AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #61 Del Skrevet 11. mars 2020 I dag har det dødd 1092 mennesker av vanlig influensa. Anonymkode: 60c74...7aa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #62 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, Akhenaton skrev: WHO har vært og sett nøye på dette i Kina, og de konkluderer med at mørketallene er langt lavere enn folk har forestilt seg. Som det ble sagt, "we're not seeing just the tip of the iceberg, we're seeing the pyramid." Du tuller nå? Har noen faktisk brukt tid på å undersøke dette? Det har jo bare vart i noen måneder. Går det an å finne ut ting uten å bruke et tiår?! Color me amazed! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 11. mars 2020 #63 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I dag har det dødd 1092 mennesker av vanlig influensa. Anonymkode: 60c74...7aa Hva så? Denne sammenligningen er så tåpelig! Det kommer ikke til å dø færre mennesker av sult eller Aids av Coronaviruset heller! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #64 Del Skrevet 11. mars 2020 Kom akkurat hjem fra Hongkong, så tar en frivillig hjemmekarantene de neste par ukene for å være på den sikre siden. Nå er det ikke mange smittede i Hongkong, men har vært innom x antall flyplasser på veien. Har bunkret opp med brennevin, øl, snus og noe mat, så jeg skal nok klare meg en stund. Anonymkode: 71af7...ec5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #65 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, Rotemor skrev: Hva så? Denne sammenligningen er så tåpelig! Det kommer ikke til å dø færre mennesker av sult eller Aids av Coronaviruset heller! Veldig få mennesker som har dødd av influensa dør av aids eller koronaviruset (det staves med k, det er ikke et egennavn så det er liten forbokstav). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. mars 2020 #66 Del Skrevet 11. mars 2020 15 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Tror du det er tilfeller som aldri oppdages i betydelig grad? Det er forsket på det, og konklusjonen er at det ikke finnes store mørketall. Men for all del, opplys meg. Jeg tror det ja. Som sagt så TROR jeg, jeg TIPPER. Du kan være uenig, men du kan droppe å være en kødd når du er det. At du stoler på tallene som har kommet får være opp til deg. Jeg tror på større mørketall enn deg. Du VET ikke, jeg VET ikke, vi TROR forskjellig. Ellers er jeg ikke redd for å få viruset, jeg mener dette kan være positivt for menneskeheten, så jeg har ikke hysteribrillene på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #67 Del Skrevet 11. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange sier at viruset ikke overlever høye temperaturer. Var det så vanskelig å vente en måned å reise på ferier? Anonymkode: 7349a...269 Og det viste seg å være en falsk nyhet, et kjedebrev på facebook. Anonymkode: 46d62...be6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #68 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, loveli skrev: Jeg tror det ja. Som sagt så TROR jeg, jeg TIPPER. Du kan være uenig, men du kan droppe å være en kødd når du er det. At du stoler på tallene som har kommet får være opp til deg. Jeg tror på større mørketall enn deg. Du VET ikke, jeg VET ikke, vi TROR forskjellig. Ellers er jeg ikke redd for å få viruset, jeg mener dette kan være positivt for menneskeheten, så jeg har ikke hysteribrillene på. Jeg visste ikke at dette var en religion. Jeg velger å støtte megselv på fagfellevurderte publikasjoner, så får du støtte deg på magefølelsen eller hva det nå enn er. Vurder å lese wikipediaartikkelen om Baader-Meinhoff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #69 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Rotemor skrev: Hva så? Denne sammenligningen er så tåpelig! Det kommer ikke til å dø færre mennesker av sult eller Aids av Coronaviruset heller! Jaha, er livene til dem som dør av influensa mindre verdt enn dem som dør av corona? Anonymkode: 60c74...7aa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #70 Del Skrevet 11. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må alt av skoler og barnehager stenge. Dette er skandale av våre ledere. Man vet jo hvordan sette utvikler seg. Se på Italia. Dette er fryktelig skremmende, og de idiotiske politikerne er mest bekymret over å overdrive? Har aldri vært mere skuffet over Erna enn nå. Tragisk dette her. Anonymkode: 4637c...85e Skal alt helsepersonell forbli hjemme fra jobb for å passe barna sine? Anonymkode: f0066...3d1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #71 Del Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, Akhenaton skrev: WHO har vært og sett nøye på dette i Kina, og de konkluderer med at mørketallene er langt lavere enn folk har forestilt seg. Som det ble sagt, "we're not seeing just the tip of the iceberg, we're seeing the pyramid." Forskning på et nytt og ukjent virus tar tid. Ja, de kan lære mye av det de har sett til nå, men det har jo tatt WHO 3 mnd å erklære pandemi. Hvis det tar 5 minutter å forske (som en annen sa) så hadde de vel erklært pandemi i jula. Uansett, det har lite for seg å krangle om hvor store mørketallene er, til syvende og sist må vi jo bare vente og se hva som skjer. I mellomtiden får man isolere seg så godt som mulig. Ikke hoste i trynet på folk osv. Anonymkode: 7b1ab...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mask Skrevet 11. mars 2020 #72 Del Skrevet 11. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er vanvittig. Det øker noe kraftig og mørketallene er antageligvis enorme. Kan folk vennligst holde seg hjemme, kansellere ferier og ikke være mer i offentligheten/større forsamlinger enn strengt nødvendig? Vi må alle ta vårt ansvar i dette. Anonymkode: 0d465...df6 Vi har mer antall smittede en det USA har etter befolkning, og der freaker de jo totalt ut mens her slapper regjeringen av og det er først NÅ de anbefaler å ikke reise fra Italia, yikes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #73 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag har det dødd 1092 mennesker av vanlig influensa. Anonymkode: 60c74...7aa Mange av dem kunne kanskje ha overlevd dersom de hadde vaksinert seg, og dersom de selv og andre rundt dem hadde hatt bedre håndhygiene. Det finnes ingen vaksine mot Corona, og man ser jo her inne hvor mye folk bryr seg om å ta forholdsregler for å unngå smitte. Your argument is invalid. Anonymkode: 427c8...f16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. mars 2020 #74 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) 5 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg visste ikke at dette var en religion. Jeg velger å støtte megselv på fagfellevurderte publikasjoner, så får du støtte deg på magefølelsen eller hva det nå enn er. Vurder å lese wikipediaartikkelen om Baader-Meinhoff. Neh, jeg tror ikke tallene som har kommet frem stemmer. Hvordan skal man liksom vite mørketallene? Når man finner det eksakte mørketallet er det ikke lenger et mørketall. Dine tall er estimater. Estimater er bygget på sikkerthet og TRO. Et anslag. Circa. Usikkerhet. Hvor stor usikkerhet har man regnet med? Det kan fort endre seg. Ingenting av det vi nå vet vet vi alt om. Men samma det, vi er uenige og det er helt greit. Endret 11. mars 2020 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #75 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, loveli skrev: Neh, jeg tror ille tallene som har kommet frem stemmer. Hvordan skal man liksom vite mørketallene? Når man finner det eksakte mørketallet er det ikke lenger et mørketall. Det er estimater. Estimater er bygget på sikkerthet og TRO. Et anslag. Circa. Usikkerhet. Hvor stor usikkerhet har man regnet med? Det kan fort endre seg. Ingenting av det vi nå vet vet vi alt om. Men samma det, vi er uenige og det er helt greit. Må jeg forklare deg grunnleggende statistikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. mars 2020 #76 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Må jeg forklare deg grunnleggende statistikk? Ikke i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mask Skrevet 11. mars 2020 #77 Del Skrevet 11. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: I dag har det dødd 1092 mennesker av vanlig influensa. Anonymkode: 60c74...7aa Jeg må være enig i de første dagene og de første rapporteringen om viruset så var jeg jo enig, dette er jo lignende vanlig influensa. Dette har jeg jo til og med skrevet på kg tidligere, men etter en stund har gått og vi har fått vite mer er det jo åpenbart at dette ikke er tilfelle. Influensaen har man vaksine for så det er de med dårlig immunforsvar og som generelt er syke fra før av som oftest dør, ikke friske raske unge mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #78 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha, er livene til dem som dør av influensa mindre verdt enn dem som dør av corona? Anonymkode: 60c74...7aa Skal vi drite i å beskytte oss mot corona/korona siden det likevel dør over 1000 av vanlig influensa? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 427c8...f16 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 11. mars 2020 #79 Del Skrevet 11. mars 2020 Sykdommen er en ting, men jeg er mere bekymret over det økonomiske bildet rundt dette. Hele verdensøkonomien kan gå helt til helvete av dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mask Skrevet 11. mars 2020 #80 Del Skrevet 11. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Skal vi drite i å beskytte oss mot corona/korona siden det likevel dør over 1000 av vanlig influensa? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 427c8...f16 Sikkert det h*n mener ja, personen er jo en fare for sammfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg