Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Har du noen gode tips om styling, pleie eller gode produkter?

Her er noen av mine tips:

Bruk sjampo beregnet på farget hår- selv om du ikke har farget det. Etter bruk blir skjellaget lukket og håret ser mer glansfult ut.

Spray i volumaspray fra undersiden med holdet bøyd framover- da bevarer du krøllene/volum bedre.

Bruk varmebeskyttende produkter når du bruker rettetang, føner og krølltang- da sliter det ikke så mye på håret.

Skyll håret raskt etter du har trent eller badet i klorvann eller saltvann- klor og salt tørker ut håret.

Om du er bruker av stylingprodukter, bør du ta en real rens av og til. Enten vaske med rensesjampo eller eplecideredikk.

Har du flatt og rett hår, kan du få krøller på denne måten: Påfør volummousse i vått hår og flett fletter(jo flere- dess mer krøller) og la håret tørke før du tar den ut.

Ved å lage upresis hårskill kan du skjule til en viss frad mørk ettervekst...

Hvis du skal farge håret hjemme, bland aldri forskjellige farger- da kan du ende opp med grønt hår for eksempel...

Hvis du har en blnk kjole på deg,kan håret lett se matt ut i forhold. Bruk derfor glanseprodukter i håret ditt. '

Spis rikelig med omega 3, vitamin A, vitamin B og vitamin E for hårets skyld. Jeg har også lest at Sink skal ha gunstig effekt på hår(hud og negler).

Gre balsamen ut i håret med en kam- da får du fordelt det ordentlig. La balsam og kur også sitte så lenge som anbefalt for å oppnå full effekt.

Om du har skadet hår, bør du tilføre mye protein for å bygge opp håret igjen.

Et billig og enlkelt tips til glansfult hår: Sov på putevar av sateng. Ett annet tips er å bruke egg som hårkur. Avslutt alltid med kaldt vann!

Beskytt håret ditt mot UV-stråler og bruk en god mild shampo etter soling. Bruk også gjerne en aftersun- kur.

Det var noen tips.... :)

Håper du vil dele dine! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Fine tips, bortsett fra det med shampo/balsam for farget hår. Min erfaring etter å ha prøvd masse ulike serier spesielt for farget hår, er at de ikke gir noen som helst næring til håret, og knapt virker gjenoppbyggende, noe farget hår trenger.

Et tips fra meg: Litt jojobaolje i spissene beskytter dem mot uttørking og gjør dem mykere.

Skrevet

Mange gode tips, men jeg er uenig med deg i det første. Det beste er å bruke shampo beregnet på din type hår. Jeg ante ikke hva slags type hår jeg hadde før og brukte shampoer for tørt hår, fett hår, skadet hår, farget hår osv osv. Men det føltes aldri helt riktig. Helt til jeg fikk en for fint hår av frisøren min, og jeg har aldri vært så fornøyd og håret mitt er kjempebra. Og alle disse årene trodde jeg at jeg hadde en helt annen type hår enn jeg egentlig hadde. Og når jeg først fant rett type shampo har håret mitt alltid vært sunt, sterkt og glansfullt og jeg bruker aldri balsam, hårkurer eller glanseprodukter.

Gjest hjalmarlover
Skrevet
Mange gode tips' date= men jeg er uenig med deg i det første. Det beste er å bruke shampo beregnet på din type hår. Jeg ante ikke hva slags type hår jeg hadde før og brukte shampoer for tørt hår, fett hår, skadet hår, farget hår osv osv. .

Enig,man skal jo selvfølgelig bruke produkter til sin hårtype,men sjampoen kan være tilpasset ditt hår selv om det også er for fraget hår.

At shampo for farget hår ikke gir tilstrekkelig med næring kan godt være, men jeg bruker balsam og hårkur i tillegg, så.... Har brukt shampo for fraget hår fra Matrix og Sebastian og de forlenger iallfall varigheten på fragen og hårtet blir glansfult.

Mulig jeg burde skrevet det på en annen måte....Tipset var iallfall at shampo for farget hår gir håret galns og forlenger fargen! :)

Gjest Gjesta
Skrevet
At shampo for farget hår ikke gir tilstrekkelig med næring kan godt være, men jeg bruker balsam og hårkur i tillegg, så.... Har brukt shampo for fraget hår fra Matrix og Sebastian og de forlenger iallfall varigheten på fragen og hårtet blir glansfult.

Mulig jeg burde skrevet det på en annen måte....Tipset var iallfall at shampo for farget hår gir håret galns og forlenger fargen! :)

OK, jeg skal ikke krangle, men jeg mente at shampo OG balsam for farget hår ikke gir noe særlig næring. De er mest innrettet for å beskytte fargen, ikke pleie håret. Her er kanskje Redken den aller verste serien jeg har prøvd (Color Extend), den forvandlet håret mitt til strå. Det samme gjelder den nye rosa serien fra Kerastase.

Gjest hjalmarlover
Skrevet

OK, jeg skal ikke krangle, men jeg mente at shampo OG balsam for farget hår ikke gir noe særlig næring. De er mest innrettet for å beskytte fargen, ikke pleie håret. Her er kanskje Redken den aller verste serien jeg har prøvd (Color Extend), den forvandlet håret mitt til strå. Det samme gjelder den nye rosa serien fra Kerastase.

Neida, vi skal ikke krangle... :)

Jeg mente shampo for fraget hår og balsam og hårkur for nærling og pleie. Altså at jeg BARE bruker shampoen...

Jeg vet ikke åssen balsamer og kurer for fraget hår virker-men høres ikke så bra ut,ifølge din erfaring!

:wink:

Gjest Fruktfat
Skrevet
Fine tips, bortsett fra det med shampo/balsam for farget hår. Min erfaring etter å ha prøvd masse ulike serier spesielt for farget hår, er at de ikke gir noen som helst næring til håret, og knapt virker gjenoppbyggende, noe farget hår trenger.

ingen shampo bygger opp håret, det gjør kun en kur.

shampo vasker og renser,

balsam lukker skjellaget og gjør det dermed blankere og lette å gre,

kur bygger opp

Skrevet

Gå til frisør, ikke farg hjemme! :wink:

Skrevet

Mange flotte tips å ta med seg! :rosasmil:

Gjest hjalmarlover
Skrevet

ingen shampo bygger opp håret, det gjør kun en kur.

shampo vasker og renser,

balsam lukker skjellaget og gjør det dermed blankere og lette å gre,

kur bygger opp

Hæ? Kan ikke shampo og balsam mer enn det? Kan det ikke være med på å reparere håret da? Selv om jeg i en perode bare bruker shampo, så merker ikke jeg mye forskjell.

Hvis shampo bare vasker og balsam bare gjør håret blankt, er det mange produsenter som lyver noe jævli ihvertfall?! Det står jo ofte på flaskene at det skal reparere, gi fukt og bygge opp håret- i tillegg til det du skriver...

Er du frisør???Bare lurer....

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg føler i hvertfall at enkelte balsamer gjør mer; for eksempel den grønne (:hjerte:) fra Kerastase, som er en slags kur til daglig bruk. Uten den hadde håret mitt vært mye mer fucka opp enn det faktisk er! Frisøren min gav meg for lenge siden det rådet å la balsamen virke så lenge som mulig HVER gang jeg vasker håret, og det synes jeg i hvertfall funker.

Gjest Fruktfat
Skrevet

det er i hovedsak kun det det gjør ja.

og ja, mange produsenter lyver, og fryktelig mange frisører kan ikke produktene godt nok.

det er derfor man skal bruke produkter tilpasset sitt hår. den grønne fra kerastase funker bra på mitt hår som er slitt og farget, en med normalt, ubehandlet hår vil ikke merke like stor forskjell.

et slitt hår kan ikke repareres, men det kan "fylles" opp, slik at det SER sunnere ut.

det skal også sies at endel balsamer har kur-effekt, dvs at de er en mellomting mellom balsam og kur, og dermed gir bedre effekt enn en ren balsam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...