AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Hei er i uke 19 . Og har vært gradert sykemeldt siden før jeg ble gravid pga av søvn, stress av jobb. Jeg fikk henvisning til psykolog før jeg ble gravid for og takle stresset. Og nå etter jeg ble gravid føler jeg jo mye mer av alt siden jeg nå er hormonell. Jeg har fått tilrettelagt på jobb og gått opp og ned på sykemelding prosent, presser meg selv for og prøve mer. Men nå kjenner jeg at jeg ikke takler og være på jobben og vurderer og høre om jeg kan plasseres i en annen type jobb/bedrift.(IA-bedrift) Kiropraktoren min mener jeg bør sykemelde meg 100% Har snart ny time hos legen min og jeg vet ikke hva jeg bør gjøre. Er jo frisk i kroppen men ikke ellers 🙈 Har noen fått svangerskapspenger grunnet stress og søvnproblemet? Er vel kanskje ikke så skadelig for fostre? Er det noen som har vært igjennom det samme, fått mer tilrettelegging eller er sykemelding eneste utvei ? Anonymkode: 64ab5...fad
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Du må fortelle mer. Hva er det som fjør seg stresset? Anonymkode: 78872...906 1
minister-mio Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 Hvis du har fått henvisning til psykolog har jo helsa du blitt vurdert til å være dårlig nok til at dette kan være grunn for sykemelding. Samme om kroppen fysisk er frisk, er psykisk helseproblemer en helt vanlig og legitim grunn til sykemelding. Dette kan legen din vurdere.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 https://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Praktisk-grammatikk/Aa_eller_og/ Uansett, stress er ikke bra, hverken under svangerskap eller ellers. Hvis sykemelding kan hjelpe deg å unngå stress for deg og fosteret er det definitivt noe du skal vurdere. Diskuter det med fastlegen din på den kommende timen, og del tankene dine med legen. Anonymkode: 594e3...be5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 Svangerskapspenger får du nok ikke, da jobben må være skadelig for babyen og uten mulighet for tilrettelegging. Men sykemelding er nok ikke dumt, for søvnmangel er jo ikke bra for babyen din. Ville spurt legen hva h*n mente og blitt enige sammen Anonymkode: 7f866...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå