Gå til innhold

Noen her som har fått pålagt hjemmekontor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, men jeg krysser fingrene for at beskjeden kommer snart. 

Vil helst unngå kollektivtransport.

Anonymkode: 7e00e...026

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, og kommer ikke til å bli det heller. Jobber i tannhelsetjenesten, så hjemmekontor blir vanskelig 😆

Anonymkode: d0dea...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Iso1 skrev:

Hjemmekontor er et idiotisk ord! Ikke alle kan ta seg noen dager hjemme med PC! Jeg jobber i butikk og har ikke den muligheten. Men Joda, ta hjemmekontor! Det er så lett så!! Dessuten må jeg også ta buss for å komme på jobb. To ting som tydeligvis vil irritere folk framover, men jeg kan ikke gjøre noe med det. 

Økt bruk av hjemmekontor reduserer risikoen totalt sett. 

Det er færre som blir smittet - og med det redusert risiko for at du og kundene får viruset. Det er færre på kollektivtransport, så også der er det redusert risiko for at du blir smittet. 

Mannen min må ut hver dag, være førstelinje når de smittede behøver hjelp. Så selv om jeg sitter hjemme er jeg mer utsatt enn de fleste i samfunnet. Men jeg ser på det som en fin ting - han kan gjøre jobben sin og hjelpe de sykeste, og jobben min gjør at vi ikke eksponerer andre om det blir smitte hjemme - noe som sannsynligvis skjer. 

Anonymkode: aabc8...ae3

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, Iso1 skrev:

Hjemmekontor er et idiotisk ord! Ikke alle kan ta seg noen dager hjemme med PC! Jeg jobber i butikk og har ikke den muligheten. Men Joda, ta hjemmekontor! Det er så lett så!! Dessuten må jeg også ta buss for å komme på jobb. To ting som tydeligvis vil irritere folk framover, men jeg kan ikke gjøre noe med det. 

Jeg tror du misforstår. Det er helt sant at ikke alle kan ta hjemmekontor. Men alle som jobber på kontor kan stort sett det. Og hvis man da reduserer belegget på kollektivtrafikk med 50% om ikke mer, hvis man har hjemmeundervisning for barn og studenter i tillegg, så vil dere som MÅ fysisk på jobb få en tryggere reise til og fra jobb der dere kan holde dere minst 1 meter unna andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda, men vi har fått beskjed om å ta med data og telefon hjem hver dag i tilfelle. Jobber i NAV.

Anonymkode: 40222...333

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rådgiver, kommune. Hjemmekontor er standardvare, og særlig nå.

Anonymkode: 06a67...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jobber i staten. Har hatt med pc hjem de siste to ukene, nå blir det hjemmekontor.

Anonymkode: 72cbd...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jobber i staten og min arbeidsgiver har tekniske utfordringer med å få til hjemmekontor foreløpig. 🙄 De har tidligere vært veldig restriktive med hjemmekontor (kan ikke forstå hvorfor, vi er mange med veldig selvstendige stillinger), og derfor ligger det ikke tilrette for å bare ta med pc-en hjem og jobbe hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Iso1 said:

Det er fordel for deg også at spredningen bremses.

Anonymkode: 29ce4...4c2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, og kommer ikke til å bli det heller. Jobber i tannhelsetjenesten, så hjemmekontor blir vanskelig 😆

Anonymkode: d0dea...f70

Jeg frykter jeg snart må til tannlegen, pg jeg håper virkelig at tannlegene kun tilbyr øyeblikkelig hjelp en periode fremover 

Anonymkode: 29ce4...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg da jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage, men vi har en hjemmekontor dag i uka fra før. Far til min sønn som jobber med IT i et stort privat firma de har hjemmekontor nå og frem til påskeferien er ferdig!

Forøvrig er jeg sykemeldt og hjemme med influensa symptomer og den prosessen ble jeg ikke imponert over! Ringte til legekontoret på morningen i dag da jeg har blitt veldig dårlig de siste dagene. De reagerte med litt halvpanikk og jeg fikk beskjed om å ikke komme på legekontoret og forberede meg på 14 dager hjemme i karantene. Dette var 8 tiden. Jeg informerte jobb og far til min sønn og vi ble litt i beredskap hele gjengen. Legekontoret skulle ringe meg senere og informere hva som skjedde videre. Rundt 14 ringte en lege og sa at jeg ikke trengte sjekkes og at det mest sannsynlig var en hard versjon av vanlig influensa selv om jeg hadde alle symptomer på corona. Fikk sykemelding ut uka.

Her tenker jeg da, at OM det er corona og de da har valgt å ikke sjekke meg skjer følgende: sønnen min på 13 er på skolen vær dag og kan smitte en haug med medelever og lærere og de igjen smitte mange potensielt mange hundre som igjen smitter sine familier.  JEG skal da tilbake på jobb mandag i en stor barnehage og potensielt smitte flere hundre som igjen smitter alle sine familier...

Slik er det nok for mange rundt omkring i landet nå, og tenk hvor fort ting kan eksalere da! Jeg forstår man ikke kan undersøke alle, men når de først fikk panikk for at jeg tikket av alle boksene og kunne smitte mange til så og si det SANNSYNLIGVIS går bra, da stoler jeg ikke på systemet her nå altså! Dette er jo potensialet til en katastrofe!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påla arbeidsgiveren min å gi oss hjemmekontor. 😄

Jobber med IT. Jeg kan jobbe hvor som helst.

Anonymkode: 59d92...7ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Systemutvikling. Alle møter som ikke er helt nødvendige som oppmøte går på Skype. 

Anonymkode: 545c2...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Iso1 skrev:

Så fordi du ikke kan jobbe hjemmefra mener du det er idioti å anbefale det for oss som kan? Hva er logikken bak dette? :klo: 

Anonymkode: 98ef4...a98

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibliotekar. Har fått palagt heimekontor.

Anonymkode: 1c45f...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp! Jobber i privat mellomstor bedrift.

Anonymkode: ab937...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding i kveld om at alle som tar kollektivt til jobben skal ha hjemmekontor. Øvrige oppfordres til det samme som de absolutt ikke må på kontoret. Men jeg tipper at alle sammen fra mandag blir pålagt hjemmekontor.

Skulle bare mangle. Nå må alle ta ansvar.

Anonymkode: 22738...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pålagt hjemmekontor, privat bedrift.

Anonymkode: 1abfa...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...