tussi84 Skrevet 11. mars 2020 #121 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var etter uke 30-32 det ikke var noe fare for fosteret trodde de, MEN det var kun «forska» på damer som hadde tatt keisersnitt, så de med vaginal fødsel var det ingen som visste noe.. Anonymkode: 2b5b5...48d Får uansett forsøke å tenke positivt og ta ting som det kommer som gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #122 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, tussi84 skrev: Ikke lett det der.. Jeg må fly inn og ut av sykehus som sikkert vil bestå av mange Corona pasienter etterhvert. Corona er et merke øl. Korona er viruset, det staves med liten forbokstav med mindre det er første orde i setningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #123 Del Skrevet 11. mars 2020 1 hour ago, Keikolina said: Har jeg visst lenge at det er ute av kontroll Jeg og, det var ikke Tromsø-kvinnen som var det først tilfellet, for å si det sånn... nærmere sannheten noen i en by lenger sør i landet Anonymkode: bb376...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #124 Del Skrevet 11. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: ❤Pust med magen og øv på å finne roen. Dette kommer til å gå bra. For å være tryggere hadde jeg holdt meg mest mulig hjemme. Det gjelder alle, vi HAR et valg. Anonymkode: 95280...442 Jeg holder meg kun hjemme, men har en sønn i bhg alder og en samboer som jobber, redd de tar med seg smitten hjem.. Uff, kjenner jeg blir ekstra bekymra i tillegg til andre bekymringer som har dukket opp i tillegg 😕 Anonymkode: 2b5b5...48d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akhenaton Skrevet 11. mars 2020 #125 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tror vi bør presisere uansvarlige ungdommer fra Vestkanten. ikke bare trosset de forbudet. De banket opp og mobbet romfolk som plukket opp tomflaskene de slengte fra seg. Sier litt om oppdragelsen de (ikke) har fått...... Anonymkode: 887c0...27f Gjennomført søplete folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #126 Del Skrevet 11. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder meg kun hjemme, men har en sønn i bhg alder og en samboer som jobber, redd de tar med seg smitten hjem.. Uff, kjenner jeg blir ekstra bekymra i tillegg til andre bekymringer som har dukket opp i tillegg 😕 Anonymkode: 2b5b5...48d Jeg er også ganske stresset. Har barn i barnehage og en mann som jobber i flybransjen Anonymkode: 354f8...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mentor`n Skrevet 11. mars 2020 #127 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er faktisk skikkelig redd nå jeg har egentlig vært bekymret hele tiden, men nå kjenner jeg at det her skremmer meg veldig.. Anonymkode: e929e...4be Prøv å ta en pause fra nyheter og å lese her inne. Distraher deg selv og tenk på noe hyggelig<3 Ingen er hjulpet med at vi alle sliter med angst i tillegg. Snakker av egen erfaring. Klemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #128 Del Skrevet 11. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt dette med knakende ro, men må si at for ca 2 timer siden begynte jeg å tenke litt, da jeg så at tallene økte så kraftig.. har gått fra å ikke ofre det en tanke til å forestille meg at sykehus, legekontor, butikker, apotek og alt blir stengt fordi de ikke har noe personell igjen fordi alle er syke. Hva FAEN gjør man da?? Da blir det jo som walking dead da jo, bare uten zombier. Wow... folk kommer til å plyndre og rane og drepe for å få mat og medisiner. Hjelp hjelp hjelp. Jeg skal hamstre. Anonymkode: f57d4...ee6 Alle blir nok ikke syke på en gang. Anonymkode: 88192...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #129 Del Skrevet 11. mars 2020 602 nå! To dager så er vi over 1000! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #130 Del Skrevet 11. mars 2020 19 minutter siden, tussi84 said: Jeg har ikke noe valg. Jeg er gravid i 9 uke bare, men siden jeg har diabetes må jeg på kontroller på sykehuset to ganger i uka omtrent. Skulle jeg bli smittet blir jeg nok innlagt så de får fulgt med på meg. 2 ukers karantene hjemme vil gjøre at all kontroll utgår.. Jeg må også stort sett ta buss til og fra sykehuset. Neste uke ser oppfølging slik ut Mandag : diabetes sykepleier og kiropraktor Onsdag: time hos jordmor Torsdag: time hos ernæringsfysolog sykehus Så blir det en time i løpet av uka med lege også. Skulle gjerne holdt meg hjemme, men får jeg ikke oppfølging går det utover babyen. Hei, rart ikke sykehus kansellerer timene, kjøp deg et måleapparat på apoteket, følg med på blodsukkeret. Mosjoner lett hver eneste dag. Trening er bra for gravide. Spis MYE grønnsaker, ikke for mye Frukt pga fruktsukker. Brus er «forbudt». Røyk pg snus er forbudt. Du kan sikkert få skriftlig materiale tilsendt og ha diabetesdagbok. Finnes sikkert en bra App. Kan ikke skjønne at det er nødvendig å løpe ned sykehuset nå!!! Det mener jeg! Som gravid er du i risikogruppen, og keg jårr du har allerede tatt influensavaksinen. Det gir som ved influensa, aller mest sannsynlig større risiko for komplikasjoner v/ corona som gravid. Så hold deg unne smitten. Jeg tenker på følgetilstander som sepsis mm Anonymkode: bb376...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #131 Del Skrevet 11. mars 2020 Sitter her og lurer på om jeg ska dra ned på Kiwi å hamstre diverse, enda det ikke er noen syke enda her jeg bor. Jeg er vanligvis veldig avslappa og har vært det til nå................blir det mange her går vel folk bananas. Anonymkode: b1898...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #132 Del Skrevet 11. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Hei, rart ikke sykehus kansellerer timene, kjøp deg et måleapparat på apoteket, følg med på blodsukkeret. Mosjoner lett hver eneste dag. Trening er bra for gravide. Spis MYE grønnsaker, ikke for mye Frukt pga fruktsukker. Brus er «forbudt». Røyk pg snus er forbudt. Du kan sikkert få skriftlig materiale tilsendt og ha diabetesdagbok. Finnes sikkert en bra App. Kan ikke skjønne at det er nødvendig å løpe ned sykehuset nå!!! Det mener jeg! Som gravid er du i risikogruppen, og keg jårr du har allerede tatt influensavaksinen. Det gir som ved influensa, aller mest sannsynlig større risiko for komplikasjoner v/ corona som gravid. Så hold deg unne smitten. Jeg tenker på følgetilstander som sepsis mm Anonymkode: bb376...fb9 beklager, innså at ikke visste om svangerskapsdiabetes eller ikke, så svarte ut fra svangerskapsdiabetes. ps blodtrykksapparat hjemme / låne ett kan være kjekt ved svangerskapsdiabetes tenker jeg... Anonymkode: bb376...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #133 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, rart ikke sykehus kansellerer timene, kjøp deg et måleapparat på apoteket, følg med på blodsukkeret. Mosjoner lett hver eneste dag. Trening er bra for gravide. Spis MYE grønnsaker, ikke for mye Frukt pga fruktsukker. Brus er «forbudt». Røyk pg snus er forbudt. Du kan sikkert få skriftlig materiale tilsendt og ha diabetesdagbok. Finnes sikkert en bra App. Kan ikke skjønne at det er nødvendig å løpe ned sykehuset nå!!! Det mener jeg! Som gravid er du i risikogruppen, og keg jårr du har allerede tatt influensavaksinen. Det gir som ved influensa, aller mest sannsynlig større risiko for komplikasjoner v/ corona som gravid. Så hold deg unne smitten. Jeg tenker på følgetilstander som sepsis mm Anonymkode: bb376...fb9 og en kjepphest jeg har: kiropraktikk er noe j... humbug ! ikke vitenskapelig i det hele tatt! Dra heller til fysioterapi. se Andreas wahl på nrk sin episode Folkeopplysningen om Kiropraktorer 😉 Anonymkode: bb376...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #134 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, Forumhei skrev: Sånn går det når man ikke tør å sette krav til folk. Folk som har vært i karantene har blitt sett på treningsstudio og butikken.😅 Ja det stemmer faktisk. Jeg var på SATS igår og senteret var overfylt av folk. Det pleier aldri å være det mellom kl 9-11 på en tirsdag. Tipper det er alle de som er i karantene å koser seg hjemme med fri og god tid til å trene. Anonymkode: 97ea4...6fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #135 Del Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter her og lurer på om jeg ska dra ned på Kiwi å hamstre diverse, enda det ikke er noen syke enda her jeg bor. Jeg er vanligvis veldig avslappa og har vært det til nå................blir det mange her går vel folk bananas. Anonymkode: b1898...b80 Vi hamstet litt i dag. Var på butikken og på senteret og der var det langt mindre folk enn normalt. Var ganske trøkket stemning og folk holdt seg unna hverandre. Anonymkode: 2d530...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #136 Del Skrevet 11. mars 2020 19 minutter siden, abrasiveRefraction said: Corona er et merke øl. Korona er viruset, det staves med liten forbokstav med mindre det er første orde i setningen. Nåja, ser de bruker C og K om hverandre i mediene, det var vel ment å bli fornorsket men når det er på alles lepper og folk diskuterer og leser i medier og på forum både fra inn og utland så synes i hvertfall jeg personlig at dette er flisespikkeri å skulle henge seg opp i. Anonymkode: 562fa...5bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Escalera Skrevet 11. mars 2020 #137 Del Skrevet 11. mars 2020 Danmark stenger universiteter, skole og barnehager i 2 uker fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. mars 2020 #138 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 40 minutter siden, tussi84 skrev: Nettopp dette! Hvis bhg/skole blir stengt er det ikke nok ansatte igjen i de ulike yrkene inkl helse til å kunne ivareta folks behov. Som den danske statsministeren sa i sin tale, nå er det tid for dugnadsarbeid. Vi må passe på hverandres unger. Hjelpe de enslige som må på jobb. Hjelpe sykepleierne, politiet, brannvesenet med å komme seg på jobb. Handle for hverandre, ikke hamstre, men handle. Alt vi kan gjøre for hverandre burde vi gjøre for hverandre. Håper vi viser oss som et fint samlet folk nå, vi kan faktisk bevise at vi er så gode mot hverandre som vi liker å tro. edit: glemte å legge til: Hvis skoler og barnehager stenges i Norge. Jeg vet at vi ikke er Danmark. Endret 11. mars 2020 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #139 Del Skrevet 11. mars 2020 Danmark stenger skoler i hele landet. Anonymkode: 4637c...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #140 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nåja, ser de bruker C og K om hverandre i mediene, det var vel ment å bli fornorsket men når det er på alles lepper og folk diskuterer og leser i medier og på forum både fra inn og utland så synes i hvertfall jeg personlig at dette er flisespikkeri å skulle henge seg opp i. Anonymkode: 562fa...5bf Journalister er generellt idioter. Ikke stol på dem. Språkrådet sier koronaviruset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg