Gå til innhold

Allergi og barnehageansatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man gjøre om barnet man har er allergisk for melk, og ene barnehageansatte gir barnet melk?

venninna mi sliter med at ene ansatte gir ungen hennes produkter med melk i, til tross for at papirer er levert for dokumentasjon av allergi. Foreldrene tropper opp med melkefrie alternativer, men likevel synes den ansatte synd på ungen som ikke får spise feks ost og bryter dette gang på gang. 

Vi snakker allergi, Ikke intoleranse hvor små mengder går greit.

Som min bror så pent forklarte; når han får i seg melk er det som å drikke en flaske plumbo og hive seg i en brennesle busk. Svir i magen og klør på huden. Små barn kan ikke forklare det like godt ut over å si at de har vondt og intet er bra nok.

jeg blir så steike forbanna! Gir hun også nøtter til barn med nøtteallergi??

hva kan venninna mi gjøre for å få slutt på pinslene til barnet sitt? Bytte barnehage går ikke fordi det kun finnes 1 i området.

Anonymkode: b6c77...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud! Først ville jeg klaget til styrer, og så hadde jeg bedt om et møte med alle ansatte hvor jeg informerte om konsekvensene ved å innta melkeprodukter når man er allergisk.  Ta gjerne med deg helsesykepleier i bydelen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde krevd møte med styrer og bedt de forklare seg om hvorfor de lar en ansatt holde på sånn. Hadde det ikke skjedd en umiddelbar endring, hadde jeg klaget høyere opp til fylkesmannen. 

Anonymkode: fde05...845

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tirben skrev:

Herregud! Først ville jeg klaget til styrer, og så hadde jeg bedt om et møte med alle ansatte hvor jeg informerte om konsekvensene ved å innta melkeprodukter når man er allergisk.  Ta gjerne med deg helsesykepleier i bydelen.

Møte med leder ble gjort før jul, har ikke hatt møte med alle de ansatte men de skal vite om allergien. Virker på venninna mi som at den ansatte bare kjører sitt løp fordi hun vet best. Tviler på dama hadde nødt opp på møtet om det hadde blitt krevd et møte med alle ansatte som har med barnet å gjøre.

Er i tillegg samme dama som står for å handle inn, så hun lar bare være med å handle inn melkefritt. Hun er over 60 og har voksne barn selv.

AnonymBruker
Skrevet

Ring styrer igjen og si at dersom det skjer en eneste gang til så blir barnehagen klaget inn til fylkesmannen. 

Anonymkode: 9ac04...62a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring styrer igjen og si at dersom det skjer en eneste gang til så blir barnehagen klaget inn til fylkesmannen. 

Anonymkode: 9ac04...62a

Okay, skal gi venninna mi beskjed om det jeg.

Takk til alle som svarte..!

Skrevet

Herlighet, for en talentløs barnehage, de må jo kvitte seg med dette mennesket.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Få legen til å ringe styrer, evt barnehagekontoret. Helst en spesialist. Det gjorde de for oss på eget initiativ: «Hei, det er fra Oslo universitetssykehus, barnelege x spesialist i gasrtrologi, avd for blabla-medisin. Viktig at får snakke med skoleeier (rektor). Må understreke for ledelsen viktigheten av STRENGT melkefritt kosthold for barn med melkeproteinsllergi. Må tas på høyeste alvor.». 
Etter det ble det skikk på serveringen på AKS ja, jeg fikk plutselig SMS fra de ansatte om hva mitt barn foretrakk, SELVFØLGELIG skulle hun få det hun likte og tålte.

Anonymkode: f1502...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Ring eller be om møte med styrer!

Jeg har jobbet selv i barnehage i over 10 år og har selv alvorlige allergier. Jeg vet hva en slik allergi vil si. Jeg har dessverre måtte sette EpiPen på ett barn, fordi en annen ansatt trodde ikke allergien var så ille. Det var absolutt ikke en hyggelig opplevelse... Ambulansen ble sendt.  ( Mor var på vei i bil, god kommunikasjon med mor hele veien).

Anonymkode: 98353...f6c

Skrevet

Blir helt sjokkert over at noen som jobber i bhg kan få seg til å gjøre noe sånt. Det er jo rett og slett å sette ett barn i fare med vilje. For selv om barnet ikke får en dødelig reaksjon nå, så kan man ved å hele tiden trigge en allergi gjøre den livsfarlig. 

Krev at styret tar tak, og kontakt fylkesmannen og tru med å anmelde bhg for å med vilje sette barnet i fare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...