Gjest trenger hjelp Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Hei! Jeg har et problem og håper noen her inne kan gi litt råd og hjelp. Jeg har endelig funnet rensekrem og ansiktskrem som passer huden min. Den hjelper meg mot store porer, urenheter og ujevnheter. Men problemet er at jeg får litt sånn småekviser :-x Så, er det slik at siden rensekrem tørker ut huden min og ansiktskrem ikke er fettete nok, erfor gir kviser? Jeg har i utgangspunkt litt fett hud, derfor tør jeg ikke å bruke krem som er fettete. Men venninna mi sa at hvis huden blir tørr, så får man kviser?! :o Sden jeg har hele mitt liv hørt at fett hud og fett krem gir kviser, derfor har jeg aldri brukt nattkrem. Lar huden liksom puste. Men kanskje jeg burde bruke nattkem, siden rensekremen tørker ut huden min? Men jeg ar sååååå redd for å få mer kviser hvis jeg dekker porene med nattkrem Er det noen som kan gi meg råd? For jeg er kjempe fornøyd med disse produktene. Jeg vil egentlig ikke velge mellom store porer/urenheter og kviser :-(
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Kanskje du burde prøve en mildere rens? Det er nemlig sant som venninna di sier, at uttørket hud kan få kviser fordi den blir i ubalanse. Generelt er det svært få hudtyper som egentlig har noe godt av sterke renseprodukter. Det lureste er å bruke milde produkter som renser uten å irritere, og deretter en krem som gir tilstrekkelig med fuktighet OG litt fett for huden din.
Gjest hjalmarlover Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Ja, når huden din blir tørr, produserer huden bare mer talg og det kan føre til kviser. Som Lilith skrev, bruk en mild rens som ikke tørker ut huden,MEN renser den ordentlig. Dermalogica Special Cleansing Gel renser huden bra,men irriterer ikke eller tøker huden ut. Pass på å bruke fuktighetskrem-men uten olje som tetter porene. Gå i hudpleiesalong eller parfymeri og la dem se litt på huden din og finn en lett krem som gir mye fuktighet. Husk også å passe på at sminke(om du bruker foundation) er uten olje. Fint at du lar huden få "pusete" så ofte som mulig...ikke bruk tung sminke hver dag og husk iallfall å rense huden for sminke og fett før du legger deg. Lykke til!
Gjest Trenger hjelp Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Tusen takk for svar :-) Jeg bruker Shiseido Pureness renseskum, er den for sterk? Den tilhører søstra mi, og jeg synes hun har fått så fin hud av det! Men kanskje ikke så bra på meg? Hm, problemet er at jeg egentlig er fornøyd, siden den hjelper mot store porer og ujevnheter. Hm..dillemma :-( :-x
Gjest hjalmarlover Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Tusen takk for svar :-) Jeg bruker Shiseido Pureness renseskum, er den for sterk? Den tilhører søstra mi, og jeg synes hun har fått så fin hud av det! Men kanskje ikke så bra på meg? Hm, problemet er at jeg egentlig er fornøyd, siden den hjelper mot store porer og ujevnheter. Hm..dillemma :-( :-x Ja, det er jo et dillemma... Jeg har ikke prøvd Shiseido renseskum, så vet ikke om det er et strekt produkt?! Men vi reagerer jo forskjellig... Som du skrev i det først innlegget hadde du fet hud og kviser, og det finnes jo andre produkter som hjelper også...hvis du ikke tåler Shiseido mener jeg... Jeg er fan av Dermalogica, som nevnt over, er det et merke som har fantastiske produkter- og som ikke irriterer og tørker ut huden. Hvis du er veldig plaget av fet/uren hud vil jeg anbefale Dermal Clay Cleanser og hvis du har nokså noram/fet hud kan jeg virkelig anbefale Special Cleansing Gel. (Har ikke prøvd dermal clay,men vet mange som er fornøyde. Anti Bac(rens til uren hud fra dermalogica) er i det sterkeste laget for mange)... Du får prøve deg fram! Håper du finner noe som gjør susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå