AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Er det noen som har tips til en middels stor koffert jeg bør kjøpe? Har fra før av en myk kabinkoffert og en myk kjempestor-koffert med kapasitet godt over 100liter. I tillegg har jeg en hard middels stor koffert, men den tar bare et sted mellom 55-60 liter og fremstår som veldig upraktisk fordi den på den ene siden er veldig mye mindre enn den største kofferten jeg har, men samtidig er dem en del fysisk større enn en kabinkoffert i høyde/lengde samtidig som den er så smal at den ikke tar så veldig mange flere liter enn kabinkofferten. Den veldig store kofferten min bruker jeg kun på lange reiser (2+ uker) eller hvis jeg skal ha med veldig mye bagasje eller reiser med bil og har god plass. Kabinkofferten er fin på reiser med 1-2 overnattinger, men når jeg skal ha noen flere netter, ha med ett eller flere skobytter, ha plass til å shoppe litt osv opplever jeg dessverre ofte at både kabinkofferten og den mellomste kofferten blir ubehagelig liten. De er rett og slett litt for like, og litt for små, i størrelsen. Kunne det kanskje være en ide å kjøpe en mellomstor, utvidbar hard koffert? Eller en myk, mellomstor utvidbar koffert? Ofte er kofferten fullere på vei hjem, så det virker lurt å ha mulighet til å utvide den. Ser at det finnes en del kofferter som er 65-68 cm høye som kan ta 69/75 liter, 72/83 liter, 71/81 liter, 71/77 liter osv. Harde kofferter veier generelt mer enn myke, men de tåler vel også litt mer både når det gjelder fuktighet/regn/snø og hardhendt håndtering på fly enn de myke koffertene. Men hvor bra/dårlig fungerer det å utvide en hard koffert, sammenlignet med en myk utvidbar koffert? I de aller fleste tilfellene vil vel ikke vekt bli noen begrensning for en koffert som er såpass «liten», så når tillatt totalvekt er 23 kg på fly spiller det liten rolle om kofferten har en egenvekt på 2,7 kg eller 3,9 kg... Heller derfor litt mot å velge en hard koffert pga den mulige økte beskyttelsen av innholdet. Samtidig er jeg veldig glad i lokkåpning som på myke kofferter, heller enn todelt åpning (skillevegg i midten) som på harde kofferter. innspill? Anonymkode: ed7a2...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Del Skrevet 15. mars 2020 Ha,ha, hvor opphengt går det an å bli i en koffert? Anonymkode: 8e03c...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå