Gå til innhold

Lillegull ett år får ikke til prompen!

Anbefalte innlegg

Gjest La Guapa i.i
Skrevet

Lillejenta mi sliter sånn med å få til stort i bleien.

Hun presser og presser og har kjempehard avføring.

Jeg gir henne sviskesaft til hvert måltid og maltekstrakt i melken.

Finnes det noe på apoteket som kan hjelpe prompestompen?

Klem fra La Guapa

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Prompestompen? Snakker du om at hun har luft i magen og ikke får prompet, eller snakker du om hard avføring?

Skrevet
Prompestompen? Snakker du om at hun har luft i magen og ikke får prompet' date=' eller snakker du om hard avføring?[/quote']Enig. Jeg skjønner heller ikke hva hun er på jakt etter. Overskriften handler om prompen, men innlegget ser ut til å handle om avføring. Virker som et håpløst tilfelle der en voksen person mister all normal uttryksmåte pga av at man har fått en baby.
Skrevet

Lillegull får ikke til prompestompen.

Velkommen til barne-tv...

Skrevet

Laktulose/Duphalac fra apoteket hjelper mot hard avføring. Det skal vanligvis ikke gis til barn under tre år uten at man har snakket med lege først, dette er for at man skal utelukke at barnet har en alvorlig magesykdom. Dosering til så små barn står ikke på flasken, men hvis det er helt sikkert at det er forstoppelse kan du snakke med en farmasøyt på apoteket og få hjelp til å finne riktig dosering til en ettåring. Middelet inneholder ikke noe som er farlig for små barn.

Microlax (klyster) fra apoteket kan også brukes dersom avføringen sitter helt fast. Dette setter i gang bevegelsen ytterst i endetarmen slik at avføringen presses ut. Følg dosering i pakningsvedlegget til barn under tre år. Skal ikke brukes fast, bare som engangstilfeller.

Hilsen Mathilde (farmasøyt)

Skrevet

Eg har no i alle fall ingen problem med å sjå kva La Guapa meiner her, og det trur eg ikkje det er så mange andre som har heller :wink:

Jenta mi (9 mnd) har akkurat samme problem. Eg gir sviskesaft i grøten, men det hjelp ikkje noko særlig. Har funne ut at det hjelp litt å la ho få knaske på ein Weetabix. Den inneheld masse fiber. Ellers prøver eg å få ho til å drikke masse vatn mellom måltida.

Når det gjeld apoteket, så har dei sjølvsagt klyster og avføringsmiddel, men eg ville ikkje gitt det til ein baby.

Lactulose og Duphalac vil eg tru er heilt trygt å gi. Det kan du blande ut i melka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...