Gå til innhold

Fretex-ansatte som selger brukte ting privat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henger mye på Finn og Tise, og har lagt merke til noen som jobber på Fretex, som selger veldig mye. Eldre ting, som de har kjøpt brukt (sannsynligvis mye fra egen arbeidsplass, der de også får rabatt) Tingene selges for mer enn det som er typisk "Fretex-priser", så man kan tenke at de tjener penger på dette. Er det noen andre som har sett noe lignende? 

Hvor synes dere grensen går, for hva som er ok? Jeg tenker at de, som alle andre, må få lov til å selge ting de ikke bruker lengre, men jeg er ganske negativ til at de skal tjene penger på det. Dessuten lurer jeg litt på hva som hindrer dem i å plukke ut ting av verdi med en gang det kommer inn i butikken, og kjøpe det med plan om å selge videre til en dyrere pris. Er klar over at alt som kommer inn skal henge i butikken en viss tid før ansatte skal ha lov til å kjøpe det, men tror det er ganske enkelt å lure seg unna det. 

Anonymkode: 7b63a...840

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjør som alle andre da, selger ting og tjener på det. Eneste du kan gjøre egentlig er å ikke kjøpe fra dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha sendt mail til fretex med kopi av annonsene og brukeren. Og spør rett ut om det er slik de skal bruke sin ansatte rabatt. Det er jo på grensen til svindel! Spesielt ovenfor sin egen arbeidsgiver. 

Anonymkode: 9e682...997

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det må de da selv om så lenge bedriften ikke har et problem med det. Så hvis de ikke har noe i kontrakten sin så er det da fritt frem :)

Anonymkode: 0d6fe...408

Skrevet

Dette er vanlig praksis i de fleste butikker som bedriver «brukthandel».. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ansattrabatt på min jobb. Mener du da at jeg aldri kan selge privat noe jeg har kjøpt via jobb?

Anonymkode: 48e76...de1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvilke retningslinjer Fretex har? Vanligvis er det ikke tillatt å drive virksomhet/selge ting som er i konkurranse med arbeidsgiver.

Anonymkode: 44ef8...993

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ansatt, men frivillig på fretex.

Jeg har flere ting jeg prøver å kvitte meg med, nytt, brukt og ting fra moren min. 

Selger enkelte plagg for ti-kroninger. Så ikke fretex pris, nei.

Fretex er ulovlig dyrt og jeg anbefalinger ingen å handle der lenger. 

Tro meg, de sløser med masse og lyver om prisingen.

Anonymkode: cae64...46a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oh ja, vi som er frivillig på fretex, får ikke rabatter. Vi får ikke jobb der senere heller. Vet ikke om de faste ansatte da.

Anonymkode: cae64...46a

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ansattrabatt på min jobb. Mener du da at jeg aldri kan selge privat noe jeg har kjøpt via jobb?

Anonymkode: 48e76...de1

Nei, er litt derfor jeg lurer på hvor grensen går. Er det greit å f.eks selge noe for 300,- hvis du har kjøpt det for 100,-? Vet ikke om Fretex har noen regler ang. videresalg.

Ser mange ansatte i vanlige butikker selger ting de har kjøpt gjennom jobben, men det blir vel ofte solgt til ca samme pris det er kjøpt for, evt billigere? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at de jobber der?

Anonymkode: 992c6...8ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er litt derfor jeg lurer på hvor grensen går. Er det greit å f.eks selge noe for 300,- hvis du har kjøpt det for 100,-? Vet ikke om Fretex har noen regler ang. videresalg.

Ser mange ansatte i vanlige butikker selger ting de har kjøpt gjennom jobben, men det blir vel ofte solgt til ca samme pris det er kjøpt for, evt billigere? 

Helt vanlig brukthandel praksis det. Ikke hørt om ansatte, men kjenner mange som går på fretex og loppemarked for å kjøpe billig og selge med fortjeneste.

Anonymkode: 992c6...8ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...