Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har byttet vakt med en kollega. Hadde egentlig dagvakt, men byttet til kveld. Kollegaen min gikk dermed glipp av 2 timers kveldstillegg og vil at jeg skal sette over penger til henne for en kompensere for de pengene hun gikk glipp av. Det er sånn hun pleier å gjøre det.

Skal jeg sette over penger til henne eller ikke?

Anonymkode: e7622...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har byttet vakt med en kollega. Hadde egentlig dagvakt, men byttet til kveld. Kollegaen min gikk dermed glipp av 2 timers kveldstillegg og vil at jeg skal sette over penger til henne for en kompensere for de pengene hun gikk glipp av. Det er sånn hun pleier å gjøre det.

Nei, det er jo du som får «besværet» ved å jobbe kveld. 

Anonymkode: ffa5a...61b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Den som var på jobb skal ha tillegget. Med mindre dere bytter tilbake, slik at det jevner seg ut

Anonymkode: cc52b...004

• Liker 4
Skrevet

Når du er den som jobber kveld, skal du ha kveldstillegget. Er det viktig for henne å få det jobber hun vakta hun er satt opp på, eller finner ei anna kveldsvakt å bytte med.

• Liker 3
Skrevet

Det spørs hvem som ønsket å bytte. Om du ba om det og kollegaen din gjorde det for å hjelpe deg, bør du overføre.

• Liker 5
Skrevet

Dummeste jeg har hørt.

Skrevet
Akkurat nå, Smoothie skrev:

Det spørs hvem som ønsket å bytte. Om du ba om det og kollegaen din gjorde det for å hjelpe deg, bør du overføre.

Åja, selvsagt. Jeg ser nå jeg var litt vel kjapp med å anta at Ts hadde vært grei og byttet vakt for kollegaen sin skyld, men om det var kollegaen som gjorde Ts en tjeneste bør Ts gi fra seg kveldstillegget 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Smoothie skrev:

Enig med denne. Har hun vært grei og byttet med deg, skal ikke hun tape på det.

Har du vært grei å bytte med henne, så skal du ha tillegget fordi du tok ei ubekvem vakt for henne.

Anonymkode: 9743f...689

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler da skatt av tillegg. Så at du skal styre med å overføre tillegg pga bytte av vakt er da lite hensiktsmessig. Har jeg aldri hørt om i de 30 årene jeg har jobbet. 

Anonymkode: 6e522...46d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klart ikke du skal det! Bare det å be deg om det er skikkelig gjerrig og smålig gjort synes jeg. 

Hvis de få kronene er så viktig så får hun jobbe en kveld ekstra eller noe da, bytte en kveldsvakt med deg senere en gang eller noe?

Anonymkode: 22102...afb

Skrevet

Om man er grei den ene eller andre veien spiller vel ingen rolle. Man velger selv om man vil bytte vakt eller ikke. Gir man fra seg en kveldsvakt, ja så taper man noen kroner på det. Hadde vært noe helt annet hvis hun ble beordret av sjefen til å bytte vakt. Dessuten er det snakk om en skarve hundrings, vel.. Smålig av henne å be om dette. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...