MammaTilLL26 Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg har en nedsatt helsetilstand, en vanlig influensa tar knekken på meg. Burde vi ta barnet frivillig ut av barnehagen? I kommunen her er så å si alt stengt utenom barnehagen barnet våres går på. Men jeg tenker samtidig, er vi ikke alle dømt til å bli smittet på et eller annet nivå? Er det vits i å skjerme seg? Før vi evt bestemmer oss, dette vil jo vare leeeenge? Det nytter vell ikke å holde seg hjemme i 6 mnd (for å ta hardt i). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg hadde blitt hjemme. Anonymkode: ec7da...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er gravid og har astma (moderat sådan) og grunnet tidligere historikk med mange spontanaborter er jeg gradert sykmeldt nå, skal ikke på jobb før tirsdag. Har tatt gutten min fri fra barnehagen i dagene fremover nå, men det hjelper vel ikke, er smitte overalt rundt oss snart sikkert. Jobber i barnehage selv og. Tenkte å handle inn litt tørrvarer og ekstra mat så vi har i hus i tilfelle vi plutselig må i karantene. Dette vil jo vare en stund så er vel dessverre vanskelig å unngå jobb/barnehage (med mindre det blir stengt) Anonymkode: bdb6e...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg begynner å bli usikker nå, kanskje det er lurt å holde seg hjemme. Men hva med skolebarn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg tok barnet ut av barnehagen for 2 dager siden da keg så av statistikken over smittede at min kommune er den med flest smittede uten kjent smittekilde. Anonymkode: e0cbf...236 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 54 minutter siden, Chroma skrev: Jeg begynner å bli usikker nå, kanskje det er lurt å holde seg hjemme. Men hva med skolebarn? Det er ikke lov å holde friske barn hjemme fra skolen! Skole er ikke valgfritt! Anonymkode: e3c1f...4b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg har hatt mitt barnehagebarn hjemme denne uken og er hjemme ut uken i allefall. Så ser vi hva myndighetene sier videre. Er selv i permisjon med baby. Anonymkode: 8bc84...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å holde friske barn hjemme fra skolen! Skole er ikke valgfritt! Anonymkode: e3c1f...4b8 Det er faktisk ikke skoleplikt her i landet, men opplæringsplikt Så lenge man underviser barnet hjemme er det innafor 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Del Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å holde friske barn hjemme fra skolen! Skole er ikke valgfritt! Anonymkode: e3c1f...4b8 Joda, skolen er valgfri! Dessuten, i disse tidene er det helt ok å ta elevene ut av skolen for å hindre at de eller andre i familien blir syke! Det er fullt mulig å jobbe med fag hjemme! Lærerne kan lage ukeplanen med lekser og oppgaver! Anonymkode: 6ffbf...911 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Del Skrevet 11. mars 2020 Har ungen hjemme fra barnehage fra og med i morgen. Til de finner ut av hva faen som skjer og hva tiltak som å til. Anonymkode: 5e677...054 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Del Skrevet 11. mars 2020 Som noen andre skriver så er det ikke plikt å gå på skole. Man må ha lært et pensum, men om man lærer det hjemme eller på skolen er helt opp til foreldrene. Anonymkode: e03d4...df9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å holde friske barn hjemme fra skolen! Skole er ikke valgfritt! Anonymkode: e3c1f...4b8 Det er en verdensomspennende pandemi nå, selvfølgelig er det lov. Er bare å si at barnet er "syk i dag" og vente på at alle skolene og barnehagene i landet stenger. Anonymkode: b530c...1ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #13 Del Skrevet 11. mars 2020 Vi tok barna ut av skolen (2. og 5.klasse) sent i forrige uke. Har hjemmekontor og underviser barna selv. Får oversendt ukeplan og annet fra lærerne via nett. Anonymkode: 1fd5d...bc9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok barnet ut av barnehagen for 2 dager siden da keg så av statistikken over smittede at min kommune er den med flest smittede uten kjent smittekilde. Anonymkode: e0cbf...236 Hvor kan man se den oversikten? Anonymkode: d295b...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 11. mars 2020 #15 Del Skrevet 11. mars 2020 3 timer siden, MammaTilLL26 skrev: Jeg har en nedsatt helsetilstand, en vanlig influensa tar knekken på meg. Burde vi ta barnet frivillig ut av barnehagen? I kommunen her er så å si alt stengt utenom barnehagen barnet våres går på. Men jeg tenker samtidig, er vi ikke alle dømt til å bli smittet på et eller annet nivå? Er det vits i å skjerme seg? Før vi evt bestemmer oss, dette vil jo vare leeeenge? Det nytter vell ikke å holde seg hjemme i 6 mnd (for å ta hardt i). Ja. Bli hjemme. Se film, slapp av, kos dere, og hold deg frisk 🙂 Barnet ditt har ikke bruk for en mamma som ligger i ukesvis på sykehus, og Norge har ikke nok sykesenger til alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan man se den oversikten? Anonymkode: d295b...305 Vg Anonymkode: b530c...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor kan man se den oversikten? Anonymkode: d295b...305 https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Anonymkode: e0cbf...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #18 Del Skrevet 11. mars 2020 Barnehagebarn smittet i Molde; https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e695355dad0510011d6c34f?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Anonymkode: e0cbf...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 11. mars 2020 #19 Del Skrevet 11. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehagebarn smittet i Molde; https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e695355dad0510011d6c34f?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet Anonymkode: e0cbf...236 Så mye for den norske løgnen om at det bare rammer gamle og svake. Jeg holder barna hjemme fra skolen resten av uka. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 11. mars 2020 #20 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, stan skrev: Så mye for den norske løgnen om at det bare rammer gamle og svake. Jeg holder barna hjemme fra skolen resten av uka. Det er ingen som har sagt at ikke barn kan få det. Men hittil har vel ingen barn som vi vet om dødd av det, og mye tyder på at de takler viruset mye bedre enn oss voksne. Så de får milde symptomer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg