AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Ja det har jeg. Jeg er selv i risikogruppen og er i tilleg gravid. Norge sitter å dingler med beina på gjerdet. Danmark tok grep i dag der gjorde jeg å. Flere som oss? Anonymkode: 19d71...ce8 12
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg. Jeg er selv i risikogruppen og er i tilleg gravid. Norge sitter å dingler med beina på gjerdet. Danmark tok grep i dag der gjorde jeg å. Flere som oss? Anonymkode: 19d71...ce8 Men... Får du ikke bråk fra og holde barnet borte fra obligatorisk skolegang? Anonymkode: 86d60...9ea
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men... Får du ikke bråk fra og holde barnet borte fra obligatorisk skolegang? Anonymkode: 86d60...9ea Ner ikke obligatorisk skolegang, så lenge barnet lærer pensum kan man gjøre hva man vil i teorien. Anonymkode: c0f28...4f4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men... Får du ikke bråk fra og holde barnet borte fra obligatorisk skolegang? Anonymkode: 86d60...9ea Det er ikke skoleplikt i Norge. Det er undervisningsplikt, men den må ikke gis i grunnskolen. Alternativ opplæringsarena som feks. hjemmeskole, er lovlig Anonymkode: 7d99e...4a7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 Har jeg også gjort. Er også gravid med termin nå snart, og nabokommunen har stengt ungdomsskolene sine, så da antar jeg det er pga faglig kunnskap jeg ikke besitter selv. Jeg gidder ikke sitte rolig og vente på at min kommune skal ta samme avgjørelse, når de ikke får ut fingeren så bestemmer jeg på egenhånd. Anonymkode: b071a...b72 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 Snakket med rektor. Og hun forsto men må ha legeerklæring. Den kommer når legen min får tid. Men det er først etter to uker det blir bråk. Men innen den tid vil vi nok ha stengt skoler uansett så jeg hadde gjort det om jeg ikke får erklæring også. Skolen vet jo at vi ikke har stikki på ferie eller kidnappa ungen ut av landet. Anonymkode: 19d71...ce8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 God å se at det er flere som tar grep! Anonymkode: 19d71...ce8 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakket med rektor. Og hun forsto men må ha legeerklæring. Den kommer når legen min får tid. Men det er først etter to uker det blir bråk. Men innen den tid vil vi nok ha stengt skoler uansett så jeg hadde gjort det om jeg ikke får erklæring også. Skolen vet jo at vi ikke har stikki på ferie eller kidnappa ungen ut av landet. Anonymkode: 19d71...ce8 Ikke bruk opp legeressurser på en legeerklæring som rektor uansett ikke "må ha". Det er bare løgn. Innen to uker er det for lengst stengt fra offisielt hold uansett, så det er bedre å bare vente. Å bruke opp legens tid på erklæring over at du er en ansvarlig mor er veldig unødvendig. Jeg har ikke spurt engang jeg, jeg har bare informert om at jeg tar mitt barn ut av skolen siden kommunen selv ikke tør å ta en avgjørelse. Det er ingenting å diskutere eller noe rektor skal forstå på noe vis, det er noe jeg som mor avgjør. Anonymkode: b071a...b72 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå