AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er alene med en baby på 6 mnd i nesten to måneder framover. Faren er bortreist på jobb(planlagt). Er vandt til at han er borte så det er ikke noe problem i seg selv. Han er ikke i et land som har mye smitte, men det er pr nå ikke så aktuelt for han å komme hjem. Men, om jeg skulle bli syk med korona, eller vanlig influensa for den del så er jeg veldig redd for hva som vil skje med tanke på babyen. Har hatt influensa en gang før, og var såpass dårlig at jeg tviler på jeg hadde klart å ta vare på en baby. Babyen trenger endel aktivisering om dagen, og byssing/bæring ved sovetid så det er sjelden det funker at baby kan leke alene og jeg kan ligge på sofaen for å si det sånn. Har forstått det slik at det er lite sannsynlig at babyer blir syke, men jeg er altså mest bekymret for at jeg skal bli syk og ikke kunne ta vare på ungen. Barnet har besteforeldre, men en er i risikogruppen og andre er 78 år så jeg vil nødig overlevere et barn som kan være smittebærer. Barnet har og to tante/onkel men de bor langt unna. Om jeg blir syk er vel barnet i karantene. Jeg har de siste dagene bevisst ikke oppsøkt folk annet enn butikken. Det er ikke noe problem å holde seg hjemme men vi må ut og handle i blant. Ingen leverer mat på døra her, ikke så mye som en pizza. Jeg har egentlig ikke noe spørsmål, måtte bare få ut bekymringene. Men kanskje det er andre som har baby (både med eller uten en annen forelder), som også er litt redd for å bli syk? Anonymkode: aa60d...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Du. Du klarer å ta deg av en baby selv om du er syk. Anonymkode: 325ab...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg har hatt (skikkelig) influensa to ganger i voksen alder. Og ja der var et helvete å være alene med barn. Jeg klarte knapt å røre meg . Hadde heldigvis barnet i bhg, men måtte ha på vekkeklokke en time før vi skulle stå opp for å hive inn på med smertestillende. Fikk hjelp av min mor på ettermiddagene til å lage mat til ungen. Jeg tåler vanligvis sykdom veldig godt, har meget lite fravær på jobb. Tar en paracett og drar avgårde, men disse tilfellene av influensa var forferdelig. Var overbevist om at der var noe langt mer alvorlig. Håper du har noen andre som kan hjelpe deg om du blir skikkelig syk? Anonymkode: f2794...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 I hvilken landsdel bor du? Jeg ville prøvd å skaffe en backup plan, feks en bekjent eller venn. Har selv baby på 5 mnd og er bekymret Anonymkode: 095e1...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du. Du klarer å ta deg av en baby selv om du er syk. Anonymkode: 325ab...34d Jeg håper det 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt (skikkelig) influensa to ganger i voksen alder. Og ja der var et helvete å være alene med barn. Jeg klarte knapt å røre meg . Hadde heldigvis barnet i bhg, men måtte ha på vekkeklokke en time før vi skulle stå opp for å hive inn på med smertestillende. Fikk hjelp av min mor på ettermiddagene til å lage mat til ungen. Jeg tåler vanligvis sykdom veldig godt, har meget lite fravær på jobb. Tar en paracett og drar avgårde, men disse tilfellene av influensa var forferdelig. Var overbevist om at der var noe langt mer alvorlig. Håper du har noen andre som kan hjelpe deg om du blir skikkelig syk? Anonymkode: f2794...d35 Besteforelderen i risikogruppen kan nok handle og sette på trappa, om vedkommende kan dra på butikken da. Men ellers har vi egentlig ingen her, kan spørre naboer eller noe da men det er ingen vi har noe særlig nær relasjon med. Regner jo med de fleste stiller opp i en sånn situasjon men baby vil vel også være smittebærer. Ts Anonymkode: aa60d...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hvilken landsdel bor du? Jeg ville prøvd å skaffe en backup plan, feks en bekjent eller venn. Har selv baby på 5 mnd og er bekymret Anonymkode: 095e1...719 Innlandet. Ja, kan jo høre med naboer eller noe, men som sagt vil jeg tro at baby er smittebærer om jeg blir syk. Ts Anonymkode: aa60d...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper det Besteforelderen i risikogruppen kan nok handle og sette på trappa, om vedkommende kan dra på butikken da. Men ellers har vi egentlig ingen her, kan spørre naboer eller noe da men det er ingen vi har noe særlig nær relasjon med. Regner jo med de fleste stiller opp i en sånn situasjon men baby vil vel også være smittebærer. Ts Anonymkode: aa60d...97b Dere må klare dere på egenhånd! Men du vil garantert få handlehjelp av folk rundt deg, også de du ikke kjenner så godt!😊 så pust med magen og ikke ta sorgene på forskudd! Anonymkode: 429bc...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockesau Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 Det er forferdelig å være syk alene med barn. Har hatt omgangssyken 2 ganger og influensa mens mannen har vært på jobbreise i utlandet. Stor respekt for aleneforeldre etter det. Man må ta seg sammen på en helt annen måte enn før. Tøft. Får håpe dere holder dere friske. Vi har heldigvis en besteforelder i nærheten som ikke er redd for å bli syk og har hjulpet meg endel i disse tilfellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg