AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #181 Skrevet 11. mars 2020 3 timer siden, uranus skrev: Det som skjedde er at folk dreit i å ta ansvar og fortsatte å reise på skiferier til Italia og Østerrike. Selv så sent som nå, nesten i midten av mars, velger folk å dra. Det er fullstendig uakseptabelt. Nei, det som skjedde var at ingen sentrale myndigheter løftet så mye som en bitteliten finger når smitten brøt løs. Og selveste helseministeren gikk ut i media i februar og oppfordret folk til å leve - og reise - som vanlig. Bortsett i fra til Kina. Noen har sovet i timen. Anonymkode: 7c086...b0c 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #182 Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom vi setter hele Helse-Norge i rødt nivå nå i dag så kan veldig mange dø av kreft som kunne overlevd rett og slett fordi vi slutter å operere alle som får blant annet kreft, for jeg vil tro kreftoperasjoner ikke blir ansett som akutt. Denne pandemien vil sannsynligvis ikke være over dette året, så om folk med f.eks kreft ikke blir operert på et år så er det særdeles kritisk for mange mennesker. Anonymkode: 19794...402 Nei, kreftoperasjoner og ø-hjelpskirurgi vil forløpe som planlagt også under rød beredskap. Anonymkode: 68fe6...a2f 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #183 Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, Ella1 skrev: I Danmark har de færre smittede og de slutter å utføre ikke-akutte operasjoner allerede nå. Med andre ord, det Norge ser på som grønt nivå ser Danmark på som rødt nivå. Er Danmark hysteriske eller er vi naive? Tror forresten jeg vet svaret🙄 Linker du viser til sier kun det ene sykehuset. Det var også en intern bestemmelse Anonymkode: c537a...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #184 Skrevet 11. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Denne pandemien vil sannsynligvis ikke være over dette året, så om folk med f.eks kreft ikke blir operert på et år så er det særdeles kritisk for mange mennesker. Anonymkode: 19794...402 Om 1-2 uker kommer sykehusene til å være stufulle av coronapasienter hvis det fortsetter på denne måten. Jeg kan love deg at det blir ikke mindre kritisk. Anonymkode: 976d1...b14 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #185 Skrevet 11. mars 2020 Noen andre som kommer seg inn her nå? https://www.worldometers.info/coronavirus/ Får connection-timeout jeg, de sliter sikkert med overbelastning av serverne så mange det er nå som vil sjekke Anonymkode: 562fa...5bf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #186 Skrevet 11. mars 2020 2 timer siden, FrittgåendeBurugle skrev: Kun "slått av" Italia og Sør-Korea Norge konkurrerer om verdenstoppen nok en gang Anonymkode: d4fae...80f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #187 Skrevet 11. mars 2020 629 er det nå. Anonymkode: 9f4c0...404 2
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #188 Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 629 er det nå. Anonymkode: 9f4c0...404 Så sykt. Hundrevis til dagen. Dette utvikler seg i helt feil retning. 2
stan Skrevet 11. mars 2020 #189 Skrevet 11. mars 2020 Kina stengte hele Wuhan når det var 500 tilfeller. Jeg har ikke mye til overs for myndighetene i Kina, men handlekraft det har dem. 6
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #190 Skrevet 11. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er holdninger det florerer av her på KG som gjør at dette er så skummelt. En totalt likegydlighet og bagatellisering. Dette er IKKE en vanlig influensa. Og når skal folk forstå at det ikke nødvendigvis er p.g.a. at folk skal dø som gjør dette så dramatisk? For det første er det snakk om å beskytte de syke og svake. Barn med kreft, eldre og andre syke etc. Deretter handler det om å begrense de samfunnsmessige konsekvensene som allerede begynner å bli ganske alvorlige. Økonomisk krise, permitteringer og folk som mister jobbene sine. Når skal vi lære? Det er også skuffende å se at regjeringen ikke er i stand til å innføre sterkere tiltak. Nå må det gjøres drastiske grep for å få stanset utviklingen av dette viruset. Det er totalt meningsløst å forby forsamlinger mer enn 500 personer. Det er latterlig høyt. Tallet som anbefales av leger er maks 50 personer. Anonymkode: 3fe0f...9ef Bare det å oppholde seg i nærheten av folk generelt er skummelt nå. 50 personer er mange! Jeg jobber frivillig, og senteret er stengt ned selv om vi er under 50 på samlingene. Det er rett og slett ikke forsvarlig å drive det når korona herjer. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #191 Skrevet 12. mars 2020 10 hours ago, tussi84 said: Grunn til at jeg må ha oppfølging er fordi de må sette meg på insulin nå som jeg er gravid i tillegg til de blodsenkenede medisinene som jeg tar fra før. De skal hjelpe med å vurdere mengden insulin jeg skal ta osv og følge med på Blodsukker verdiene mine. Jeg har såklart allerede måle instrument hjemme, og vet at alkohol/røyk/snus ikke er bra, og at jeg skal unngå brus med sukker. Kan forsåvidt drikke noe Pepsi max/Cola zero, men ikke i mengder for må passe på koffein nivået. Om jeg ikke følges med på/ikke får riktig mengde insulin i kroppen så kan jeg få høyt BS og høyt BS (langtidsukker) er en risiko faktor i svangerskapet. Etterhvert må de også kontrollere barnets vekst så det ikke blir for stort. Det er en helt normal prosedyre som følges hos alle kvinner som har diabetes før de blir gravide. Hvor ofte man går er litt varierende da/og behandling. Uansett så skal alle gravide med diabetes følges opp på sykehus av spesialister siden det er et risiko svangerskap. Men med mindre de trengee å fysisk undersøke deg, så kan vel noen av konsultasjonene gjøres over telefon? Anonymkode: f1986...b70
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #192 Skrevet 12. mars 2020 Helsemyndigheter bommet kraftig på korona-anslag Norske helsemyndigheter anslo for tre uker siden at antall smittede av koronaviruset ville være under 100 personer. Der bommet de kraftig. https://www.tv2.no/nyheter/11287953/ Anonymkode: 923c4...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #193 Skrevet 12. mars 2020 Våknet opp til ingen nye smittede, så var det tre, nå er det fem -det stiger nok "sakte men sikkert" i dag også... 634 er altså status nå. Anonymkode: 562fa...5bf
Rotemor Skrevet 12. mars 2020 #194 Skrevet 12. mars 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaha, er livene til dem som dør av influensa mindre verdt enn dem som dør av corona? Anonymkode: 60c74...7aa Hvorfor skriver du dette?? Trekker du konklusjoner ut av løse luften så kan du ikke forvente svar. 1
Rotemor Skrevet 12. mars 2020 #195 Skrevet 12. mars 2020 19 timer siden, stan skrev: Kina stengte hele Wuhan når det var 500 tilfeller. Jeg har ikke mye til overs for myndighetene i Kina, men handlekraft det har dem. Sant. De har en ekstremt god struktur på mange vis.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #196 Skrevet 12. mars 2020 Nå skjønner jeg noe av det de vil med dette viruset. Grunnen til at de "ikke finner en vaksine på så og så lenge" samtidig som de lager en så stor greie av dette er at man skal rekke å stenge ned så mye at det vil gå ut over økonomien og folks personlige liv. Når dette har hatt stor nok effekt, går utbruddet mirakuløst over, og alt går tilbake til normalt. Men mange har lidd store tap på grunn av at alt stopper opp. Så kommer det en til "pandemi". Denne gangen har man utviklet en vaksine, og alle må vaksinere seg for at vi ikke skal oppleve dette en gang til. For da kan jo alle oppføre seg som normalt og ingenting trenger å stenges ned. Med dette kan de innføre tvangsvaksinering. De som ikke vil vaksinere seg må i karantene og mister inntekt osv. Jeg skal bokmerke denne tråden og ta det frem når dette skjer. Anonymkode: 619df...42f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #197 Skrevet 12. mars 2020 Og vi kommer til å tvangsvaksineres med en utestet vaksine også, for når man erkærer "pandemi", så trenger man ikke teste. Så dette blir artig. Anonymkode: 619df...42f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #198 Skrevet 12. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønner jeg noe av det de vil med dette viruset. Grunnen til at de "ikke finner en vaksine på så og så lenge" samtidig som de lager en så stor greie av dette er at man skal rekke å stenge ned så mye at det vil gå ut over økonomien og folks personlige liv. Når dette har hatt stor nok effekt, går utbruddet mirakuløst over, og alt går tilbake til normalt. Men mange har lidd store tap på grunn av at alt stopper opp. Så kommer det en til "pandemi". Denne gangen har man utviklet en vaksine, og alle må vaksinere seg for at vi ikke skal oppleve dette en gang til. For da kan jo alle oppføre seg som normalt og ingenting trenger å stenges ned. Med dette kan de innføre tvangsvaksinering. De som ikke vil vaksinere seg må i karantene og mister inntekt osv. Jeg skal bokmerke denne tråden og ta det frem når dette skjer. Anonymkode: 619df...42f Ja jeg er spent på hva som skjer når utbruddet er over. Er stygt redd folk skal ta igjen det tapte. De som hamstret skal isåfall spise opp og ikke kaste noe Anonymkode: d4fae...80f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #199 Skrevet 12. mars 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det håper jeg også. Jeg er avhengig av å trene styrke fordi jeg har en alvorlig skade,og blir sengeliggende hvis ikke. Anonymkode: 82899...f77 Du kan trene styrke hjemme. Søk på youtube, så har du mange alternativer. Ærlig talt, i dagens situasjon var nå dette også noe å sutre om! Anonymkode: 0070f...9dc
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #200 Skrevet 12. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og vi kommer til å tvangsvaksineres med en utestet vaksine også, for når man erkærer "pandemi", så trenger man ikke teste. Så dette blir artig. Anonymkode: 619df...42f Kan ikke tvangsvaksinere.. Anonymkode: e7fa6...c93
Anbefalte innlegg