Gå til innhold

Er det farlig for relativt friske voksne under 30 å få korona?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 23 år og er livredd for korona. Jeg er relativt frisk og har ikke det som ''risikogruppen'' har. Men kan jeg likevel være i faresonen for å få den alvorlige typen av korona hvor jeg eventuelt må på sykehus??? 

Anonymkode: 48394...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du frisk og under 40 er det mer eller mindre ufarlig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bli alvorlig syk, men tvilsomt. Man har ingen garanti. Den legen som varslet i Kina var 34 år, frisk og døde.

Anonymkode: 4794e...dfd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vet ikke. Vi kan smittes flere ganger da vi ikke blir immun. Det kan gi fibrose i lungene, så runde to takler du dårligere.

Det er et nytt virus som spres så fort at vi ikke kan holde det i sjakk før vi får en vaksine om et år eller to.

Anonymkode: 46789...4ab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bli alvorlig syk, men tvilsomt. Man har ingen garanti. Den legen som varslet i Kina var 34 år, frisk og døde.

Når man hører om EN av 125 000 så er jeg ikke spesielt bekymret. Det er jo bare den evinnelige legen man hører om.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Noen unge vil også bli svært syke, men vi vet ikke hvem. Han smittelegen sa jo også det. De som ikke er redde nå trenger å gå i terapi. Tror ikke de vet ennå hvor hardt det vil ramme siden de fleste får det mildt. 

Anonymkode: 09167...c1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig fordi han fikk veldig konsentrert og mye smitte ettersom han behandlet pasienter fra markedet. 

Anonymkode: 62fc0...c6d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde absolutt ikke bekymret meg om jeg var deg. Alle tiltakene som nå er i gang er ikke for å skåne oss friske fra å bli syk, men for å forhindre at vi eventuelt smitter de som er i risikogruppene. Sannsynligheten for at du blir alvorlig syk er særdeles lav.  

Anonymkode: 64f34...317

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan man ikke si sikkert. Jeg var frisk og rask og plutselig ble jeg alvorlig syk og lå på isolat. Jeg svevde mellom liv og død. Det viste seg at jeg hadde fått kraftig svineinfluensa. Så dette er ikke til å spøke med. 

Anonymkode: 0398e...d84

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man ikke si sikkert. Jeg var frisk og rask og plutselig ble jeg alvorlig syk og lå på isolat. Jeg svevde mellom liv og død. Det viste seg at jeg hadde fått kraftig svineinfluensa. Så dette er ikke til å spøke med. 

Covid-19 er ikke et influensavirus.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var det er forsøk på å gjøre det verre? Godt jobba. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg følger naturmedisinske råd for å prøve å holde immunforsvaret i sjakk siden det ikke finnes behandling for dette. C vitaminer og oregano olje skal visst være bra blandt annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Apocalypte skrev:

Covid-19 er ikke et influensavirus.

Hva er det da?😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det er forsøk på å gjøre det verre? Godt jobba. 

Nei, det var det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet ikke. Vi kan smittes flere ganger da vi ikke blir immun. Det kan gi fibrose i lungene, så runde to takler du dårligere.

Det er et nytt virus som spres så fort at vi ikke kan holde det i sjakk før vi får en vaksine om et år eller to.

Anonymkode: 46789...4ab

De regner med å ha vaksine lenge før det, leste jeg. Men hvor leste du at man ikke blir immune? Det var interessant, har du link til et spes sted det står? rart jeg ikke har kommet over det.

Anonymkode: 1a10d...abc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følger naturmedisinske råd for å prøve å holde immunforsvaret i sjakk siden det ikke finnes behandling for dette. C vitaminer og oregano olje skal visst være bra blandt annet. 

Hva vil si å holde immunforsvaret i sjakk?

De fleste mennesker har et godt immunforsvar. Men det finnes folk som har immunsvikt, går på medisiner som setter ned immunforsvaret som f. eks. hos organ-transplanterte. De som går på cellegift har også nedsatt immunforsvar. For disse gruppene er det svært farlig å få viruset.

Anonymkode: e35c1...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sannsynligheten for å dø når man er yngre, er ikke så stor hittil - hva som kan skje hvis viruset muterer, slik spanskesyken gjorde der, vet ingen - slik at du ikke bør være så bekymret for det akkurat nå, men dette viruset er definitivt ikke til å spøke med, så det at du er redd for det, er bare et positivt tegn på at du har forstått noe dessverre ikke alle forstår.

Den "jeg-er-frisk-så-jeg-kan-ta-det-med-ro"-tankegangen er svært farlig; dersom dette skal gå bra til slutt, må vi alle være på vakt; gamle og unge, syke og friske. Ellers kan det gå riktig galt; spanskesyken tok livet av 50-100 millioner. Mange av dem var unge.

Så ta alle forholdsregler det er mulig å ta, og håper det går bra med deg.

Anonymkode: 2c660...1d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viruset kan mutere og vi alle er fucked. 

Anonymkode: 38c07...162

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...