AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Hadde tenkt å ha barnebursdag i et leid lokale. Det ville vært rundt 25-30 barn. Bør dette settes på vent? klarer ikke finne noen råd om dette nå.... Anonymkode: 70d31...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Vær så snill å vis litt mer intelligens enn det der a 🙄 Anonymkode: ea66d...a87 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Tja. Jeg skal ha barnebursdag med guttegjengen i klassen. De går i klasse sammen hver dag, da tåler de å samles i en bursdag også. Tenker jeg. Anonymkode: bff2d...a52 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill å vis litt mer intelligens enn det der a 🙄 Anonymkode: ea66d...a87 Beklager men såpass intelligens har jeg tydeligvis ikke, da. Kan du ikke, i stedet for å la meg prøve lese tankene dine, fortelle meg hva du faktisk mener.....? Anonymkode: 70d31...3aa 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Jeg skal ha barnebursdag med guttegjengen i klassen. De går i klasse sammen hver dag, da tåler de å samles i en bursdag også. Tenker jeg. Anonymkode: bff2d...a52 Slik har jeg også tenkt. Men er usikker på anbefalingen likevel. Anonymkode: 70d31...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superbobla Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 Fhi anbefaler et tak på maks 50 personer, så det skal gå bra. Kjenn på magefølelsen. Er du i tvil så la det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tja. Jeg skal ha barnebursdag med guttegjengen i klassen. De går i klasse sammen hver dag, da tåler de å samles i en bursdag også. Tenker jeg. Anonymkode: bff2d...a52 Utdanning er nødvendig for barn. Om noen forstår ikke forskell fra a sitte i klassen og hvordan folk oppfører seg, har kontakt og deler mat og drikke på en fest..er det sikkert en intelligenstest. Anonymkode: 87f50...404 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill å vis litt mer intelligens enn det der a 🙄 Anonymkode: ea66d...a87 Barna møtes daglig uansett, og de leker mest sannsynlig tett i friminuttene. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Utdanning er nødvendig for barn. Om noen forstår ikke forskell fra a sitte i klassen og hvordan folk oppfører seg, har kontakt og deler mat og drikke på en fest..er det sikkert en intelligenstest. Anonymkode: 87f50...404 På barneskolen er det ikke store forskjeller på friminutt og aktiviteten i en bursdag. Dele mat og drikke har jeg tilgode å se at barn gjør ila mine x antall år med barnebursdag. Er man bekymret kan man følge ekstra godt med. Og når ble barnebursdag en fest? Hadde det vært snakk om "fyllefest" hadde det stilt seg annerledes. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg ville ikke gjort det. Dessuten risikerer du at omtrent alle melder avbud. Anonymkode: 5696e...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Del Skrevet 11. mars 2020 Jo met kontakt jo høyere risiko. Utdanning er nødvendig. Å ferie bursdag, klemme og dele kopp og fat med 25 barn er ikke nødvendig - bare dum akkurat nå. Anonymkode: 87f50...404 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Del Skrevet 11. mars 2020 Hadde gjennomført. Her er de aller største arrangementene avlyst, men treninger osv går som normalt. Er jo sammen venner både på skolen og fritida også. Anonymkode: 87d3a...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utdanning er nødvendig for barn. Om noen forstår ikke forskell fra a sitte i klassen og hvordan folk oppfører seg, har kontakt og deler mat og drikke på en fest..er det sikkert en intelligenstest. Anonymkode: 87f50...404 Ja det virker det som det er. Om du tror forskjellen mellom å dele mat på skolen/ sitte oppå hverandre/ ha besøk på fritiden vs. bursdag-, er nevneverdig stor blant 2 og 3 klassinger; så er du bra dum. Anonymkode: bff2d...a52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 11. mars 2020 #13 Del Skrevet 11. mars 2020 Det jeg bruker for å ta slike vurderinger er et ganske enkelt spørsmål: er det nødvendig? Veldig få ting er nødvendig. Jeg gjør det så strengt jeg. For jeg har et håp om at vi kan begrense smitten veldig og det trenger vi. At barn går på skolen og omgås er mer nødvendig. Hvis ikke må foreldre være hjemme fra tidvis livsviktige jobber. Det er også for at barn skal få en viktig utdanning. Det er leit for barnet å ikke feire bursdagen sin, men det kommer flere år, flere bursdager. For mange kommer det ikke til å komme flere år og vi er ansvarlige alle sammen for å bidra til at smitten ikke spres mer enn nødvendig. Lykke til med beslutningen. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg hadde nok satt det på vent. Husk at særlig barn kan være syke uten at det blir oppdaget og at de har en større rolle i smittespredningen enn først antatt. Selv om dette ikke ser ut til å være potensielt farlig for barn, er de smittebærere som igjen kan smitte andre familiemedlemmer osv. Som flere har skrevet ville jeg avlyst mtp at det ikke er nødvendig. En liten feiring hjemme med familien vil nok ikke være like stas, men kan bli hyggelig det og😊 Anonymkode: 37508...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Del Skrevet 11. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja det virker det som det er. Om du tror forskjellen mellom å dele mat på skolen/ sitte oppå hverandre/ ha besøk på fritiden vs. bursdag-, er nevneverdig stor blant 2 og 3 klassinger; så er du bra dum. Anonymkode: bff2d...a52 Du klart skjønner konseptet med eksponering og at man ma kutte ut mest mulige anledninger. Heller ikke sant at alt er lov på skolen akkurat nå. Følger med og dropp bursdagen. Det er ikke verdt det. Anonymkode: 87f50...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Del Skrevet 11. mars 2020 De er jo sammen i barnehage og på skole uansett. Anonymkode: ede21...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Del Skrevet 11. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: De er jo sammen i barnehage og på skole uansett. Anonymkode: ede21...d93 Ja i nødvendige situasjoner og med mange tiltak. Bursdagen er ikke nødvendig men gir enda høyerer risiko - "cumulative exposure" er saken. Anonymkode: 87f50...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #18 Del Skrevet 11. mars 2020 De samme ungene sitter vel i klasserommet sammen hver dag? Ser ikke helt problemet da. Anonymkode: fb1ad...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 11. mars 2020 #19 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja i nødvendige situasjoner og med mange tiltak. Bursdagen er ikke nødvendig men gir enda høyerer risiko - "cumulative exposure" er saken. Anonymkode: 87f50...404 Hvor stor betydning tror du egentlig det har? Alle disse ungene sitter jo i samme klasserom både i forkant og etterkant av denne bursdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #20 Del Skrevet 11. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: De samme ungene sitter vel i klasserommet sammen hver dag? Ser ikke helt problemet da. Anonymkode: fb1ad...552 Skolen har gitt ut besked it dag at klassene fortsetter, men "...I disse tider avlyser skolen alle store arrangementer og samlinger i skoletid og etter skoletid...." Om du tror du er klokere enn skolen og FHI, kjøre på. Antar at de fleste andre foreldre er ikke like dum. Ja klassene forstetter. Nei andre samlinger regnes som ikke verdt risikoen. Anonymkode: 87f50...404 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg