AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Leser nå på TV2 sine sider at helsemyndighetene trodde at ikke en gang 100 personer ville bli smittet. Akkurat nå er over 600 personer smittet. Hvordan kunne myndighetene ta så feil? Dårlig informerte? Eller bare veldig optimistiske? Sitat: Helsemyndigheter bommet kraftig på korona-anslag Norske helsemyndigheter anslo for tre uker siden at antall smittede av koronaviruset ville være under 100 personer. Der bommet de kraftig. https://www.tv2.no/nyheter/11287953/ Anonymkode: b6843...c9c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller bare veldig optimistiske? Det er idiotisk av helsemyndigheter og leger å være spekulative. Man kan gjøre masse forberedelser, men det er sjeldent at man vet utfallet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser nå på TV2 sine sider at helsemyndighetene trodde at ikke en gang 100 personer ville bli smittet. Akkurat nå er over 600 personer smittet. Hvordan kunne myndighetene ta så feil? Dårlig informerte? Eller bare veldig optimistiske? Sitat: Helsemyndigheter bommet kraftig på korona-anslag Norske helsemyndigheter anslo for tre uker siden at antall smittede av koronaviruset ville være under 100 personer. Der bommet de kraftig. https://www.tv2.no/nyheter/11287953/ Anonymkode: b6843...c9c Det var nok ikke mange som kunne forvente at Italia ble slik smittedigel. Uten dette hadde det nesten ikke vært noen smittede i Norge. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Fordi vi er ett naivt lang, med alt for mange i høye stillinger med god lønn som ikke nødvendigvis er så innmari dyktige. Vi fungerer ikke godt i krise! Anonymkode: 3479b...84e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 #land Anonymkode: 3479b...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Gud forby vi kommer i krig! På tide å skifte ut folk som skal «passe» på oss... Anonymkode: 87ce7...f40 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 Naivitet!! Anonymkode: 6802e...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Hvorfor? Ett ord: Hybris, gresk for hovmod. Eksempel: Professor Ørjan Olsvik, med sitt kjente sitat om at det er større sjanse for å vinne i lotto tre uker på rad, enn at kinesiske turister smitter oss. Når møtte man sist en norsk ekspert eller politiker som ikke visste best ...? Endret 12. mars 2020 av Bix 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 Fordi mørketall i hele verden som man ikke har oversikt over. Sannsynligvis er de fleste av oss eksponerte allerede, eller blir det veldig snart. Til nå har man i Norge kunnet teste folk med så milde symptomer at de ellers aldri ville mistenkt noen "spesiell" sykdom. I Italia begynte de ikke å teste før de gamle begynte å falle som fluer. Snart vil man også i Norge ikke kunne ta hensyn til flere enn de som blir alvorlig syke. Ingen vet noe som helst, men det mest realistiske er nok å tenke at alle blir smittet. Anonymkode: 230fc...1c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 Det var vel ingen som visste, vi vet jo fortsatt lite Ingen vits å skylde på noen, da henger vi oss bare opp i ting som ikke betyr noe nå Det som er viktig -det er at folk begynner å bli veeldig forsiktige nå. Anti-bac, vaske hender oftere enn oftest, unngå å henge rundt stor ansamlinger av folk, ikke reise. Hvert enkelt menneske må prøve å ta ansvar -det er vi som smitter hverandre, ikke politikerne. Anonymkode: f567d...885 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidabmao Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 Det overrasket meg også, at helsemyndigheten ikke forstod at dette viruset er svært smittsomt. Det virket nesten som de trodde det ville dø ut av seg selv, bare med noen fine ord. Dette viruset er vanskelig å utrydde og vil nok kreve tiltak i flere år fremover eller kanskje for alltid, eller inntil vi har en bedre løsning. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidabmao Skrevet 12. mars 2020 #12 Del Skrevet 12. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det var vel ingen som visste, vi vet jo fortsatt lite Ingen vits å skylde på noen, da henger vi oss bare opp i ting som ikke betyr noe nå Det som er viktig -det er at folk begynner å bli veeldig forsiktige nå. Anti-bac, vaske hender oftere enn oftest, unngå å henge rundt stor ansamlinger av folk, ikke reise. Hvert enkelt menneske må prøve å ta ansvar -det er vi som smitter hverandre, ikke politikerne. Anonymkode: f567d...885 Man kunne se "trenden" i Kina allerede for lenge siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Del Skrevet 12. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Leser nå på TV2 sine sider at helsemyndighetene trodde at ikke en gang 100 personer ville bli smittet. Akkurat nå er over 600 personer smittet. Hvordan kunne myndighetene ta så feil? Dårlig informerte? Eller bare veldig optimistiske? Sitat: Helsemyndigheter bommet kraftig på korona-anslag Norske helsemyndigheter anslo for tre uker siden at antall smittede av koronaviruset ville være under 100 personer. Der bommet de kraftig. https://www.tv2.no/nyheter/11287953/ Anonymkode: b6843...c9c Fordi de ikke begynte å teste folk tidlig nok, og når se begynte å teste satte de så strenge krav til hvem som kvalifiserte for dette at de laget enorme mørketall selv. Samtidig med at de dro smitten rett inn i helsetjenesten var hos legen med barnet mitt for 1 uke siden og fikk konstatert lungebetennelse. Ihh til CRP «ett eller annet virus» Legen syns det var litt rart og ga oss antibiotika. Feberen gikk ikke ned etter dette, så jeg ringer fastlegen i dag. De sier fødselsdato? Sier jeg kan komme til time da og da. Ikke ETT spørsmål i retning corona el bekymring for allmenntilstand eller noe. Jeg kommer ikke til ordet. Dama i resepsjonen bare regelrett legger på. jeg ringer opp. Forklarer at lungebetennelse og tidligere besøk, og at barnet går i en stor barnehage osv osv. Fortsatt time da og da. men er du ikke bekymret for corona sier jeg? Nei, har du vært i utlandet da?nei, men mange unger i bgh har. Som en robot sier hun så igjen; du får time da og da. Eller ringte du for å avlyse timen? Disse idiotene er første skanse..... Anonymkode: e2e75...747 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollis Skrevet 12. mars 2020 #14 Del Skrevet 12. mars 2020 Fordi her i landet tar aldri myndighetene noen verdens ting på alvor, og det samme gjelder folk flest som i begynnelsen tok det med knusende ro og lo hånlig av andre som faktisk var oppriktig bekymret. En motbydelig holdning. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi de ikke begynte å teste folk tidlig nok, og når se begynte å teste satte de så strenge krav til hvem som kvalifiserte for dette at de laget enorme mørketall selv. Samtidig med at de dro smitten rett inn i helsetjenesten var hos legen med barnet mitt for 1 uke siden og fikk konstatert lungebetennelse. Ihh til CRP «ett eller annet virus» Legen syns det var litt rart og ga oss antibiotika. Feberen gikk ikke ned etter dette, så jeg ringer fastlegen i dag. De sier fødselsdato? Sier jeg kan komme til time da og da. Ikke ETT spørsmål i retning corona el bekymring for allmenntilstand eller noe. Jeg kommer ikke til ordet. Dama i resepsjonen bare regelrett legger på. jeg ringer opp. Forklarer at lungebetennelse og tidligere besøk, og at barnet går i en stor barnehage osv osv. Fortsatt time da og da. men er du ikke bekymret for corona sier jeg? Nei, har du vært i utlandet da?nei, men mange unger i bgh har. Som en robot sier hun så igjen; du får time da og da. Eller ringte du for å avlyse timen? Disse idiotene er første skanse..... Anonymkode: e2e75...747 Det er ingenting som forundrer meg 😵 Dette handler om at ingen tar ansvar, alle skylde på andre enn seg selv. Tror myndighetene må gripe mer inn og gi pålegg om at man tar slikt på alvor før noen reagerer. Det er svikt i alle bransjer, ikke bare helsevesenet, selv om det er dette vi merker når det gjelder som mest. Anonymkode: 95450...48b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Del Skrevet 12. mars 2020 Just now, Bollis said: Fordi her i landet tar aldri myndighetene noen verdens ting på alvor, og det samme gjelder folk flest som i begynnelsen tok det med knusende ro og lo hånlig av andre som faktisk var oppriktig bekymret. En motbydelig holdning. Eneste de tar på alvor er falske bekymringmeldinger sendt til Barnevernet. Da er de på hugget! Anonymkode: 95450...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollis Skrevet 12. mars 2020 #17 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eneste de tar på alvor er falske bekymringmeldinger sendt til Barnevernet. Da er de på hugget! Anonymkode: 95450...48b Det er jo alvorlig det og 😂 Men hadde vært en fordel hvis vi sluttet å tro at vi var best i verden i alt for det er det siste vi er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 12. mars 2020 #18 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 21 minutter siden, Bollis said: Det er jo alvorlig det og 😂 Men hadde vært en fordel hvis vi sluttet å tro at vi var best i verden i alt for det er det siste vi er. Godt sagt. Endret 12. mars 2020 av Akhenaton 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Del Skrevet 12. mars 2020 15 minutter siden, Bollis skrev: Fordi her i landet tar aldri myndighetene noen verdens ting på alvor, og det samme gjelder folk flest som i begynnelsen tok det med knusende ro og lo hånlig av andre som faktisk var oppriktig bekymret. En motbydelig holdning. Trist men sant... En annen ting folk ser ut til å ha glemt... Nå når koronaviruset rammer mange land , vil vel også militære i de landene være svekket... Noen som vet om koronasituasjonen i våre naboland som Russland osv? Hvordan skal dette gå.. Anonymkode: 2747c...567 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud forby vi kommer i krig! På tide å skifte ut folk som skal «passe» på oss... Anonymkode: 87ce7...f40 Til hvem? Anonymkode: 2747c...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg