Gå til innhold

Noen her som har fått pålagt hjemmekontor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen har hjemmekontor fra i morgen, han var den eneste på arbeidsplassen som fikk det siden han er i risikogruppen. Han jobber administrativt.

Anonymkode: b3ef8...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 timer siden, Iso1 skrev:

Hjemmekontor er et idiotisk ord! Ikke alle kan ta seg noen dager hjemme med PC! Jeg jobber i butikk og har ikke den muligheten. Men Joda, ta hjemmekontor! Det er så lett så!! Dessuten må jeg også ta buss for å komme på jobb. To ting som tydeligvis vil irritere folk framover, men jeg kan ikke gjøre noe med det. 

Men når flere og flere har hjemmekontor så blir det mindre mennesker i kollektivtrafikken. 

Anonymkode: edfd5...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir forhåpentligvis ikke pålagt hjemmekontor, kan til en viss grad gjøre jobben hjemme fra. Et par dager er helt greit, men utover det blir det vanskelig.

Byggeplassledelse i stort privat selskap.

Anonymkode: a97bd...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har fått "sterk anmodning" om hjemmekontor.

Jeg jobber på barneskole, vanskelig med hjemmekontor der (før det evt stenges).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjemmekontor frem til påske, deilig! Jobber i reklamebransjen. Blir godt med litt fri. Ingen som faktisk jobber på hjemmekontor ;)

Anonymkode: 0b980...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste jeg kjenner med kontorjobber har fått beskjed om hjemmekontor ut mars. Det tenker jeg er fint for alle andre som må på jobb. Selv unngår jeg buss, trikk og bane til og fra jobb for å redusere smittefare. 

Anonymkode: 61e18...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske ny innflytter i en by der et av få steder man kan være sikker på å være alene er på bussen. Seriøst, ingen tar bussen i denne byen, bortsett fra de videregåendeelevene som ikke har fått lappen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange som har mulighet for hjemmekontor, så de som har, bør gjøre det. Færre folk ute på gata, mindre smitte. De som ikke kan på grunn av jobbens art kan selvfølgelig slippe.

Her fikk både jeg og min bedre halvdel pålagt hjemmekontor, men jobbene våre er egnet til det. 

Anonymkode: d5762...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmekontor frem til påske, deilig! Jobber i reklamebransjen. Blir godt med litt fri. Ingen som faktisk jobber på hjemmekontor ;)

Neivel? Det var en merkelig arbeidsmoral. Jaja, det er jo ikke sikkert du har jobb hvis økonomien går helt i dass, da kan du se frem mot masse deilig fri.

Anonymkode: d0dea...f70

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke enda. Ledelsen er egentlig veldig i mot hjemmekontor, så jeg tipper det blir en stund til. 

Anonymkode: 860f7...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Iso1 skrev:

Hjemmekontor er et idiotisk ord!

Er vel ikke uten grunn det ofte omtales som "gjemmekontor"...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min bedrift har vi fått beskjed om at alle som kan ha hjemmekontor SKAL ha hjemmekontor. Men min nærmeste leder har «trasset» gjennom at alle som sitter på min avdeling/kontor skal være på kontoret. Jeg syns det er ubehagelig å være på jobb hver dag med dette viruset, og jobber fint hjemmefra. Men får ikke «lov» av nærmeste leder...enda resten av bedriften nå jobber hjemmefra.

Anonymkode: 31a56...a7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? Det var en merkelig arbeidsmoral. Jaja, det er jo ikke sikkert du har jobb hvis økonomien går helt i dass, da kan du se frem mot masse deilig fri.

Så du har ikke noe produktivitetskrav? Kanskje arbeidsgiver finner ut av mange på jobben ikke trengs?

Anonymkode: b6317...898

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi kan ta hjemmekontor om vi vil, men til nå har få benyttet seg av det annet enn det som var planlagt allerede. 

Anonymkode: 02a44...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi blir anbefalt hjemmekontor og får ikke reise eller ha møter som ikke er helt nødvendige. Jobber på universitet og drar blant annet på jobb for å spille inn videoforelesning. 

Anonymkode: 9ba61...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

For noe tull. Nå som jeg har fått hjemmekontor har jeg faktisk MER å gjøre enn om jeg hadde vært på kontoret. Det blir noen veldig hektiske dager fremover, så roer det seg nok etterhvert.

Anonymkode: b30a4...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da har jeg nå fått hjemmekontor. Skolestening. 

Anonymkode: b6317...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min sjef er ikke helt overbevist "dette corona viruset"... 😫
Vi får dermed ikke lov til å jobbe hjemme, selv om vi har en typisk kontorjobb som kan gjøres hvor som helts. Jeg kjører kollektivt hver dag til og fra jobb, så håper han snart innser at jeg og flere med meg like gjerne kan jobbe hjemme i fra. 

Anonymkode: 13de1...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem representerer du, da? Jeg er vant til at kolleger med syke barn faktisk jobber hjemmefra deler av dagen, dvs. når sykt barn ikke trenger oppmerksomhet (små som sover, store som spiller på data)

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Nå som jeg har fått hjemmekontor har jeg faktisk MER å gjøre enn om jeg hadde vært på kontoret. Det blir noen veldig hektiske dager fremover, så roer det seg nok etterhvert.

Anonymkode: b30a4...bd3

Kjenner meg igjen i den, ja. Alle på jobben min er pålagt hjemmekontor fra i dag og inntil videre dersom jobben kan utføres hjemmefra uten vesentlig ulempe. Lenge siden jeg har hatt det så travelt og så mange telefoner som i dag.

Anonymkode: c98a0...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er pålagt hjemmekontor. Jobber i IT-bransjen.

Anonymkode: b4480...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...