AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #41 Skrevet 13. mars 2020 Jobber som vikar, og får heller ikke jobbe med det første. Har akkurat sluttet på student, og glemt å melde i fra til lånekassen. Nå vurderer jeg å bare få det ekstra lånet(må jo selvsagt betale tilbake), fremfor å dra til nav og spør om penger. Litt usikker på hvordan jeg skal klare meg om jeg stopper utbetalingen til lånekassen, for jeg må jo både betale husleie og har råd til mat. Anonymkode: a5ad5...ba9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #42 Skrevet 13. mars 2020 Får man lønn av å sitte i karantene? Hvem regnes som nærkontakter? Kan klassekamerater regnes som det? 1 husstand som har vært utenlands i barnets klasse skal i dag testes for corona. Så derfor jeg lurer. Anonymkode: c9b75...951
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #43 Skrevet 13. mars 2020 Nei, vi er ekstremt heldige i denne situasjonen. Jeg har hjemmekontor i en trygg jobb. Mannen er i helsesektoren, så det blir solide vakttillegg fremover. Anonymkode: 664c6...fa5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #44 Skrevet 13. mars 2020 Vi har begge samfunnskritiske jobber, så vi må jobbe selv om barnehagen er stengt. Foreløpig skal vi klare det med at vi jobber på skift og når barnet sover. Anonymkode: 3867f...b2f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #45 Skrevet 13. mars 2020 Jeg gruer meg masse. Er alene med 3 barn og skriver timeliste. Jeg har ikke råd til å være hjemme i flere uker/mnd. Min arbeidsgiver mener at jobben min går under samfunnskritisk rolle, så får se om de får skaffet noe barnevakt Anonymkode: 0ae54...5a7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #46 Skrevet 13. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Han skal ha lønn for de vaktene han er satt opp til. Det er også krav om varsel om oppsigelse for et vikariat som har vart mer enn 12 mnd. Anonymkode: 25365...7ab Han blir satt opp uke for uke, og hadde kun tre vakter avtalt fremover. Og han har ikke gått i et vikariat, han har vært vikar (tilkallingsvikar) som har fått satt opp vakter hver uke når de har sett behovet. Behovet har vært stort, så han har hatt full jobb, men aldri forutsigbart, og uten tryggheten ved fast jobb. Som tidligere arbeidsledig i nesten to år tar det tid å bygge opp buffer igjen.. Anonymkode: 03fec...0e5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #47 Skrevet 13. mars 2020 På 11.3.2020 den 23.52, AnonymBruker skrev: Nei, jobber innen helse. Jeg er sikret lønn selv om jeg havner i karantene. Jeg også sikret overtid om jeg må jobbe ekstra fremover, er en mager trøst at aprillønna muligens blir god men ser jo ikke akkurat frem mot mulige 60 timers uker. Anonymkode: 90951...94d Jeg er helsepersobell og i karantene. Måtte ha sykmelding. Om jeg ikke hadde fått det måtte jeg bruke feriedager/avspasering. Sikker på at du får lønn selv om du havner i karantene? Anonymkode: 9d0ed...06d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #48 Skrevet 13. mars 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Kan man ikke stille som vikar i helsesektoren i disse tider da? Det kommer til å bli krise overalt og sikkert mer enn nok å gjøre. Har ikke folk noen form for buffer? Selv har jeg alltid spart og det er mye å gå på ennå. Anonymkode: 73c3e...960 Det er ikke så lett å opparbeide seg en buffer når man lever av deltidsjobb eller tiltakspenger. Har knapt nok til å få det til å gå rundt til vanlig, men nå blir det vel inkasso. Anonymkode: cc8fd...d26
Macey_8888 Skrevet 15. mars 2020 #49 Skrevet 15. mars 2020 En i familien min driver en pub, som nå er nødt til holde stengt i første omgang i to uker. Men har han krav på noen penger? Jeg har ikke klart å finne ut det. Og han har jo både husleie å betale for lokalet puben er, i tillegg til at det er eneste inntekt. Noen som vet?
Fremhevede innlegg