Kira27 Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Hei, har benyttet meg av produkter fra Dermalogica det siste året, men kan ikke si meg 100% fornøyd. Er plaget med kviser i perioder (selv etter at jeg startet på med p-piller igjen), og begynner å bli ganske misfornøyd (har det man kan kalle blandingshud). Vurderte evt å gå over til Clinique, noen som har noen formeninger om dette merket ? Finnes det noen gode hudpleie-salonger i Oslo som fører flere merker ,deriblant Dermalogica og Clinique, slik at det hadde vært mulig å finne seg nye produkter som forhåpentligvis passer bedre til huden min ?
Gjest hjalmarlover Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Jeg syns Dermalogica produkter er HELT TOPP. Jeg har normal hud som har tendenser til å bli fet om sommeren- samtidig som den er nokså sensibel. For meg funker dermalogica kjempe bra. Muligens har du ikke riktige produkter til din hud....siden du ikke er helt fornøyd?! Husk også at det tar litt tid før huden blir bedre... Jeg har ikke mye erfaringer med Clinique produkter, men de jeg har prøvd syns jeg har vært litt i tøffeste laget-men må jo si at huden min ikke tåler alt for mye da. Jeg hadde et sånn mousseskum som het noe med Foaming Mousse og var en hvit pumpefalske...Det er det enste renseproduktet derfra jeg har vært veldig fornøyd med. Produktet er uten olje og parfyme og er faktisk MILD! Jeg var veldig fornøyd,men som sagt liker jeg bedre Dermalogica. Men kan anbefale dette renseskummet fra Clinique. det er ikke dyrt heller... Er heller mye mer fornøyd med sminken derfra....
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Produktene fra Clinique er veldig kjemiske og stort sett veldig sterke for huden. Det gjelder til og med produkter for tørr hud. Selvsagt finnes det visse unntak, som for eksempel den tonicen som heter Mild Clarifying Lotion, som ikke holder salisylsyre og som er bra for de fleste hudtyper. For sterke produkter kan forverre kviseproblemer, siden de bidrar til at huden blir uttørket. Da er det lurere med milde produkter. Har du hørt med en hudpleier som kan se på huden din og anbefale ut fra dette? Fjerndiagnostisering er vanskelig... Dermalogica-produktene kan føles dyre, men er også ekstremt drøye i bruk, så over tid jevner det seg ut.
Kira27 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2005 For sterke produkter kan forverre kviseproblemer, siden de bidrar til at huden blir uttørket. Da er det lurere med milde produkter. Har du hørt med en hudpleier som kan se på huden din og anbefale ut fra dette? Fjerndiagnostisering er vanskelig... Dermalogica-produktene kan føles dyre, men er også ekstremt drøye i bruk, så over tid jevner det seg ut. Jeg var hos hudpleier på Cosmopolitana, og fikk anbefalt de produktene jeg bruker i dag. Jeg har som sagt litt blandingshud (litt tørr på vinteren og innimellom endel kviser), og bruker følgende produkter: Essential Cleansing Solution (2g for dagen) Skin Smoothing Cream Medicated Clearing Gel (på områder med kviser på kvelden) Daily Microfoliant (av og til) Tenkte evt å finne en annen hudpleie klinikk som kanskje kan gi meg bedre produkter å bruke fra Dermalogica, har dere noen bra hudpleiere å tipse meg om ? Her er det ikke prisen som spiller noen rolle, men at produktene faktisk gjør huden min mer fornøyd
Gjest Clinique-bruker Skrevet 13. juni 2005 #5 Skrevet 13. juni 2005 Hei! Jeg har brukt rense- og hudpleie serien fra Clinique det siste halve året, og jeg er kjempefornøyd med disse produktene. Jeg har blandingshud,- tørr noen plasser, fet noen plasser, litt kviser og litt store porer, og alt dette har blitt bedre etter at jeg har brukt Clinique serien denne perioden. Den siste måneden har jeg til og med fått kommentarer på at jeg har fått så fin hud, - jeg som aldri har vært fornøyd med huden min! Så jeg kan helt klart anbefale deg å prøve Clinique sine produkter. Lykke til! Elisabeth
Kira27 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2005 Jeg har blandingshud,- tørr noen plasser, fet noen plasser, litt kviser og litt store porer, og alt dette har blitt bedre etter at jeg har brukt Clinique serien denne perioden. Den siste måneden har jeg til og med fått kommentarer på at jeg har fått så fin hud, - jeg som aldri har vært fornøyd med huden min! Så jeg kan helt klart anbefale deg å prøve Clinique sine produkter. Hei Elisabeth, høres ut som min hud :-? Hvilke type produkter er det du benytter deg av fra Clinique og har du noen hudpleier å anbefale (helst i Oslo hvis det er her du bor) ?
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #7 Skrevet 13. juni 2005 Til tross for navnet, er Clinique ikke noe salongmerke, og du vil ikke finne hudpleiere som fører dette merket.
Kira27 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 13. juni 2005 Til tross for navnet' date=' er Clinique ikke noe salongmerke, og du vil ikke finne hudpleiere som fører dette merket.[/quote'] Det var det jeg også kom frem til etter å ha vært innom nettsiden deres i dag. Hadde du noen gode hudpleiere å anbefale i forbindelse med Dermalogica hvis det skulle vise seg at jeg faktisk burde bruke noen andre produkter enn de anbefalte for meg første gangen ? :-?
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2005 #9 Skrevet 13. juni 2005 Der kan jeg nok dessverre ikke hjelpe deg, siden jeg ikke er så kjent i Oslo. Men jeg tror du kan finne svar ved å søke i forumet, rett og slett.
Alterna Skrevet 13. juni 2005 #10 Skrevet 13. juni 2005 Skift for all del ikke fra Dermalogica til Clinique. skift til et annet ordentlig merke. siden du er plaget med acne, kanskje du burde prøve MD Formulations?
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #11 Skrevet 13. juni 2005 Hm...jeg har selv brukt Dermalogica en lang periode, men tror neppe jeg fortsetter med det. Synes alle renseproduktene er så sterke... Noe som også kan sies om mange av produktene til Clinique. Er derimot veldig fornøyd med fuktighetskremene fra begge merkene, kanskje spesielt fra Dermalogica, men ingenting slår mild clarifying lotion fra Clinique. 0,5% salicylsyre pluss div.. Porene mine har blitt nesten usynlige etter at jeg begynte med denne Dermalogica bruker ingredienser som er kjent for å være irriterende for huden. (Dermal clay er et menhol-mareritt.). Jeg har hud som tåler det meste, men ofte rødflammede av å bruke Dermalogica. Har prøvd Anti-bac, Dermal Clay og Essential Cleaning. Ikke noe for meg.. Neste gang kommer jeg til å kjøpe renseprodukt fra Shiseido. Har brukt nok penger på Dermalogica uten å bli nevneverdig imponert..
Gjest Clinique-bruker Skrevet 15. juni 2005 #12 Skrevet 15. juni 2005 Hei Elisabeth, høres ut som min hud :-? Hvilke type produkter er det du benytter deg av fra Clinique og har du noen hudpleier å anbefale (helst i Oslo hvis det er her du bor) ? Jeg bruker følgende produkter: Sminkefjerning: Rinse-Off Foaming Cleanser Tretrinns-system: 1) Facial Soap, Mild 2) Clarifying Lotion 2 3) Dramatically Different Moisturizing Lotion I tillegg bruker jeg "Advanced Stop Signs Cream targets lines, dark spots" for å få en jevnere hudtone. Dersom du oppsøker et større parfymeri som fører Clinique vil de kunne teste huden din og finne ut hvilke produkter som er de rette for deg. Jeg brukte disse produktene i ca to måneder uten å se noen spesiell effekt, men ser nå at huden min er mye jevnere og har fått mindre porer. :-) E
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå