AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Mitt barn på 17 mnd har hatt høy feber (39,5) i over 4 dager nå. Vi har vært hos barnelege som tok ulike prøver, uten at det ser ut at det er noe galt, bortsett fra en begynnende ørebetennelse i det ene øret. Men nå har barnet som sagt hatt høy feber i flere dager, og i dag har hun bare hatt lyst til å sove. Hva mer kan jeg gjøre? Jeg begynner å bli bekymret Noen gode råd dere kan dele med meg? ❤️ Anonymkode: c9d9e...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Det er jo helt normalt med feber over flere dager. Særlig med ørebetennelse på gang. Mange barn vil helst sove når de er syke. Du gir sikkert ibux og Paracet i fast dose for å sikre at barnet har det så bra som det kan få det, det barnet vil ha av drikke? Anonymkode: 066be...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo helt normalt med feber over flere dager. Særlig med ørebetennelse på gang. Mange barn vil helst sove når de er syke. Du gir sikkert ibux og Paracet i fast dose for å sikre at barnet har det så bra som det kan få det, det barnet vil ha av drikke? Anonymkode: 066be...c4b Hei og takk for svar❤️ Ja hun får Ibux og drikker rikelig med vann, mat er det noe verre med. Jeg blir bare så bekymret mtp at hun er så liten og har hatt feber over så lang tid Hun er mitt første barn så jeg aner ikke hva som er normalt når de er så små. ts Anonymkode: c9d9e...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 Barn har en tendens til å få relativt høy feber, men jeg skjønner at du blir stressa, det er jo barnet ditt. Hvis du er bekymret så ringer du legevakten og spør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 Går feberen ned når du gir Paracet? Anonymkode: 81bda...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 Hun er ikke såååå liten og har ikke hatt feber så lenge (og barn får gjerne høyere feber enn voksne også), så høres egentlig veldig normalt ut for et ørebetennelsessykt barn Anonymkode: 066be...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går feberen ned når du gir Paracet? Anonymkode: 81bda...187 Jeg har gitt Ibux og Paracet om hverandre siden i går natt etter anbefaling fra legen. Feberen gikk ned de 3 første dagene når jeg bare ga Paracet. I går kveld gikk det ikke så måtte høre med legen. Har nå nettopp gitt Ibux så må vente litt før jeg måler igjen. Men hun er kokvarm og ligger på fanget mitt i bare bleia. Ts Anonymkode: c9d9e...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke såååå liten og har ikke hatt feber så lenge (og barn får gjerne høyere feber enn voksne også), så høres egentlig veldig normalt ut for et ørebetennelsessykt barn Anonymkode: 066be...c4b Jeg håper det er normalt❤️ Jeg har dessverre ingenting å sammenligne med og det er første gang hun har vært syk så lenge. ts Anonymkode: c9d9e...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Del Skrevet 11. mars 2020 Alt av mat er bra når det er sånn, fikk vi høre fra fastlege en gang. Yougurt (den tradisjonelle, med både sukker og fett), is.. Og mye drikke. Anonymkode: 4fcac...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Del Skrevet 11. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn på 17 mnd har hatt høy feber (39,5) i over 4 dager nå. Vi har vært hos barnelege som tok ulike prøver, uten at det ser ut at det er noe galt, bortsett fra en begynnende ørebetennelse i det ene øret. Men nå har barnet som sagt hatt høy feber i flere dager, og i dag har hun bare hatt lyst til å sove. Hva mer kan jeg gjøre? Jeg begynner å bli bekymret Noen gode råd dere kan dele med meg? ❤️ Anonymkode: c9d9e...068 Da sønnen min var på samme alder hadde han feber i 15 dager , feberfri i 5 dager og nye 13 dager med feber. Fikk beskjed fra lege om å gi paracett så lenge han hadde feber . Gi masse drikke, evt saftis. Tror det er veldig vanlig i denne alderen. Spesielt på denne årstida. Anonymkode: d47b9...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Del Skrevet 11. mars 2020 Gi gjerne sukkerholdig drikke hvis barnet spiser lite, juice og saft er lov. Anonymkode: aeb51...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 11. mars 2020 #12 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi gjerne sukkerholdig drikke hvis barnet spiser lite, juice og saft er lov. Anonymkode: aeb51...0d9 NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gi barnet en kvernet banan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #13 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, HunSomSaDetRettUt skrev: NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gi barnet en kvernet banan! Hvis barnet ikke spiser den kverna bananen så gir man saft med sukker, ikke vann. Hvis barnet spiser får det i seg noe, og behovet for kalorier er ikke like prekært. H-melk heller ekstra lett, for eksempel. Ja, barn kan gå uten å spise et par dager, men ikke over mange dager. Anonymkode: aeb51...0d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå