Gå til innhold

Hvem tenker at Norge bør stenge grensene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem?

Anonymkode: 445ca...5b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg.

Anonymkode: 99155...5db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: bfce1...6ca

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg, all ut og inn reise.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør! Ærlig talt, hadde vi stengt ned det aller meste i tre uker og forbudt innreise for utledninger og utreise for nordmenn både nå og det neste året til de neste to årene (til alle er vaksinerte) ville vi faktisk unngått den totale krisetilstanden Italia nå er i.

Anonymkode: 441c6...558

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det vil skade økonomien så det kommer ikke til å skje.

Anonymkode: 2a866...017

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg. Bedre å gjøre det nå liksågodt så det ikke trekker ut i langdrag

Anonymkode: 71d82...474

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel to grupper - rasister og hysterikere.

Anonymkode: 0f121...e8d

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjør! Ærlig talt, hadde vi stengt ned det aller meste i tre uker og forbudt innreise for utledninger og utreise for nordmenn både nå og det neste året til de neste to årene (til alle er vaksinerte) ville vi faktisk unngått den totale krisetilstanden Italia nå er i.

Jaha. Vi skal altså stoppe all reise og handel i TO år pga et virus som allerede er spredt i landet? 

Jaja, om ikke annet begynner kanskje folk å sette pris på bøndene og lokal matproduksjon igjen. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen god ide å stenge for inntransport av medisiner og medisinsk utstyr nå nei. Siden det er mennesker som er involvert i transporten av disse varene så ville vi sannsynligvis ikke dempe utbruddet nå ved å stenge oss inne.

Anonymkode: 1494c...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krok1 said:

Jaha. Vi skal altså stoppe all reise og handel i TO år pga et virus som allerede er spredt i landet? 

Jaja, om ikke annet begynner kanskje folk å sette pris på bøndene og lokal matproduksjon igjen. 

Om vi hadde stengt ned det aller meste i tre uker, og så forbudt inn- og utreise både nå og i 1-2 år fremover, skrev jeg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om vi hadde stengt ned det aller meste i tre uker, og så forbudt inn- og utreise både nå og i 1-2 år fremover, skrev jeg.

Er du seriøst helt idiot?

Anonymkode: be59a...516

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja? Inn- og utreise i 1-2 år fremover. Hvordan skal det fungere, mener du? Maten går ikke over grensen på egen hånd, skjønner du

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Krok1 said:

Ja? Inn- og utreise i 1-2 år fremover. Hvordan skal det fungere, mener du? Maten går ikke over grensen på egen hånd, skjønner du

Jeg sikter selvfølgelig til den enorme private reisevirksomheten vi nordmenn bedriver, ikke handel. Jeg vet f.eks. om folk som i disse dager reiser på cruiseferie og ikke ser noe problem med dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sikter selvfølgelig til den enorme private reisevirksomheten vi nordmenn bedriver, ikke handel. Jeg vet f.eks. om folk som i disse dager reiser på cruiseferie og ikke ser noe problem med dette.

Hvordan I all verden er det selvfølgelig?!?!? (ikke I det hele tatt, faktisk) 

Men det vil vel ikke ha noen som helst effekt hvis vi fremdeles tillater profesjonelle reiser og varetransport. Viruset tar ikke hensyn til reisens hensikt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du synes det er helt greit at tusenvis av nordmenn mister jobben, utallige bedrifter går konkurs og at norsk økonomi går fullstendig på trynet?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så du synes det er helt greit at tusenvis av nordmenn mister jobben, utallige bedrifter går konkurs og at norsk økonomi går fullstendig på trynet?

Det vil uansett skje, men over mye lenger tid og med langt verre konsekvenser om vi fortsetter å være så uforsiktige og avslappede som vi har vært til nå. Nå har de jo nettopp begynt å sette inn strengere og hardere tiltak, og siste oppdatering er nettopp at vi ikke ønsker innreise fra risikoområder unntatt nordmenn som kommer hjem igjen. https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=8218

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vil uansett skje, men over mye lenger tid og med langt verre konsekvenser om vi fortsetter å være så uforsiktige og avslappede som vi har vært til nå. Nå har de jo nettopp begynt å sette inn strengere og hardere tiltak, og siste oppdatering er nettopp at vi ikke ønsker innreise fra risikoområder unntatt nordmenn som kommer hjem igjen. https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=8218

Dette er jo hovedsakelig for å slippe å skulle sette en masse turister i karantene i en kort periode nå. Nordmenn skal jo fortsatt få komme til Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo hovedsakelig for å slippe å skulle sette en masse turister i karantene i en kort periode nå. Nordmenn skal jo fortsatt få komme til Norge.

Ja? Derfor skrev jeg utreiseforbud for nordmenn og innreiseforbud for utlendinger.

• Opprett ny...