Tuppeluri Skrevet 11. mars 2020 #21 Del Skrevet 11. mars 2020 I starten var jeg ikke redd for å bli syk selv. Nå derimot, kjenner jeg at frykten tar meg. Jeg er gravid, og jeg har null peiling på hvordan det vil gå med verken meg eller fosteret dersom jeg blir smittet. Jeg har en mor som har flere kroniske sykdommer, og en søster med sterk astma som til vanlig tåler en influensa svært dårlig. Samboern har flere i familien med hjerte sykdommer og nyresvikt, høyt blodtrykk og luftveisproblemer. Å i utgangspunktet, så er jeg ikke veldig redd for viruset i seg selv. Men for menneskene rundt meg som er dønn idioter og trosser karantene og driter i andres ve- og vel, og påstår at dette bare er en vanlig forskjøelse/influensa. Jeg leser om det greiene her hver dag, og følger med på WHO og FHI og alt som er for å ha "The latest info", å jeg kjenner at frykten i kroppen min stiger. Så om dere ignorante mennesker leser her inne og ler av oss. Ta i det minste hensyn og vask henda, og hold deg i karantene om nødvendig. VÆR SÅ SNILL..... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 11. mars 2020 #22 Del Skrevet 11. mars 2020 Ja. Jeg er redd for hvordan dette vil eskalere å påvirke hele samfunnet, og da spesielt helsevesenet. Med tanke på kapasitet for de som er coronasmittet og alle de andre som trenger helsehjelp som ikke kan utsettes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #23 Del Skrevet 11. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt redd for viruset siden jeg er i en utsatt gruppe og får luftveisinfeksjoner i hytt og pine. Jeg er mest bekymret for effekten på samfunnet generelt, spesielt dersom det blir en langvarig situasjon. Anonymkode: 394e9...a4c har du andre sykdommer, siden du mener du er utsatt? spør fordi jeg i voksen alder blir raskt smitte selv av en enkel forkjølelse til tross for ikke å ha noe alvorlig sykdom i fra før.. Anonymkode: a90df...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 11. mars 2020 #24 Del Skrevet 11. mars 2020 Hadde ønsket et eget svaraltenativ som het: Nei,ikke på egne vegne. Der er jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #25 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er mer bekymra nå enn jeg var for bare et par uker siden. Egentlig mest bekymra for alle ringvirkningene dette får. Anonymkode: 750a8...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #26 Del Skrevet 11. mars 2020 Broren min er en tilsynelatende oppegående 27 åring som løper, går Norge på tvers, er utrolig god på ski og hjelper foreldrene mine til stadighet med alt mulig praktisk arbeid. Han har nedsatt immunforsvar og kan risikere å dø. Så ja, jeg er livredd for hva dette viruset kan stelle i stand. Anonymkode: cdee9...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #27 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er bekymret for økonomien fremover Anonymkode: bf0df...717 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #28 Del Skrevet 11. mars 2020 For å bli syk? Nei. For at livet mitt blir ødelagt? Ja. Jeg er arbeidsledig og går på tiltak. Hvis tiltaket avlyses, risikerer jeg å miste inntekten og gå personlig konkurs. Det KAN være NAV har en løsning på dette, og er litt rause med brukerne sine, men hvor sannsynlig er det? Anonymkode: 3695b...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 11. mars 2020 #29 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mer bekymra nå enn jeg var for bare et par uker siden. Egentlig mest bekymra for alle ringvirkningene dette får. Anonymkode: 750a8...5d6 Enig, det som skjer med økonomien i samfunnet bekymrer mer enn selve sykdommen 😱 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #30 Del Skrevet 11. mars 2020 Hehe, redd nei? Hvorfor det? Vi skal alle dø, vi vet aldri når det vil skje. bare bortkastet å gå rundt og være redd for dette lille viruset det er bare gamle mennesker med dårlig immun forsvar som dør likevel. Dette corona hysteriet er bare tull og overdramatisert. Skal ikke se vekk fra at det er oppfunnet for at vi skal kjøpe mer antibac på apoteket . Hehe. ville jo ikke være første gang sykehusene skal lure litt penger ut av oss. lol i usa bruker de jo syke mennesker i reklame avbildet og sier du trenger den og den medisinen for å bli kvitt denne sykdommen. Men dere lar dere lur og hyler og løper på apoteket og kjøper antibac og paracet og hva mer dere kjøper vet dere bare selv. Anonymkode: 61a01...8a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #31 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg begynte å bli redd i dag etter å ha sittet og sett på nyhetssendinger. Jeg fikk influensa på fredag og har vært veldig syk de siste 5 dagene. Jeg ønsker å ta en Corona test men det kan jeg bare glemme, så jeg trøster meg med at dette er vanlig influensa. Jeg er redd for at helsevesenet kollapser slik at vi til slutt er overlatt til oss selv. Jeg har ikke lungeproblemer så jeg er ikke redd for å bli alvorlig syk men jeg har gamle foreldre og når jeg merker at de er redde så blir jeg redd. De skulle ta lungebetennelsevaksine i dag, men fikk ikke lov å hente ut vaksinen på apoteket fordi det er kun til de som er alvorlig syke eller er på sykehus... så blir jeg redd av folk som tar veldig lett på dette og driter i både karantene, håndvask, antibac og det å forholde seg til rådene som Folkehelseinstituttet kommer med. Anonymkode: 1fa9b...848 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #32 Del Skrevet 11. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å bli syk? Nei. For at livet mitt blir ødelagt? Ja. Jeg er arbeidsledig og går på tiltak. Hvis tiltaket avlyses, risikerer jeg å miste inntekten og gå personlig konkurs. Det KAN være NAV har en løsning på dette, og er litt rause med brukerne sine, men hvor sannsynlig er det? Anonymkode: 3695b...ee2 Kjenner jeg denne regjeringa rett så blir det vel de fattigste de kommer til å ta pengene fra om det skulle trenges. Kutte hos de svakeste i samfunnet. Anonymkode: bf0df...717 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #33 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, redd nei? Hvorfor det? Vi skal alle dø, vi vet aldri når det vil skje. bare bortkastet å gå rundt og være redd for dette lille viruset det er bare gamle mennesker med dårlig immun forsvar som dør likevel. Dette corona hysteriet er bare tull og overdramatisert. Skal ikke se vekk fra at det er oppfunnet for at vi skal kjøpe mer antibac på apoteket . Hehe. ville jo ikke være første gang sykehusene skal lure litt penger ut av oss. lol i usa bruker de jo syke mennesker i reklame avbildet og sier du trenger den og den medisinen for å bli kvitt denne sykdommen. Men dere lar dere lur og hyler og løper på apoteket og kjøper antibac og paracet og hva mer dere kjøper vet dere bare selv. Anonymkode: 61a01...8a7 Håper du er et troll, for så dumme ord er det lenge siden jeg har lest her inne Anonymkode: 1fa9b...848 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #34 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, redd nei? Hvorfor det? Vi skal alle dø, vi vet aldri når det vil skje. bare bortkastet å gå rundt og være redd for dette lille viruset det er bare gamle mennesker med dårlig immun forsvar som dør likevel. Dette corona hysteriet er bare tull og overdramatisert. Skal ikke se vekk fra at det er oppfunnet for at vi skal kjøpe mer antibac på apoteket . Hehe. ville jo ikke være første gang sykehusene skal lure litt penger ut av oss. lol i usa bruker de jo syke mennesker i reklame avbildet og sier du trenger den og den medisinen for å bli kvitt denne sykdommen. Men dere lar dere lur og hyler og løper på apoteket og kjøper antibac og paracet og hva mer dere kjøper vet dere bare selv. Anonymkode: 61a01...8a7 Heldig du er da som ikke har sykdommer du kan dø av i tyveårene. Min kusine har MS og 30 % immunforsvar igjen og vil ikke overleve om hun blir smittet. Anonymkode: bf0df...717 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #35 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du er et troll, for så dumme ord er det lenge siden jeg har lest her inne Anonymkode: 1fa9b...848 Helt enig. Anonymkode: 25001...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #36 Del Skrevet 11. mars 2020 Ja jeg er livredd, og har slitt med angst, uro som gir fysisk utslag - sliten, rar i magen dårlig søvn osv i over en uke nå. Jeg er redd for å dø fra barna mine, folk på min alder har dødd andre steder i verden. Så er jeg sint på folk tett på som fortsatt reiser utenlands og lever som før. Men tør ikke si det, da vi forhåpentligvis skal ha et forhold til hverandre etter dette også. Anonymkode: 37692...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet 11. mars 2020 #37 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er mest bekymret for at vi kanskje ikke klarer å holde smittespredningen på et sånt nivå at ikke flere er syke samtidig enn hva helsevesenet kan takle. Det er ikke til å unngå at smitten sprer seg, men om vi er litt bevisste og tar forhåndsregler sprer det seg kanskje saktere, og det er forhåpentligvis overkommelig for helsevesenet å gi pleie til de som trenger det. Jeg bekymrer meg for at legene skal bli nødt til å gjøre som i Italia, og prioritere hvem som skal få livsnødvendig helsehjelp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leonie Skrevet 11. mars 2020 #38 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva om du er involvert i en ulykke og all kapasiteten er sprengt pga corona? Du kan risikere å ikke få hjelp selv ved alvorlige skader. Anonymkode: fa7e2...992 Det er godt mulig, men jeg bekymrer meg ikke for slikt så tidlig som nå. Skal jeg krisemaksimere på den måten er det også mye annet jeg kan bekymre meg for. «How much pain they have cost us, the evils which have never happened.» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #39 Del Skrevet 11. mars 2020 Ja, for om jeg får det så kan det få alvorlige konsekvenser. Har også familie i risikogruppen. Men er ikke hysterisk, men redd, så absolutt. Anonymkode: c2cb5...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 11. mars 2020 #40 Del Skrevet 11. mars 2020 For min egen del har jeg null bekymring. Aksjefondene mine lider derimot en del. Men er glad på vegne av klima Litt spent på hvor lenge det vil vare. Ser danskene stenger skolene i to uker. Så et intervju med ei dame der som var bekymret. Samtidig ser for meg at bekymringsfrie barn rundt omkring nærmest løper rundt seg selv i gledesrus over plutselig å ha fått fri i to uker, og betrakter det som en 100% gladsak. "Er det virkelig sant!?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg