Gå til innhold

Hvilken symaskin?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg funderer litt på å kjøpe meg en ny symaskin. Jeg er interessert i en avansert maskin. Jeg lurer derfor på om noen vet hvilke merker som regnes som de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har singer, men ikke av de mest avanserte, og det skulle jeg ønske at jeg hadde! :D

Min maskin fikk jeg rett og slett ikke til å bruke, men den fungerer fint nå da jeg har lært meg å bruke den....

Tror det er litt viktig, at du kan å bruke den rett. La gjerne dem i butikken vise deg skikkelig hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hva den avanserte symaskinen ska kunne sy...eller hvor mye penger du vil legge i den...???

Jeg har en Husqarna Viking Lily 555, og den er sånn passelig avansert. Den koster rundt 10 000,-. Jeg har hatt min i over to år nå, og jeg er storfornøyd!!! :D

Det er en datastyrt maskin med display og knapper som du bare trykker på.Du har hele tiden info om hvilken trykkfot du skal bruke til den og den sømmen,og stinglengde m.m. Den er selv-smørende,noe som innebærer at du slipper å søle med symaskinolje!! Den har diverse dekorsømmer/pyntesømmer og piktogramsømmer, samt forskjellige alfabet.

Det fine med Husqarna er at du får kjøpt forskjellige trykkføtter til maskinen.F.eks. faldetfot i forskjellige bredder (faldefoten falder stoffkanten og syr i en operasjon - kjempekjekt og raskt!!) , rynkefoten som rynker og syr sammen samtidig. Strikkfot, quiltefot,biese-søm-fot, rullefot, blindsøm-fot, broder-fot, kantstikkings-fot og mange flere.

Disse forskjellige trykkføttene gjør at du både sparer tid, og du får også et pent resultat.

Dette var litt om min symaskin!!!

Snakk med en forhandler og få brosjyrer over forskjellig maskiner du kunne tenke deg, og bruk litt tid før du bestemmer deg.Det er tross alt en god del penger du skal bruke på dette.

Husqarna har en toppmodell som heter Designer II, denne tror jeg koster rundt 30-40 000 kr.Men den kan gjøre ALT!!! Kanskje du ender opp med den???!!!! :lol:

Lykke til med valget,da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...