Gå til innhold

Har folk begynt å hamstre mat?

Drizzt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nok mat så vi greier oss i 2-3 uker. Kanskje 4. Uten å rasjonere. Har liksom alltid hermetikk og mel, korn, pasta osv på lager. Så jeg tror vi overlever en liten stund.

Anonymkode: 6d851...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I byen min har det ikke vært noe særlig hamstring. Alt av dagligvarer er på plass, det eneste det er tomt for er antibac. Jeg har alltid tørrvarer, frossenmat, hermetikk og bakervarer, så hvis det skulle bli nødvendig er jeg bra sikret 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ser deg ikke ut til at folk har begynt å hamstre. Meeeeeen jeg har hamstret i lang tid (i noens øyne). Altså jeg har fullt opp av det meste til en hver tid og så rullerer jeg. Jeg har nok kjøpt inn noe ekstra, men ikke mye (håndsåpe på tilbud og slikt). Og må kjøpe noe ferskvarer i morgen. Jeg kommer til å unngå å handle etter i dag utover dette. Lokalbutikken hadde ikke engang såpe ved pante automaten. Leser de ikke aviser? Galskap og skikkelig ekkelt å ta med mat derfra nå i disse tider.

Anonymkode: 454c0...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

OBS har 40% rabatt på gryteretter og supper fra Toro, pluss 30% rabatt på pasta fra Sopps. Var innom og kjøpte en del i dag. Har i tillegg litt hermetikk, og noen pizzaer i fryseboksen. Skal klare meg i minst to uker.  :kokk:

Anonymkode: fcfc6...fd3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det er fristende å storhandle i morgen og unngå butikker iallefall de neste 10 dagene. Har fått beskjed om å ha hjemmekontor inntil videre, så da blir jeg mer hjemme en stund.

Vi pleier å ha litt hermetikk, tørrvarer og mat som holder lenge i hus bare i tilfelle, men ser at vi må fylle på med flere varer spesielt hvis det blir slik at vi må holde oss hjemme i karantene. Jeg pleier å storhandle 1 gang i uka, men vil prøve å dekke for 2 uker i morgen. 

Jeg er ikke så engstelig som mange andre rundt meg, vi er raske og friske hele familien, men er mest redd for å smitte andre som er mer utsatte enn oss. Det verste blir å gjenta situasjonen i Italia hvor hele storeområder er i karantene og folk ikke tør gå ut. Da er det nok viktig med mat og andre praktiske ting hjemme. Samtidig håper jeg at ingen går helt bananas på butikken og hyllene blir tomme for andre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hamstret for lenge siden!! Før koronasmitta kom! Bare fordi jeg egentlig ikke er så veldig glad i å gå på butikken. Så jeg får vel spise fiskeboller og lapskaus til det renner ut av ørene mine! Full fryser har jeg også! 

Anonymkode: d37cf...553

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer uansett til å kjøpe en god del mat i morgen, kanskje for en uke, men det er hovedsakelig fordi jeg nesten ikke har mat i leiligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg kommer uansett til å kjøpe en god del mat i morgen, kanskje for en uke, men det er hovedsakelig fordi jeg nesten ikke har mat i leiligheten. 

Og fordi i morgen er det trippel-trumf? 😎

Jeg skal ukeshandle som jeg alltid gjør.

Anonymkode: 0163d...43d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor hamster folk en del da vi bor midt i smørøyet. Startet i dag jeg med å kjøpe inn ting som holder seg. Blir det karantene slipper vi å plage andre så fælt. 

Anonymkode: d4499...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hørt flere ganger på radio at det matbutikker som har hjemlevering gjør det så bra nå og hver gang nevner de Kolonial. Men de leverer jo kun til østlandet.

Er det så mange andre enn Meny som tilbyr dette rundt om i landet? 

Anonymkode: cdb46...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til at folk skal hamstre mat, sier regiondirektør Dag Ove Aksland i Coop. Aksland sier de merker at folk har startet med å hamstre matvarer, men han forsikrer at de har nok varer på lager som de skal få ut i butikkene. (NRK)

Ingen grunn til panikk.  :hoppendeglad:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, Drizzt skrev:

Jeg benyttet fridagen på jobb for å handle litt mat midt på dagen og unngå store folkemengder og jammen var det flere med stappfulle handlevogner med dopapir, pasta og all mulig mat. Har folk begynt å hamstre allerede? Er det ikke litt ... tidlig?

Jeg vil tro du er sent ute med å hamstre mat! Er det noe matvarer igjen i butikker? Her jeg bor er det nesten tomt.

Anonymkode: c1421...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner virkelig ikke hamstringen. Friske mennesker kan da fint gå i butikken. Mennesker i karantene kan få mat levert. Hvorfor skal friske mennesker hamstre slik at det blir tomt for alle andre? ALLE kan nemlig ikke sitte med et stort varelager i kjelleren sin. Det VIL ikke bli nok til alle.

Anonymkode: abc4e...107

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hamstringen. Friske mennesker kan da fint gå i butikken. Mennesker i karantene kan få mat levert. Hvorfor skal friske mennesker hamstre slik at det blir tomt for alle andre? ALLE kan nemlig ikke sitte med et stort varelager i kjelleren sin. Det VIL ikke bli nok til alle.

Anonymkode: abc4e...107

Fordi det blir en ond spiral; jo flere det er som hamstrer, jo flere vil begynne å hamstre fordi det blir tomt for det ene og det andre.

Pr. nå er det mange med stappfulle vogner i butikken jeg er i nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hamstret, men kjøpte et par ekstra brød til frysen, en pose poteter, litt frossent kjøtt og ekstra dopapir. Som en vanlig handling + litt som holder seg (men som vi spiser ila de neste to ukene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Bollis skrev:

Fordi det blir en ond spiral; jo flere det er som hamstrer, jo flere vil begynne å hamstre fordi det blir tomt for det ene og det andre.

Pr. nå er det mange med stappfulle vogner i butikken jeg er i nå.

Enig med dette. Men jeg personlig synes det kan være lurt å handle litt ekstra i disse dager. For plutselig sitter vi i karantene. Og selv om jeg er frisk så ønsker jeg å slippe å bli smittet derfor vil jeg gå sjeldnere på butikken. Hvis jeg blir smittet og så kan jeg risikere å smitte en som ikke er frisk. Men hamstre for ukesvis er tullete. Noen dager er greit. 

Anonymkode: cdb46...dda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har sykepleiere i min familie som sier de skal hamstre inn litt. Ikke fordi de tror viruset blir skikkelig ille her hvor vi bor, men fordi folk begynner å få panikk. Best å kjøpe dopapir før folk tømmer butikkene! 

Anonymkode: ca216...5b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her var det stappfullt i butikken med folk med fulle handlevogner. Mange hyller var nesten tomme. Bor på et lite sted på østlandet. Pleier bare å være noen få mennesker i butikken på denne tiden av døgnet. 

Anonymkode: cb478...c1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om jeg vil kalle det hamstring, men har kjøpt litt mer enn vi pleier. Hadde egentlig planer om å tømme fryseren, men utsetter det, så der har vi mye kjøtt og grønnsaker. Ellers kjøpte jeg litt ekstra ris, posemat og poteter slik at vi skal klare oss en stund i tilfelle karantene. Dopapir hadde vi mye av fra før av, men tror vi må kjøpe inn litt mer bleier, fordi ungen får eksem av mange av bleiemerkene, så kan ikke bare kjøpe hva som helst. 

Anonymkode: a7e8e...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn sett alltid på grunn av økonomi handlet en gang i mnd så har sånn sett alltid et lager men nå når jeg skal handle inn for denne mnd skal jeg nok handle litt mer hermetikk, tørrvarer osv enn vanlig. Vi kjøpte et par sekker med dopapir av en russ som solgte for å hjelpe henne å bli kvitt det men er jo nå veldig glad for det! Jeg har jo alltid vært slik at jeg sikrer meg så for meg er dette normalt med tanke på økonomi og trygghet.

Det jeg har lagt merke til nå er at fok jeg kjenner som ikke er slik som meg plutselig har begynt å hamstre og xn min som er verdens mest rolige balanserte fyr fortalte meg han var å hamstra inn masse mat i går, kjøpte antibac og febertermometer til seg selv og til meg også. Dette blir jo da litt atypisk oppførsel, vi har felles barn men ikke vært sammen på 10 år, og på 10 år har han vell kun kjøpt en ting til meg og mitt hus og det var en elgpølse til julegave i fjor fordi vi plutselig har begynt med juleselskap før jul med hans nyeste x og deres felles barn og oss. Egentlig tenker jeg at sånne settinger som nå kommer til å vise hvem som egentlig "har ryggen din" hvem du kan stole på av de rundt deg. For ikke med en gang men om dette varer kan det oppstå en god del ubehagelige ting vi ikke vil tenke på enda, som mangel av varer og ressurser, stengte skoler og arbeidsplasser osv.

Vi bor på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...