Gå til innhold

569 smittede i Norge! Forventes kraftig vekst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Maskot skrev:

Dow jones gikk ned 6 prosent, og det etter pandemi erklæringen av WHO. Så trenger ikke se helt mørkt på det enda.

GIkk vel ned 2000 poeng tidligere i uken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Det er ikke noe fare for fosteret.

Hvor er dette beviset? Det er en fare for fosteret med vanlig influensa.

Anonymkode: 2b5b5...48d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dessuten er CFR ("Dødelighet" beregnet ut i fra kjente smitte/sykdomstilfeller) antatt å være høyere ved korona enn ved vanlig sesonginfluensa, så etter ei stund er sjansen stor for at flere dør av korona enn vanlig influensa. Vanlig influensa har CRF på ca 0,02-0,04%, mens covid-19 (korona) har CRF på 2,3%.

CFR, selvfølgelig. Gikk litt fort i svingene her.

Anonymkode: 427c8...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Maskot skrev:

Jeg må være enig i de første dagene og de første rapporteringen om viruset så var jeg jo enig, dette er jo lignende vanlig influensa. Dette har jeg jo til og med skrevet på kg tidligere, men etter en stund har gått og vi har fått vite mer er det jo åpenbart at dette ikke er tilfelle. Influensaen har man vaksine for så det er de med dårlig immunforsvar og som generelt er syke fra før av som oftest dør, ikke friske raske unge mennesker. 

Det er ingen her som tror at corona er det samme som vanlig influensa. Men faktum er fortsatt at mange flere mennesker dør av det (da tenker jeg ikke på dødsrate, men menneskeliv i tall). Og risikogruppen for de to er helt lik, altså var menneskene som døde av influensa stort sett de samme som dør av corona; eldre og syke. De hadde bare feil virus, og var derfor ikke så viktige for oss.

16 minutter siden, Maskot skrev:

Sikkert det h*n mener ja, personen er jo en fare for sammfunnet.

That escalated quickly.

Anonymkode: 60c74...7aa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Forumhei skrev:

Håper de ikke stenger treningstudio🤕, vet at de har dropper gruppetimer da.

ER DU VIRKELIG NØDT TIL Å TRENE BICEPSEN DENNE MÅNEDEN DA?

Jeg tror du overlever om musklene blir litt mindre en bitteliten stund. Nå er spørsmålet om VI overlever pandemien.

Anonymkode: 5e5af...acf

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

❤Pust med magen og øv på å finne roen. Dette kommer til å gå bra. For å være tryggere hadde jeg holdt meg mest mulig hjemme. Det gjelder alle, vi HAR et valg. 

Anonymkode: 95280...442

Jeg har ikke noe valg. Jeg er gravid i 9 uke bare, men siden jeg har diabetes må jeg på kontroller på sykehuset to ganger i uka omtrent.  Skulle jeg bli smittet blir jeg nok innlagt så de får fulgt med på meg. 2 ukers karantene hjemme vil gjøre at all kontroll utgår..

Jeg må også stort sett ta buss til og fra sykehuset.

Neste uke ser oppfølging slik ut

Mandag : diabetes sykepleier og kiropraktor 

Onsdag: time hos jordmor

Torsdag: time hos ernæringsfysolog sykehus

Så blir det en time i løpet av uka med lege også. 

Skulle gjerne holdt meg hjemme, men får jeg ikke oppfølging går det utover babyen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

ER DU VIRKELIG NØDT TIL Å TRENE BICEPSEN DENNE MÅNEDEN DA?

Jeg tror du overlever om musklene blir litt mindre en bitteliten stund. Nå er spørsmålet om VI overlever pandemien.

Anonymkode: 5e5af...acf

Var sikkert ment som en jævla dårlig spøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal alt helsepersonell forbli hjemme fra jobb for å passe barna sine?

Anonymkode: f0066...3d1

Ja har også lurt på dette...jobber med helse selv, både eldre og unge med hjerteproblematikk, dia2, lungeproblematikk, nedsatt immunforsvar.  Må visst forvente meg å jobbe triple skift fremover hvis alle skal være hjemme med barn. 

Anonymkode: b1898...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt dette med knakende ro, men må si at for ca 2 timer siden begynte jeg å tenke litt, da jeg så at tallene økte så kraftig.. har gått fra å ikke ofre det en tanke til å forestille meg at sykehus, legekontor, butikker, apotek og alt blir stengt fordi de ikke har noe personell igjen fordi alle er syke. Hva FAEN gjør man da?? Da blir det jo som walking dead da jo, bare uten zombier. Wow... folk kommer til å plyndre og rane og drepe for å få mat og medisiner. Hjelp hjelp hjelp. Jeg skal hamstre. 

Anonymkode: f57d4...ee6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stod på sidene til helse direktoratet. Det var kanskje en mulig større sjanse for spontan abort i første trimester, men det var heller ikke noen beviser for det.

Derimot kan den gravide Kanskje befinne seg i risiko gruppe selv, siden omtrent alt immun forsvar omtrent går til å beskytte  den lille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et influensavirus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har også lurt på dette...jobber med helse selv, både eldre og unge med hjerteproblematikk, dia2, lungeproblematikk, nedsatt immunforsvar.  Må visst forvente meg å jobbe triple skift fremover hvis alle skal være hjemme med barn. 

Anonymkode: b1898...b80

Nettopp dette!  Hvis bhg/skole blir stengt er det ikke nok ansatte igjen i de ulike yrkene inkl helse til å kunne ivareta folks behov.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, tussi84 skrev:

Det stod på sidene til helse direktoratet. Det var kanskje en mulig større sjanse for spontan abort i første trimester, men det var heller ikke noen beviser for det.

Derimot kan den gravide Kanskje befinne seg i risiko gruppe selv, siden omtrent alt immun forsvar omtrent går til å beskytte  den lille. 

Det er umulig å vite før om et par år at barn ikke får utviklingsfortyrrelser av viruser/og eller feberen det medfører. Tror det kan være lurt å unngå smitte så langt det er mulig for gravide.

Anonymkode: 8a057...22c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

489 personer,slutt å legg på flere før det er tilfelle!!

Anonymkode: c48c4...182

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen her som tror at corona er det samme som vanlig influensa. Men faktum er fortsatt at mange flere mennesker dør av det (da tenker jeg ikke på dødsrate, men menneskeliv i tall). Og risikogruppen for de to er helt lik, altså var menneskene som døde av influensa stort sett de samme som dør av corona; eldre og syke. De hadde bare feil virus, og var derfor ikke så viktige for oss.

Anonymkode: 60c74...7aa

Neida, for det er jo aldri snakk om verken håndhygiene, sørge for å nyse/hoste i albuen eller papir istedet for i hendene, eller at alle som er i risikosonen bør ta vaksine.
Og nå når vi antakelig får færre smittede av sesonginfluensa fordi folk trapper opp forholdsreglene sine, skjønner jeg bare ikke hva som egentlig er poenget ditt. Jeg spør gjerne igjen: skal vi ta korona mindre seriøst og slutte å ta forholdsregler, siden det er folk som dør av vanlig influensa?
Korona smitter lettere og har høyere CFR enn sesonginfluensa. Der har du grunnen til all den ekstra oppmerksomheten.

Anonymkode: 427c8...f16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
50 minutter siden, Akhenaton skrev:

Hvis verden trenger en renselsesprosess så er det vel mest for å få renset bort alle rasshøla som bare tenker på seg selv. 

Absolutt. Men det vil alltid være noen som blir dratt ned i dragsuget med dem. 

Anonymkode: 406a5...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, tussi84 skrev:

Det var etter uke 30-32 det ikke var noe fare for fosteret trodde de, MEN det var kun «forska» på damer som hadde tatt keisersnitt, så de med vaginal fødsel var det ingen som visste noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å vite før om et par år at barn ikke får utviklingsfortyrrelser av viruser/og eller feberen det medfører. Tror det kan være lurt å unngå smitte så langt det er mulig for gravide.

Anonymkode: 8a057...22c

Ikke lett det der..  Jeg må fly inn og ut av sykehus som sikkert vil bestå av mange Corona pasienter etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Akhenaton said:

Vi har jo endel uansvarlige drittunger her i landet, det har vært tydelig en stund. Ikke bare folk som bare ga jamt faen fordi de endelig måtte på skiferie, men selvfølgelig i enda større grad idiotene som faktisk greide å dra på Kollen-festen på trass. Med sånne folk så er det ikke rart vi får problemer. 

Tror vi bør presisere uansvarlige ungdommer fra Vestkanten.

ikke bare trosset de forbudet. De banket opp og mobbet romfolk som plukket opp tomflaskene de slengte fra seg. 

Sier litt om oppdragelsen de (ikke) har fått......

Anonymkode: 887c0...27f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...