AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Kom over en artikkel på Tv2.no der det står om en 25-åring som først jobbet som kjøkkensjef på Leos lekeland. Han fikk sparken derfra, men fikk seg ny jobb i barnevernet. Må helt ærlig si at jeg stusset litt over dette. Anonymkode: e4eba...561 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Du kan jobbe på barnevernsinstitusjoner som miljøarbeider og ikke ha relevant utdanning ja.. Anonymkode: fa373...87d 13
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jobbe på barnevernsinstitusjoner som miljøarbeider og ikke ha relevant utdanning ja.. Anonymkode: fa373...87d OK. Nå stod det «barnevernet» i artikkelen, og ikke barnevernsinstitusjon. Anonymkode: e4eba...561 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 Kan jo faktisk hende at han gikk barnevern-utdanning kombinert med jobben da 🙄😅 det går faktisk an.... Anonymkode: 05f45...2ef 11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 Du får ikke jobbe som saksbehandler i barneverntjenesten uten relevant utdanning, minimum bachelor. I institusjon kan du jobbe som ufaglært miljøarbeider. Anonymkode: 0a300...a5f 7
Imperfectionibus Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kom over en artikkel på Tv2.no der det står om en 25-åring som først jobbet som kjøkkensjef på Leos lekeland. Han fikk sparken derfra, men fikk seg ny jobb i barnevernet. Må helt ærlig si at jeg stusset litt over dette. Anonymkode: e4eba...561 Kommer an på stillingen
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker said: OK. Nå stod det «barnevernet» i artikkelen, og ikke barnevernsinstitusjon. Anonymkode: e4eba...561 En barnevernsinsititusjon ligger da under barnevernet. Nei, ikke noe å stusse på i det hele tatt. Anonymkode: 08eea...f10 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan jobbe på barnevernsinstitusjoner som miljøarbeider og ikke ha relevant utdanning ja.. Anonymkode: fa373...87d Ja, eller som tiltaksperson i barnevernet. Feks. fritidskontakt til barn og ungdom. Anonymkode: f930f...406 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 Sosionomer o.l kan jobbe som saksbehandlere og de har absolutt ikke riktig kompetanse og kan da regnes som "ufaglærte". Anonymkode: e2281...819 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Skrevet 11. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosionomer o.l kan jobbe som saksbehandlere og de har absolutt ikke riktig kompetanse og kan da regnes som "ufaglærte". Anonymkode: e2281...819 For noe tøys! Sosionomer og barnevernspedagoger har omtrent samme studium 😂 faktisk har de en del fellesundervisning. Mange har dessuten videreutdanning. Anonymkode: 0a300...a5f 11
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Skrevet 13. mars 2020 Min erfaring er at uansett så kan folk uten utdanning være langt mer oppegående enn mennesker som er utdannet med det å jobbe med mennesker. En utdanning imponerer ikke meg noe særlig. Alle idioter kan ta seg en utdannelse. Egenskap er ikke for gitt er inkludert. Truffet så mange psykologer som skulle vært vaskehjelp, miljøarbeidere som skulle vært psykologer og leger som kunne vært elektrikere f eks. Syntes personlighetstesting skulle vært pålagt ved yrker der man jobber med mennesker, spesielt de som er utsatte. Anonymkode: 49ee0...55e 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #12 Skrevet 13. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags utdannelse hadde denne personen egentlig da? Hadde han kanskje noe relevant arbeidserfaring fra Barnevernet eller lignende fra før? Anonymkode: 29ef2...65e Det stod det ikke noe om. Bare at han var fra Afrika og hadde vært kokk på Leos lekeland. Anonymkode: e4eba...561
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #13 Skrevet 14. mars 2020 På 11. mars 2020 den 10.13, AnonymBruker skrev: Sosionomer o.l kan jobbe som saksbehandlere og de har absolutt ikke riktig kompetanse og kan da regnes som "ufaglærte". Anonymkode: e2281...819 Dette stemmer ikke, mye likt pensum, sosionomer er høyst kvalifisert for bv. Anonymkode: bd883...3b1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #14 Skrevet 14. mars 2020 Utdanning har langt mindre å bety hvis bedriften blir styrt med kjærlighet og ikke med frykt. Anonymkode: 0fe37...93a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #15 Skrevet 14. mars 2020 På 11.3.2020 den 16.59, AnonymBruker skrev: Kom over en artikkel på Tv2.no der det står om en 25-åring som først jobbet som kjøkkensjef på Leos lekeland. Han fikk sparken derfra, men fikk seg ny jobb i barnevernet. Må helt ærlig si at jeg stusset litt over dette. Anonymkode: e4eba...561 Ja. Det er en del ufaglærte i Barnevernet. Dette sammen med holdningene til ansatte utgjør et stort problem i den korrupsjonsindustrien. Anonymkode: dceab...345 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Skrevet 11. juni 2020 Dessverre, og dette er folk uten et snev av utdanning Kjenner en selv som fikk jobb i bv via en kontakt. Denne personen hadde da ingen utdanning, men jobbet med barn. Det er ganske ille, men fikk ihvertfall sponset utdanningen av jobben, utrolig nok. Det verste er at denne personen ikke kan fordra barn, men disse mulighetene og jobbene har havnet rett i fanget? Selv utdanner jeg meg til bua nå. Prøver å få en stilling hos bv om mulig. Tenker å ta sosionomutdanningen når jeg er ferdig. Sitter igjen med mye erfaring etter 10 år under bv og jeg brenner for å hjelpe folk i nød. Muligens endre en del praksis bvtj driver med. Er utrolig å tenke på forskjellsbehandlingen. Kun fordi du kjenner noen, betyr det ikke nødvendigvis at den personen faktisk jobber med hjertet. Klarer ikke å slutte å tenke på alle de barna som potensielt havner i feil hender da denne personen har ansvar for disse sakene. Nei uff 😥 Anonymkode: 1146b...7ae
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre, og dette er folk uten et snev av utdanning Kjenner en selv som fikk jobb i bv via en kontakt. Denne personen hadde da ingen utdanning, men jobbet med barn. Det er ganske ille, men fikk ihvertfall sponset utdanningen av jobben, utrolig nok. Det verste er at denne personen ikke kan fordra barn, men disse mulighetene og jobbene har havnet rett i fanget? Selv utdanner jeg meg til bua nå. Prøver å få en stilling hos bv om mulig. Tenker å ta sosionomutdanningen når jeg er ferdig. Sitter igjen med mye erfaring etter 10 år under bv og jeg brenner for å hjelpe folk i nød. Muligens endre en del praksis bvtj driver med. Er utrolig å tenke på forskjellsbehandlingen. Kun fordi du kjenner noen, betyr det ikke nødvendigvis at den personen faktisk jobber med hjertet. Klarer ikke å slutte å tenke på alle de barna som potensielt havner i feil hender da denne personen har ansvar for disse sakene. Nei uff 😥 Anonymkode: 1146b...7ae Jeg vurderer selv å få meg en jobb innenfor bvtj slik at jeg kan se hvordan ting fungerer på innsiden og verste fall rapportere videre det jeg ser av maktmisbruk. Anonymkode: f090d...91a 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Skrevet 11. juni 2020 Ja, dessverre. Jeg har hatt mye med barnevernet å gjøre gjennom min jobb. Har møtt på flere lærere, ene nyutdannet uten noe erfaring, spesialpedagoger, barnehagelærere og helsefagarbeidere. Min søster som er sosionom har søkt flere jobber innen barnevern, men er alltid noen med enda mindre relevant utdanning som får stillingen. Nå skal det sies at jeg bor på en liten plass hvor alle kjenner alle, og venner/familie får tilbud om stillinger. Anonymkode: bf8ff...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #19 Skrevet 13. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde ikke slike ting egentlig rapporteres videre til noen? For eksempel høyere opp i systemet? Nepotisme bederver etthvert system innenfra, og fører sjeldent noe godt med seg i det lengre løp. Anonymkode: 29ef2...65e Jo egentlig. Det er hovedsakelig min motivasjon til å få en fot innenfor bvtj slik at jeg rapporterer all dritt de vanligvis slipper unna med, og verste fall sender til avisene. Anonymkode: f090d...91a 1
utenlandsk Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 On 6/13/2020 at 11:17 PM, AnonymBruker said: Jo egentlig. Det er hovedsakelig min motivasjon til å få en fot innenfor bvtj slik at jeg rapporterer all dritt de vanligvis slipper unna med, og verste fall sender til avisene. Anonymkode: f090d...91a Jeg vet at regjeringen foretrekker å fortelle at fylkesnemnda er hvor mye domstol-lignende. Imidlertid er det mer et administrasjonsorgan i andre instans og definitivt ikke en uavhengig og upartisk domstol som kreves av EMK artikkel 6. Derfor med hensyn til effekten av nasjonale retts bøte med hensyn til artikkel 13 i EMK tid brukt inntil nå første instans uavhengig og upartisk domstol - tingretten - er det som virkelig teller. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå