AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Det går utover alle dens venner, familie og andre relasjoner. Personen styres, hakkes på, domineres, trykkes ned, konstant av samboeren sin. Dette har foregått lenge, men i det siste har det blitt ennå verre. Hvordan skal man som familie hjelpe til her? For hvis vi kommenterer noe går det kun utover vårt familiemedlem. Hvis noen er negative til denne partneren så får ikke den lov til å være med oss mer. En og en plukkes vi vekk fra personens liv. Det har mye å si at det har vært dårlig oppvekst på vedkommende, psykisk vold var en del av barndommen. Den har alltid vært usikker, konfliksky og hatt dårlig selvtillit. Altså lett å styre for et slikt menneske. Råd? Anonymkode: 5ef08...66c
Gjest Alterego666 Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har mye å si at det har vært dårlig oppvekst på vedkommende, psykisk vold var en del av barndommen. Den har alltid vært usikker, konfliksky og hatt dårlig selvtillit. Altså lett å styre for et slikt menneske. Såååå......familien har ikke noe positivt å bidra med?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Alterego666 skrev: Såååå......familien har ikke noe positivt å bidra med? Den personen som gjorde oppveksten dårlig finnes ikke mer, vi som er igjen er en god og oppegående gjeng. Anonymkode: 5ef08...66c
Gjest Alterego666 Skrevet 11. mars 2020 #4 Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den personen som gjorde oppveksten dårlig finnes ikke mer, vi som er igjen er en god og oppegående gjeng. Anonymkode: 5ef08...66c Bra!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Skrevet 11. mars 2020 14 minutter siden, Alterego666 skrev: Bra! Noen råd da? 😜 Anonymkode: 5ef08...66c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen råd da? 😜 Anonymkode: 5ef08...66c du sier denne personen har lavt selvbilde og er lett å styre. Først å fremst må vi nesten vite kjønn og alder da det såklart spiller inn på atferd og partnervalg før man kan si noe klokt videre. Anonymkode: 88bab...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: du sier denne personen har lavt selvbilde og er lett å styre. Først å fremst må vi nesten vite kjønn og alder da det såklart spiller inn på atferd og partnervalg før man kan si noe klokt videre. Anonymkode: 88bab...3ed Mann i 30 årene. Anonymkode: 5ef08...66c
Gjest Alterego666 Skrevet 11. mars 2020 #8 Skrevet 11. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen råd da? 😜 Anonymkode: 5ef08...66c Dere har forsøkt å gi beskjed på vanlig måte? Har de barn sammen, bor de i nabolaget/samme by?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Skrevet 11. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hun bedt om hjelp til å rømme eller konspirert om å få alenetid fra denne mannen? Er det barn til stede der? Anonymkode: 975db...c10 Det er en mann i et dårlig forhold. Anonymkode: 5ef08...66c 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Skrevet 11. mars 2020 Han kommer ofte med kommentarer på at nå blir hun sint fordi han er sent hjemme. Hun bestemmer hvem han får lov til å prate med, til og med familie. Han får ikke lov til å åpne seg til søsteren sin (nei, det er ikke meg.) Han får ikke lov til å drive med de hobbyene han vil. Om hun vil ha han hjemme så må han være hjemme. Så er det konstant hakking om at ingenting er bra nok og at alt han gjør blir dårlig. Dette får vi nærmeste høre om, men jeg vet ikke om jeg får gjort noe. Pga disse tingene og måten hun prater om andre så er hun mislikt av flere her. Anonymkode: 5ef08...66c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Skrevet 11. mars 2020 hørtes ut som en veldig svak mann som ikke kan ta tak selv i livet sitt. Dere kan jo som familie/venn ikke løse hans forhold. Hørtes ekstremt merkelig ut. Om han er misfornøyd med henne så må jo han bare avslutte forholdet. Kanskje det og er grunner til at hans kjæreste ikke stoler på han? Vet dere noe om det? Det blir for lite info om situasjonen til å komme med noe konkret råd, men mtp at han er voksen må han ta grep om livet sitt selv tenker jeg. Partisk venner og familie er ikke objektive nok heller til å løse konflikter av denne typen. Tenker han kan snakke med en nøytral person i stede med hvordan avslutte forholdet. Anonymkode: 88bab...3ed
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: hørtes ut som en veldig svak mann som ikke kan ta tak selv i livet sitt. Dere kan jo som familie/venn ikke løse hans forhold. Hørtes ekstremt merkelig ut. Om han er misfornøyd med henne så må jo han bare avslutte forholdet. Kanskje det og er grunner til at hans kjæreste ikke stoler på han? Vet dere noe om det? Det blir for lite info om situasjonen til å komme med noe konkret råd, men mtp at han er voksen må han ta grep om livet sitt selv tenker jeg. Partisk venner og familie er ikke objektive nok heller til å løse konflikter av denne typen. Tenker han kan snakke med en nøytral person i stede med hvordan avslutte forholdet. Anonymkode: 88bab...3ed Han var vist på vei til å gjøre det slutt i sommer, men så ble hun gravid. Jeg har i mange tider prøvd å bli kjent med henne og venn med henne. En stund så trodde jeg vi var venner og kom overens, men så glapp hun noen kommentarer som betydde at alt var falskt fra hennes side. Han er ikke perfekt han heller, han har blitt slik at han helst unngår å fortelle henne ting fordi alt blir en kjempe krangel. Da hender det at hun får høre ting av andre først og det blir ennå verre for han. Anonymkode: 5ef08...66c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 Var igjennom det samme med min søster. Det vi gjorde var å ta en ordentlig prat med henne hvor hun brøt helt sammen. Vi overtalte henne til å bo med oss en periode. Fikk mannen min og en kompis av han til å dra gjen til de for å pakke sammen det hun trengte mens hun var hos oss. I samme slengen ga vi klar beskjed til samboeren at vi var fullstendig klar over hva som foregikk og at han skulle holde seg LANGT unna. Det klarte han seff ikke overholde, og vi gjorde det slik at min søster blokkerte han og vi ga beskjed om at all kommunikasjon skulle gå gjennom oss, ikke henne. Tett samarbeid med krisesenteret og annen helse. Han har nå fått hjelp og er i behandling. Søsteren min har fått tilbake livet sitt. Tror aldri dette hadde funket om ikke min mann og kompisen hans gikk inn så helhjertet, og de er begge to fysisk overlegne i forhold til hva han er. Han tok de på alvor Anonymkode: f8a0a...e61 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var igjennom det samme med min søster. Det vi gjorde var å ta en ordentlig prat med henne hvor hun brøt helt sammen. Vi overtalte henne til å bo med oss en periode. Fikk mannen min og en kompis av han til å dra gjen til de for å pakke sammen det hun trengte mens hun var hos oss. I samme slengen ga vi klar beskjed til samboeren at vi var fullstendig klar over hva som foregikk og at han skulle holde seg LANGT unna. Det klarte han seff ikke overholde, og vi gjorde det slik at min søster blokkerte han og vi ga beskjed om at all kommunikasjon skulle gå gjennom oss, ikke henne. Tett samarbeid med krisesenteret og annen helse. Han har nå fått hjelp og er i behandling. Søsteren min har fått tilbake livet sitt. Tror aldri dette hadde funket om ikke min mann og kompisen hans gikk inn så helhjertet, og de er begge to fysisk overlegne i forhold til hva han er. Han tok de på alvor Anonymkode: f8a0a...e61 De eier alt sammen og har et barn på vei, ellers tror jeg pappa'n og brødrene ville gjort dette. Anonymkode: 5ef08...66c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han var vist på vei til å gjøre det slutt i sommer, men så ble hun gravid. Jeg har i mange tider prøvd å bli kjent med henne og venn med henne. En stund så trodde jeg vi var venner og kom overens, men så glapp hun noen kommentarer som betydde at alt var falskt fra hennes side. Han er ikke perfekt han heller, han har blitt slik at han helst unngår å fortelle henne ting fordi alt blir en kjempe krangel. Da hender det at hun får høre ting av andre først og det blir ennå verre for han. Anonymkode: 5ef08...66c Så nå har de fått baby/ barn i tilegg? Men hvis han ikke har ett godt forhold til henne må jo det bare avsluttes. Ellers så må de få parterapi av noen som er med nøytrale da familie ofte tar parti til den de er i familie med. Hva er problemstillingen nå da? Kontakt vedrørende barnet? Gjøre det slutt? Hva ønsker denne mannen selv da? Det at hun er så kontrollerende kan jo være ren usikkerhet også? At hun ikke stoler på vedkommende? For høres slik ut. Anonymkode: 88bab...3ed
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Skrevet 13. mars 2020 På 11.3.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev: Det går utover alle dens venner, familie og andre relasjoner. Personen styres, hakkes på, domineres, trykkes ned, konstant av samboeren sin. Dette har foregått lenge, men i det siste har det blitt ennå verre. Hvordan skal man som familie hjelpe til her? For hvis vi kommenterer noe går det kun utover vårt familiemedlem. Hvis noen er negative til denne partneren så får ikke den lov til å være med oss mer. En og en plukkes vi vekk fra personens liv. Det har mye å si at det har vært dårlig oppvekst på vedkommende, psykisk vold var en del av barndommen. Den har alltid vært usikker, konfliksky og hatt dårlig selvtillit. Altså lett å styre for et slikt menneske. Råd? Anonymkode: 5ef08...66c Synes ikke det høres så ille ut jeg. Kan jo være at de har et godt forhold sammen nå, men at du misliker henne betyr lite dessverre. Pass på dere selv. Har de barn og har det dårlig går de fra hverandre. Dere kan ikke få de til å dra! Anonymkode: f7b5d...739
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #17 Skrevet 13. mars 2020 Hvem er du da TS? En venn? Vanskelig å gi råd med lite info, samt at jeg får inntrykk av at denne personen som sliter i forholdet sitt er i en type offer rolle. Utenom at samboer er kontrollerende kan vel ikke være nok til å splitte de? Han skulle jo gå i sommer sto det her ett sted, kan ikke han fremdeles gjøre det da selv om de har barn/venter barn? Hvis han har det så fælt så må jo han kunne klare det? Ser ikke helt problemet og ser ikke helt hva du søker råd om heller? Anonymkode: 88bab...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #18 Skrevet 14. mars 2020 På 12.3.2020 den 9.51, AnonymBruker skrev: Så nå har de fått baby/ barn i tilegg? Men hvis han ikke har ett godt forhold til henne må jo det bare avsluttes. Ellers så må de få parterapi av noen som er med nøytrale da familie ofte tar parti til den de er i familie med. Hva er problemstillingen nå da? Kontakt vedrørende barnet? Gjøre det slutt? Hva ønsker denne mannen selv da? Det at hun er så kontrollerende kan jo være ren usikkerhet også? At hun ikke stoler på vedkommende? For høres slik ut. Anonymkode: 88bab...3ed Ikke fått ennå. Akkurat nå lever han under hennes kontroll hele tiden så vi i familien får sjeldent møtt han. Anonymkode: 5ef08...66c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #19 Skrevet 14. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det høres så ille ut jeg. Kan jo være at de har et godt forhold sammen nå, men at du misliker henne betyr lite dessverre. Pass på dere selv. Har de barn og har det dårlig går de fra hverandre. Dere kan ikke få de til å dra! Anonymkode: f7b5d...739 Nei, jeg ser kun på hvordan hun behandler folk rundt seg. Anonymkode: 5ef08...66c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #20 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ser kun på hvordan hun behandler folk rundt seg. Anonymkode: 5ef08...66c Har han flere barn? Hvem er du da? En ny kjæreste eller eks? Anonymkode: 88bab...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå