dette, hun er ingen god venninne. Jeg visste ikke at hun jobbet engang, da vi snakket. Vi vet ingenting om hverandre, vi møtes bare engang årlig maks, og snakkes av og til spontant.

Hun har selv valgt å si opp sin faste jobb, og de har selv valgt å ha utgifter oppetter ørene .

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis de ikke trenger flere folk og ikke har utlyste stillinger, vil de jo heller ikke ansette henne? Så egentlig har det ingenting å si om du forteller henne hvor du jobber eller ikke, du bare liker å føle deg ovenpå og holde tilbake informasjon fordi du kan? Sjarmerende...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva er problemet med å dele det da? Vedkommende får jo ikke jobb der uansett?

Og du synes det er innafor å aktivt følge opp tips fra henne, men ikke gi noe tilbake? Du høres ut som en dårlig person.

Anonymkode: a0bf0...e96

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem å fortelle henne hvor du jobber. 

Om de ikke trenger flere folk, så får hun jo ikke jobb der. Om de trenger flere folk, så vil de ansette noen uansett om hun søker der eller ikke. Det vil ikke spille noen rolle for deg, du får akkurat like lite eller mye konkurranse om vakter.

Høres ut som du laget deg en uvenn til ingen nytte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er sånn i arbeidslivet som du svarer din bekjente og andre her i tråden, så høres du ikke akkurat ut som noen sjarmerende person iallefall.

Anonymkode: eb0a3...966

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått jobb i ett bofellesskap, mens jeg holdt på å søke , så snakker jeg med en bekjent / venn om hennes situasjon nå om dagen, vedkommende deler frustrasjon over å ikke få en jobb vedkommende ønsker. Vedkommende har nylig sagt opp en fulltidsjobb , pga mistrivsel, og tar nå ekstra jobber, de har masse masse utgifter og en usikker økonomisk situasjon. 

Under samtalen tipser vedkommende meg om jobber jeg kan søke på, og jeg søker på disse også. 

SÅ får jeg jobb , men dette er en jobb jeg søkte på lenge før vi snakket. Vedkommende spør og graver om hvor jeg har fått jobb, vi snakker på sosiale media. Jeg sier jeg ikke ønsker dele det fordi det bare er ekstra vakter. Vedkommende blir illsint fordi jeg ikke vil dele dette. 

Jeg tenker at jeg ikke ønsker å jobbe med vedkommende og ønsker heller ikke at vedkommende også skal få vakter jeg potensielt kan få. Man må jo tenke på seg selv? Vedkommende har jo frivillig sagt opp en fulltidsjobb.

Vedkommende kalte meg drittkjerring, dum, jeg burde aldri jobbe med mennesker osv osv.

Er det jeg som er veldig sleip???

Dere er barnslige begge to. Men etter at hun slag den bemerkningen etter deg så ville jeg ikke ha hjulpet henne. I utgangspunktet ville jeg heller laget en bedre historie enn å si det på den måten du gjorde, fordi det er provoserende. 

Anonymkode: 44c34...d91

AnonymBruker
Skrevet

Det er egoistisk. Men hvis man vil klatre opp i karrierestigen, så kan man gjøre det som skal til, hvis muligheten er der. Menn gjør egoistiske ting hele tiden for å komme seg til topp. Mens vi kvinner må dele alt med hverandre, og blir kritisert hvis vi ikke gjør det. 

Anonymkode: 0ccfb...ca5

• Liker 1
Skrevet

Er det noe jeg gikk glipp av her? Helt seriøst, hva skal ts gjøre? Hun hindrer ikke venninnen i å få jobb ved å ikke opplyse om at hun selv fikk jobben. Hvordan skal det hjelpe å si at ts fikk jobben og ikke venninnen? Begge hadde jo søkt. Er arbeidsgiver som vurderer søknadene, ts kan ikke ansette henne.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Roseh skrev:

Er det noe jeg gikk glipp av her? Helt seriøst, hva skal ts gjøre? Hun hindrer ikke venninnen i å få jobb ved å ikke opplyse om at hun selv fikk jobben. Hvordan skal det hjelpe å si at ts fikk jobben og ikke venninnen? Begge hadde jo søkt. Er arbeidsgiver som vurderer søknadene, ts kan ikke ansette henne.

TS har jo fortalt venninnen at hun har fått jobb. Men vil ikke fortelle HVOR hun har fått jobb, og hindrer dermed venninnen å søke på samme sted. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...