Gå til innhold

Småtten har langvarig feber

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. 

jeg hadde et innlegg om dette litt tidligere i fasen, men dette ble stengt pgr av at vi skulle få hjelp via helsemyndighetene og ikke her på forumet. Håper dere ikke sletter dette innlegget, for vi har selvfølgelig kontakt med fastlege etc, og vil ikke stole blindt noe som blir skrevet i et forum. Vi er på jakt etter hva andre foreldre kan mene om dette, og hva de hadde gjort og ikke gjort. Videre om noen har opplevd det samme. 

Vi har altså en gutt på 1,5 år. 

Han ble smittet av en lekekompis og ble forkjølet og fikk feber. 

Etter to uker gikk forkjølelsesymptomene over, men forhøyet kropps temp ble vedvarende. 

37.6 på morgenen og 38.1 på kveld. Mot normalt som er 36,8 

etter fire uker til sammen gikk vi til lege. Vi forklarte at han hadde vært syk, blitt frisk bortsett fra temp.

vi forklarte også at dagsformen er skiftende. Den ene dagen i full vigør som normalt, mens neste dag henger han kun 

i puppen og vil ingenting. Slapp og grinete. 

Dagene han sliter litt får han stikkpille ( i samråd med lege ) og dagene han er fin og rask får han selvfølgelig ingenting. 

Etter fem uker reiser vi til legen igjen, og de tar to blodprøver. Ber oss skrive dagbok. 

Etter seks uker reiser vi til legen igjen. Ber oss skrive dagbok 

Etter åtte uker uten noe forandring, tar han igjen de samme prøvene og venter på svar på dem i begynnelsen av neste uke. Ville da sende en henvisning til sykehuset når de svarene kom, slik at de var tatt.

Vi har tatt dette med passelig ro, men ikke mer ro enn at vi har vært 4 ganger til lege på 8 uker. 

I dag føler litt mer på en uro. For dette er vel ikke normalt. Legen tenkte en periode det kunne være et virus som kom til å gå over av seg selv. Forklarte at det fantes forskjellige virus man ikke hørte om til dagen, men at det var greit å fikk dem nå. Men i dag så trodde han ikke det var noe virus lenger, men hadde ikke noe annet å komme med. 

Det virker som han har uhorvelig god tid og ikke ser noen røde flagg her. Det får jo oss til å tenke at vi ikke må overreagere selv. 

Men når babyen din har vært slik i to måneder så er det ikke lett å bare feie det under teppet lenger. 

Hva tenker dere rundt dette? opplevd noe slikt selv? Noe spess dere ville gjort? 

Anonymkode: 46320...532

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold dere til legene dere kan bruke, ikke dette forumet. Det er det beste dere kan gjøre! Grunnen til at slike tråder stenges er at du kan få "falske" råd. Du vet ikke hvilken kompetanse som ligger bak svarene du får, derfor skal du være litt forsiktig med å spørre i forum.

Først skriver du at barnet er 1,5 år, og så skriver du at barnet er en baby. Er man baby når man er 1,5 år? 

Hvordan går det med kompisen?

Hvorfor ventet dere fire uker med å gå til lege?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke baby lenger, men lett å si / skrive det. 

ventet fire uker ?  De to ukene med vanlig forskjølelse er ikke vanlig å gå til legen med. 
at tempen ikke gikk helt bort men aldri over 38 tok vi ikke som noe såpass alvorlig at vi følte vi skulle dra til legen med det. Vi ringte inn etter 3 uke. Hun i skranken sa se det an litt til. 

angående råd. Klart vi holder oss til legene. Det håper jeg de fleste her inne gjør. Men det er vel også her man snakker og diskuterer og deler tanker opplevelser og erfaringer ? 

eksempel 1. Vi hadde det slik over tid og det viste seg å være 5 barnesykdom. Vi fikk henvisning til sykehus etter 14 dager. 

eksenpel 2.  Jeg hadde aldri godtatt å vente så lenge. En gang da min var syk banket vi bordet og forlangte henvisning og fikk det. 

eksempel 3. Dette hsr vi opplevd med begge våre. Tok nesten tre mnd før det gikk over. Vi testet Etc men fant ingenting. Før noen kom på at vi burde sjekke for parvo. Da gikk det opp for oss alle. 

steike meg hvor mange tråder som bør stenges umiddelbart om man ikke kan det ? 

er litt trøtt nå og skal legge meg. Innen blir litt oppgitt av og til :) er jo ikke akkurat som at jeg ber om medisinsk råd og veiledning her. Det har vi helsepersonell til. Er bare ute å høre hva andre foreldre tenker mener og evt har erfaring med. 

Anonymkode: 46320...532

AnonymBruker
Skrevet

Som forelder må du stole på magefølelsen, rett og slett. Hvis du føler at fastlegen ikke tar det alvorlig nok, må du bytte lege. Har urinen blitt sjekket? Vokser barnet som det skal?

Anonymkode: c8c8f...cf2

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...