Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen her som jobber med dyr? Hva jobber dere med og hva slags utdannelse har du? 

Fortell gjerne litt om hverdagen din. Drømmer om ny utdannelse, og mitt største ønske er å jobbe med dyr. 

Anonymkode: 9f0f6...fe5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i dyrebutikk (ingen utdannelse). Det er den beste jobben jeg har hatt. Elsket å stelle med akvarier, fugler, rotter, hamstre, marsvin 😍 ble ofte sett med en papegøye på skulderen og rotter i skjerfet mitt. Elsket å hilse på hundene og kattene som kom innom. Det var utfordrende i begynnelsen å lære om alle fiskeartene, hvilke fisker passet sammen, hvilke kunne ikke være sammen, ernæring til dyrene, trim, diverse utstyr som passet til hvilke raser. Jeg savner det sånn! 

Anonymkode: ddee4...536

Skrevet

Har jobbet som avløser på diverse typer gårder, som ridelærer og guidet rideturer. Ingen utdannelse innen dette, bare stor interesse og erfaring jeg har bygget meg opp gjennom mange år med dyr som hobby. 

Det er trivelig å holde på med, men man blir ikke rik akkurat... For meg har det bare vært deltid og sommerjobber, kunne ikke tenke meg å ha denne type jobb på heltid. Til det er det litt for slitsomt og dårlig betalt. (Heller en godt betalt jobb og ha dyr som hobby).  

Gjest snødråpe
Skrevet

Dess bedre du forstår dyr, dess verre er det å jobbe med dem. Du ser bedre hvordan dyr lider og hvordan mennesker ikke merker det. Det kan være mer bagateller, som at hunder har behov eierne ikke forstår og der hundene har frustrende liv, til hvordan dyr lever jævlige liv der de lever hele livet sitt på betong i små rom og der eierne tror at dyrene har det bra fordi de er dumme og har det bra så lenge de får mat

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men om du er ung og ønsker jobbe med dyr er sjansen stor for at du vil få en forståelse av dyr og hvordan de tenker der du vil oppleve sterkt ubehag med å jobbe mennesker som ikke forstår dyr. 

Skrevet

Jeg jobber deltid som hundeinstruktør - holder kurs og har privattimer. Det er i utgangspunktet ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan starte som instruktør. Men jeg tok først ettårig klikkertrenerutdannelse  (for å lære å trene hund) og så en seks måneders instruktørutdannelse (for å lære å lære fra meg) og til slutt videreutdannet jeg meg innen problematferd (for å ha inngående kjennskap til dette slik at jeg kunne ha privattimer).

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle ❤️ 

Er 27, så er ikke så ung lengre. Bare litt lei av min vanlige hverdag, og det jeg virkelig brenner for er dyr. Det er min lidenskap, og var bare interessert i om det var noe jeg kunne jobbe med på heltid 😊 

Anonymkode: 9f0f6...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...