AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #21 Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja? Derfor skrev jeg utreiseforbud for nordmenn og innreiseforbud for utlendinger. Anonymkode: 441c6...558 Du snakker om år, ikke uker. Anonymkode: be59a...516 2
Sitronterte Skrevet 11. mars 2020 #22 Skrevet 11. mars 2020 Ja det syns jeg. Vi burde stenge grensene i en tid fremover. 1
Krok1 Skrevet 11. mars 2020 #23 Skrevet 11. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ja? Derfor skrev jeg utreiseforbud for nordmenn og innreiseforbud for utlendinger. Anonymkode: 441c6...558 Det må i så fall gjelde alle, og da tror jeg det smuldrer opp ganske fort. Hvorfor vil du egentlig utsette å få viruset så lenge som mulig? Er det ikke bare å bli ferdig med det?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #24 Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, Krok1 said: Hvorfor vil du egentlig utsette å få viruset så lenge som mulig? Er det ikke bare å bli ferdig med det? Personlig kommer jeg høyst sannsynlig ikke til å overleve viruset om/når jeg får det. Hvorfor vil myndighetene utsette spredningen, tror du? Anonymkode: 441c6...558
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #25 Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, Krok1 said: Det må i så fall gjelde alle, og da tror jeg det smuldrer opp ganske fort. Hvorfor vil du egentlig utsette å få viruset så lenge som mulig? Er det ikke bare å bli ferdig med det? Hvorfor tror du man kan bli "ferdig" med det? De 25-40% som FHI snakker om at skal smittes er langt i fra nok til å gi flokkimmunitet, om man i det hele tatt får noen immunitet å snakke om. Hvis ikke viruset utryddes vil det være med oss i overskuelig framtid, og det kan ikke utryddes ved å la det smitte fritt. Det vil alltid være flere som kan smittes. Anonymkode: ef549...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #26 Skrevet 11. mars 2020 Nei viruset er jo allerede her, så ser ikke helt poenget med det. Anonymkode: 97a1f...867 4
youcancallmejune Skrevet 11. mars 2020 #28 Skrevet 11. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sikter selvfølgelig til den enorme private reisevirksomheten vi nordmenn bedriver, ikke handel. Jeg vet f.eks. om folk som i disse dager reiser på cruiseferie og ikke ser noe problem med dette. Anonymkode: 441c6...558 Jeg også. De kommer til å fortsette reisingen sin til vi har smittet ned resten av verden også hvis ingen stopper dem. Viruset har fått så godt fotfeste her på berget nå at vi neppe får gjort stort for å stoppe det. Nå må vi sørge for å ikke sette andre og fattigere land i samme situasjon.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #29 Skrevet 11. mars 2020 Skal man stenge grensene, må det i så tilfelle være for å hindre at nordmenn reiser ut for å smitte andre, sånn som situasjonen er nå. Anonymkode: 172de...f10 2
Krok1 Skrevet 11. mars 2020 #30 Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Personlig kommer jeg høyst sannsynlig ikke til å overleve viruset om/når jeg får det. Hvorfor vil myndighetene utsette spredningen, tror du? Anonymkode: 441c6...558 Jeg regner med det er for at det skal være mulig å håndtere alle tilfellene innenfor trygge rammer. Om folk hadde oppført seg som folk, så hadde vi kunne håndtert flere smittede. Men folk bruker opp helsevesenets ressurser på unødvendig mas. Og folk i karantene går ut. De som virkelig er i risikosonen burde ihvertfall gå i karantene.
Akhenaton Skrevet 11. mars 2020 #31 Skrevet 11. mars 2020 (endret) Vi bør stanse all turisme fra i hvert fall mange land for en periode. Og det inkluderer ikke bare det de kaller for "vedvarende utbruddsområder," men også land som vi vet at av forskjellige grunner underrapporterer og ikke har kontroll. Det er for eksempel mange tegn på at Indonesia sliter med et betydelig utbrudd, men i følge styresmaktene har de bare 34 smittede per i dag (i et land med rundt 270 millioner innbyggere). Det er selvfølgelig tull, og sånn er det med mange andre land også. Myanmar har vel knapt rapportert om et eneste tilfelle, men de avlyste allikevel en festival forleden fordi tre mennesker har dødd av noe som ligner stygt på Covid-19. Vi kan ikke bare holde oss til offisiell statistikk når vi tar avgjørelser på hvem som skal få innreise fremover. Endret 11. mars 2020 av Akhenaton 1
Krok1 Skrevet 11. mars 2020 #32 Skrevet 11. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tror du man kan bli "ferdig" med det? De 25-40% som FHI snakker om at skal smittes er langt i fra nok til å gi flokkimmunitet, om man i det hele tatt får noen immunitet å snakke om. Hvis ikke viruset utryddes vil det være med oss i overskuelig framtid, og det kan ikke utryddes ved å la det smitte fritt. Det vil alltid være flere som kan smittes. Anonymkode: ef549...dc1 Vel, jo fortere alle er smittet, jo fortere blir vi ferdig. Nå er det jo ikke så lett som det da. Men det går ikke an å stoppe det heller, så da er det liksom bare et spørsmål om tid før man blir smittet.
Akhenaton Skrevet 11. mars 2020 #33 Skrevet 11. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Nei viruset er jo allerede her, så ser ikke helt poenget med det. Anonymkode: 97a1f...867 WHO ser i høyeste grad poenget, men "AnonymBruker" på KvinneGuiden mener altså noe annet. Hvem skal man sette sin lit til her, mon tro?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #34 Skrevet 14. juli 2020 På 11.3.2020 den 18.26, AnonymBruker skrev: Det vil skade økonomien så det kommer ikke til å skje. Anonymkode: 2a866...017 De må nok gjøre det snart, bare se på smitten i Sverige. Tipper at det stenges innen 2 uker Anonymkode: c8cea...58f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #35 Skrevet 14. juli 2020 Grensene må holdes åpne og livet må gå videre for det overveldende flertallet som ikke rammes hardt av sykdommen. Akkurat som for alle andre sykdommer. Anonymkode: 2a0d8...e6a 1
Anbefalte innlegg