Gå til innhold

Reise til London

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal egentlig reise til London i morgen. Langhelg.

Hadde du reist?

Anonymkode: a813c...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei - det hadde jeg ikke villet nå.

Kjedelig om du blir sittende i karantene i London i 14 dager, eller når du vender nesa hjemover igjen. 

Det endres fort på restriksjoner, så jeg hadde blitt hjemme nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Nei, det hadde jeg ikke. Det er sure penger. Men det er surere å bidra til at noen mister livet. I tillegg er det risikoen for å havne i karantene i utlandet. 

London vil fortsatt være der om noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle også dit i morgen, men har avlyst.. 

Anonymkode: c59e6...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville jeg ikke. All reising er en risiko nå både for en selv og andre man kan smitte.

Jeg kom hjem fra London 6. februar og ble veldig syk på hjemveien. Hadde akkurat de samme symptomene som moderat Corona med mye hoste, høy feber og etterhvert pustevansker fra bronkiene. Jeg er enda ikke helt frisk. Dette kan ha vært influensa, men jeg vil aldri finne ut av det fordi jeg ikke kan bli testet. Det har vært flere som har fått en lignende sykdom fra London i denne perioden. 

Nå har folk begynt å spre bekreftet coronasmitte fra London, f.eks. det første tilfelle på Jamaica. Selv om det jeg fikk sannsynligvis var en influensa som herjer der så er det ikke verdt sjansen på hverken den eller  corona i tillegg til mulig karantene. 

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Nei det ville jeg ikke. All reising er en risiko nå både for en selv og andre man kan smitte.

Jeg kom hjem fra London 6. februar og ble veldig syk på hjemveien. Hadde akkurat de samme symptomene som moderat Corona med mye hoste, høy feber og etterhvert pustevansker fra bronkiene. Jeg er enda ikke helt frisk. Dette kan ha vært influensa, men jeg vil aldri finne ut av det fordi jeg ikke kan bli testet. Det har vært flere som har fått en lignende sykdom fra London i denne perioden. 

Nå har folk begynt å spre bekreftet coronasmitte fra London, f.eks. det første tilfelle på Jamaica. Selv om det jeg fikk sannsynligvis var en influensa som herjer der så er det ikke verdt sjansen på hverken den eller «ekte» corona i tillegg til mulig karantene. 

Hvorfor kan du ikke testes?

Anonymkode: 3abb7...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke testes?

Anonymkode: 3abb7...b1b

Fordi de ikke regner den reisen som opphold i risikoområde. Jeg har spurt. Heldigvis har jeg holdt meg hjemme unna folk, først fordi jeg var for syk og senere av forsiktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det hadde jeg nok ikke. Sannsynligheten for å bli smittet når man er ute og reiser øker jo betraktelig slik jeg ser det. Kjipt å måtte droppe og reise, men egen og andres helse er vel viktigere 😊

Anonymkode: 53859...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er veldig lurt å høre på sjefen for infeksjonsmedisinsk avdeling på Ullevål nå mens myndighetene er for vage. De står tross alt i førstelinje i en påbegynnende krise. 

https://www.nrk.no/norge/ulleval-topper-ber-om-flere-smittetiltak_-_-koronasmitte-pa-kjopesenter-og-busser-1.14937615

Jeg føler vi hele tiden kommer bakpå, og det skremmer meg nå. Man kommer løpende etter istedenfor å være i forkant med kraftfulle tiltak. Det er den ubehagelige følelsen jeg sitter med.

Hun mener det også er på tide å stanse ferieflyene ut av Norge.

– Absolutt. Det er det første man må gjøre. Folk skal ikke reise utenlands nå om de ikke må. Jeg hører folk snakker om å reise på ferieturer de neste ukene. Da blir jeg målløs. Folk har ikke forstått alvoret i det hele tatt. Overalt er situasjonen ukontrollerbar, så det kan da umulig være stas å reise på ferie nå.

Endret av Frøkensina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor skulle det være mer risikofylt å reise til London enn å være i Norge? Flere er smittet her

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Farlig spørsmål å stille i disse tider, TS! Personlig ville jeg reist. 

Hele Norge forventer at du setter livet ditt på vent i de neste 6-12 månedene og lar være å reise i utlandet. Gjør ikke du det, da blir det ramaskrik og du blir kalt egoist, drittsekk, osv. 

Hvis jeg får beskjed fra legen om at jeg har 3 måneder å leve, skal jeg bare sitte hjemme og ikke reise til utlandet? Da har jeg tilfredsstilt hele Norge, ikke sant. Jeg dør og ingen bry seg. Ser dere hykleriet? 

Anonymkode: 2a057...30f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skulle det være mer risikofylt å reise til London enn å være i Norge? Flere er smittet her

Plutselig stenger de av all transport, og man kommer seg ikke hjem. 

Anonymkode: 2be35...6d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For et latterlig spørsmål. Selvsagt reiser du ikke.

Anonymkode: d7466...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde reist. Hvis noen skal begrense min frihet så må det skje med tvang. 

Anonymkode: ff46e...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Farlig spørsmål å stille i disse tider, TS! Personlig ville jeg reist. 

Hele Norge forventer at du setter livet ditt på vent i de neste 6-12 månedene og lar være å reise i utlandet. Gjør ikke du det, da blir det ramaskrik og du blir kalt egoist, drittsekk, osv. 

Hvis jeg får beskjed fra legen om at jeg har 3 måneder å leve, skal jeg bare sitte hjemme og ikke reise til utlandet? Da har jeg tilfredsstilt hele Norge, ikke sant. Jeg dør og ingen bry seg. Ser dere hykleriet? 

Anonymkode: 2a057...30f

Men du får ikkje beskjed om at du bare har 3 mnd igjen å leve. De færreste av oss har det. Men noen vil få bare 3 mnd igjen å leve hvis vi andre ikke tar noe ansvar og bidrar til å holde smitten nede. Hvis vi da likevel velger å dra på masse unødvendige turer som vi vil leve for å gjøre om et år eller to, hva annet enn egoistisk er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...