Gå til innhold

Vurderer å ikke sende barnet i barnehage f.o.m i morgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette Coronadramaet. Ja....

Jeg ser at antall smittede øker som bare f...og norge sitter å dagdrømmer. 

Jeg går selv på skole og ungen i barnehagen. Har lyst å holde oss hjemme f.o.m i morgen. Men Hva I huleste skal jeg si til barnehagen? Ringe dem i morgen og si at jeg ikke skal levere ungen i barnehagen på grunn av corona? Har ikke lyst til å fremstilles som en hysterisk jævel, men....klarer ikke å bestemme meg om dette er veldig alvorlig eller ikke. Er ikke lege, så aner ikke. Men vil ikke ta noe sjans. 

Hva skal jeg gjøre. Ok...kl er 1 på natta og jeg sitter å leser masse corna driit. 

Beklager språkbruket mitt! 

Anonymkode: d8b3a...bee

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikle bhg appen mykid? Så fall kan du legge inn fri der? Uten at det må være en grunn, er ingne tvang å ha barn i bhg🤷‍♀️

Anonymkode: 9dd05...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke si så mye til barnehagen. Si at du lar barnet ha noen fridager fremover. 

Anonymkode: fa02b...8a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i samme situasjon❤️ Bare si at ungen er «dårlig» så ser du ann formen. Du trenger ikke å si mer enn det.

Anonymkode: e82c6...3ac

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er i samme situasjon❤️ Bare si at ungen er «dårlig» så ser du ann formen. Du trenger ikke å si mer enn det.

Ja kunne kanskje det. Men barnet er 5. Altså siste året i barnehagen. Typisk at de spør Når han er tilbake om at han var dårlig sånn typ "hei per. Så godt å se deg igjen. Du har vært syk, så fint at du har blitt frisk igjen" Ungen: Neeeeeeei, jeg har ikke vært syk.  osv så sier ungen at han ikke var dårlig. 😂

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Bare si "*Navn* har fri i dag og kommer ikke i barnehagen." eller at dere har bestemt dere for å ta noen fridager.

Norge bør følge Danmark og stenge barnehagene nå, de er plasser som kan få smitten til å akselerere voldsomt. 

Det er umulig å unngå smitte mellom barna i barnehagen. De fører denne videre ut i store nettverk av søsken, foreldre, besteforeldre og venner, som igjen fører smitten videre. 

Anonymkode: 52871...0b8

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kunne kanskje det. Men barnet er 5. Altså siste året i barnehagen. Typisk at de spør Når han er tilbake om at han var dårlig sånn typ "hei per. Så godt å se deg igjen. Du har vært syk, så fint at du har blitt frisk igjen" Ungen: Neeeeeeei, jeg har ikke vært syk.  osv så sier ungen at han ikke var dårlig. 😂

Ts

Åh, sånt er så typisk🙈

Da kan du heller si at du har mulighet til å ha noen dager fri og vil ta ut ungen så dere to kan ha kvalitetstid sammen :) 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, sånt er så typisk🙈

Da kan du heller si at du har mulighet til å ha noen dager fri og vil ta ut ungen så dere to kan ha kvalitetstid sammen :) 

Ja tenkte det. Å liksom ta fri I morgen og fredag. Men får se på mandag da om kanskje alt er stengt da eller ikke 😂😛

AnonymBruker
Skrevet

De aller aller fleste tenker at det er på tide å stenge barnehager og skoler. Jeg ville tenkt at du er fornuftig og tar forhåndsregler, ikke at du er hysterisk. Hilsen barnehageansatt

Anonymkode: c4310...34d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare si "*Navn* har fri i dag og kommer ikke i barnehagen." eller at dere har bestemt dere for å ta noen fridager.

Norge bør følge Danmark og stenge barnehagene nå, de er plasser som kan få smitten til å akselerere voldsomt. 

Det er umulig å unngå smitte mellom barna i barnehagen. De fører denne videre ut i store nettverk av søsken, foreldre, besteforeldre og venner, som igjen fører smitten videre. 

Anonymkode: 52871...0b8

Erna Solberg har jo sagt at de ikke skal dekke noe som helst lønnstap for dem som må være hjemme fordi barnehagen er stengt. Det er visst vi lønnsmottakere som må være med på en eller annen dugnad og dekke dette selv. Mens regningene er akkurat de samme. Hvordan skal folk få det til å gå rundt hvis stenging vedvarer? 

Anonymkode: 5ff70...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller aller fleste tenker at det er på tide å stenge barnehager og skoler. Jeg ville tenkt at du er fornuftig og tar forhåndsregler, ikke at du er hysterisk. Hilsen barnehageansatt

Anonymkode: c4310...34d

Forskjellen er at dere blir permittert og får lønn. Alle andre må dekke det selv. Hva hvis barnehagen blir stengt i en måned, hvordan skal folk ha råd til å betale regninger og kjøpe mat hvis de ikke får lønn på en måned? 

Anonymkode: 5ff70...bde

• Liker 2
Skrevet

Barnehagen kan du bare melde å si at de blir borte! Ikke verre enn det ;) XXX har fri i dag f.eks. Du har ingen plikt til å levere barnet i barnehagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...