Rogadame Skrevet 12. mars 2020 #21 Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så omtrent som andelen ateister? Det er ikke overraskende. Anonymkode: 45fab...4ab De fleste barn idag er altså født av kvinner som er ateister? Men da må jo disse massefødslene av konverterte og religiøse kvinner jammen starte snart, hvis Norge skal bli et religiøst paradis i 2050 😧
Rogadame Skrevet 13. mars 2020 #22 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange kristne er for legalisering, inkl meg. Det har ingenting med kristendommen å gjøre å være imot en medisinsk plante som hjelper mennesker. Nei, flertallet blir født av gode troende mennesker. Jeg svarte på siste påstanden din om at flertallet blir født av samboere, en påstand du bør dokumentere forøvrig. Anonymkode: 45fab...4ab Den er dokumentert , det står i linken fra SSB https://www.ssb.no/fodte 22 291 barn er fra gifte foreldre 26 334 barn er fra samboerskap 5 870 barn er fra enslige mødre Antall gifte foreldre har gått ned fra 27 288 i 2009 ....til 22 291 barn født i ekteskap 2019 Hvis mange barn skal bli født fra "gode troende" mødre så må de skynde seg hvis de skal være i flertall i 2050.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #23 Skrevet 13. mars 2020 42 minutter siden, Rogadame skrev: Hvis mange barn skal bli født fra "gode troende" mødre så må de skynde seg hvis de skal være i flertall i 2050. De er allerede på vei, gode troende føder flest, får flest nye konvertitter og innvandrere fra gode troende land. Slik at vi vil bli i flertall slik Pew allerede har bevist. Anonymkode: 45fab...4ab
abc123detvardet Skrevet 13. mars 2020 #24 Skrevet 13. mars 2020 (endret) På 11.3.2020 den 17.20, AnonymBruker skrev: Det ble ikke 120.000 færre i DNK nei, det ble 13.200, slik lenken i HI viser. Snakk om å bomme totalt😂 Anonymkode: 45fab...4ab Beklager, så ikke at det sto "fem år før" . Det er 75.000 færre de siste 3 årene (2018). Uansett, andelen ikke-troende øker: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7lQnEo/sterk-oekning-i-andel-ikke-troende-i-norge https://fritanke.no/nyheter/andelen-som-ikke-tror-pa-gud-oker-sterkt-gudstroen-svekkes/19.10773 Endret 13. mars 2020 av abc123detvardet
Rogadame Skrevet 13. mars 2020 #25 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er allerede på vei, gode troende føder flest, får flest nye konvertitter og innvandrere fra gode troende land. Slik at vi vil bli i flertall slik Pew allerede har bevist. Anonymkode: 45fab...4ab Ikke foreløpig , kvinner som lever i syndige samboerskap får flest barn. Fødseltallene i Norge går ned-ikke opp For at drømmene dine skal gå i oppfyllelse må Norge slippe langt flere religiøse mennesker. Dessuten må du få kvinner å slutte med dette feminist -tøyset sitt, gifte seg med gode troende menn og få mange barn.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #26 Skrevet 13. mars 2020 4 timer siden, abc123detvardet skrev: Uansett, andelen ikke-troende øker: Veksten har stanset opp og er i ferd med å snu takket være høye fødselstall for gode troende, konverteringer og innvandring. 4 timer siden, Rogadame skrev: Ikke foreløpig , kvinner som lever i syndige samboerskap får flest barn. Fødseltallene i Norge går ned-ikke opp For at drømmene dine skal gå i oppfyllelse må Norge slippe langt flere religiøse mennesker. Dessuten må du få kvinner å slutte med dette feminist -tøyset sitt, gifte seg med gode troende menn og få mange barn. Samboerskap er ikke syndig ifølge mange religioner. Så lenge de er troende, og ikke ateister er det helt greit. De trenger ikke det, gode troende kvinner føder allerede nok barn til å reprodusere seg, det gjør ikke de navnlebeskuende ateistene. Itillegg kommer det konverteringer og innvandring. Anonymkode: 45fab...4ab
Rogadame Skrevet 13. mars 2020 #27 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Veksten har stanset opp og er i ferd med å snu takket være høye fødselstall for gode troende, konverteringer og innvandring. Samboerskap er ikke syndig ifølge mange religioner. Så lenge de er troende, og ikke ateister er det helt greit. De trenger ikke det, gode troende kvinner føder allerede nok barn til å reprodusere seg, det gjør ikke de navnlebeskuende ateistene. Itillegg kommer det konverteringer og innvandring. Anonymkode: 45fab...4ab -Nei.. fødselstallene går NED ikke opp også for "gode troende kvinner". 😂Kan du ikke lese statistikk? -Du må også kunne konvertere og overbevise langt flere kvinner at deres hovedoppgave er å føde barn og passe hjemmet Du har kun en prognose fra et amerikansk forskingsenter som spår dette du håper på, du får komme med bedre dokumentasjon enn dette Endret 13. mars 2020 av Rogadame
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #28 Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, Rogadame skrev: -Nei.. fødselstallene går NED ikke opp også for "gode troende kvinner". 😂Kan du ikke lese statistikk? -Du må også kunne konvertere og overbevise langt flere kvinner at deres hovedoppgave er å føde barn og passe hjemmet Du har kun en prognose fra et amerikansk forskingsenter som spår dette du håper på, du får komme med bedre dokumentasjon enn dette Gode troende vet allerede at kvinners fremste oppgave er å føde og oppdra barn, det er derfor mange kristne og andre gode troende får flere barn enn ateistene, og derfor troende vil bli i flertall i fremtiden når ateistene dør ut naturlig grunnet lave fødselstall. Anonymkode: 45fab...4ab
Rogadame Skrevet 13. mars 2020 #29 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gode troende vet allerede at kvinners fremste oppgave er å føde og oppdra barn, det er derfor mange kristne og andre gode troende får flere barn enn ateistene, og derfor troende vil bli i flertall i fremtiden når ateistene dør ut naturlig grunnet lave fødselstall. Anonymkode: 45fab...4ab Vi får snakkes som 10 år og se hva statistikken sier da, ateist-hater 😄 Men da må "de gode troende kvinner"starte å produsere barn ASAP hvis de skal ta igjen statistikken i SSB https://forskning.no/demografi/forskere-tror-ikke-vi-blir-flere-enn-11-milliarder-mennesker/260859 Forsking viser forresten at verdens befolkning er på vei ned, takket være informasjon og kunnskap om prevensjon vil kvinner fra U-land føde færre barn. Endret 13. mars 2020 av Rogadame
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #30 Skrevet 13. mars 2020 22 minutter siden, Rogadame skrev: Vi får snakkes som 10 år og se hva statistikken sier da, ateist-hater 😄 Men da må "de gode troende kvinner"starte å produsere barn ASAP hvis de skal ta igjen statistikken i SSB https://forskning.no/demografi/forskere-tror-ikke-vi-blir-flere-enn-11-milliarder-mennesker/260859 Forsking viser forresten at verdens befolkning er på vei ned, takket være informasjon og kunnskap om prevensjon vil kvinner fra U-land føde færre barn. Kristne og muslimer vokser betydlig raskere enn ateistene allerede på verdensbasis og i Norge. Det er faktum. Da forstår man selvsagt hvorfor troende vil bli flere og færre ateister de neste årene og tiårene. Anonymkode: 45fab...4ab
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #31 Skrevet 13. mars 2020 Jeg har vært utenfor statskirken, men er fortsatt spirituell og absolutt ikke ateist. Meldte meg nylig inn igjen i statskirken for ikke å bli regnet til ateistene. Anonymkode: b7c0c...1bd
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mars 2020 #32 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært utenfor statskirken, men er fortsatt spirituell og absolutt ikke ateist. Meldte meg nylig inn igjen i statskirken for ikke å bli regnet til ateistene. Anonymkode: b7c0c...1bd Så lenge du tror blir du ikke regnet som ateist uavhengig om du er med i statskirken eller ikke. Endret 13. mars 2020 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #33 Skrevet 13. mars 2020 Du, det finnes ikke noe som heter "Gode Troende". Det er like navlebeskuende som menn som liker å omtale seg selv som en "snill" mann. Like falskt og like egoistisk. Grunnen til at tall fra religiøse trossamfunn ser ut til å vokse, er at de voksne kvaklete foreldrene melder barna inn i de voksnes tro. Hadde barna fått vokse opp uten slik påvirkning og velge selv uten frykt for represalier ville bildet vist seg helt annerledes. Sånt sett ville det ikke gjort meg noe om 99, 99 prosent av verdens befolkning dødde ut og alt av gudebilder, bøker og "lærde" fulgte med i brannen. Skitlei av religiøse altså. Anonymkode: 28ac6...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #34 Skrevet 13. mars 2020 25 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Så lenge du tror blir du ikke regnet som ateist uavhengig om du er med i statskirken eller ikke. Det er ingen som ringer meg og spør hva jeg er uansett, så ser ikke hvordan jeg kan bli regnet som noe som helst uten å registrere meg i et trossamfunn. Anonymkode: b7c0c...1bd
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mars 2020 #35 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ingen som ringer meg og spør hva jeg er uansett, så ser ikke hvordan jeg kan bli regnet som noe som helst uten å registrere meg i et trossamfunn. Anonymkode: b7c0c...1bd Det er heller ingen som bryr seg hva du er,
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #36 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde barna fått vokse opp uten slik påvirkning og velge selv uten frykt for represalier ville bildet vist seg helt annerledes. Slik er det allerede i de fleste land i verden. Mange av de mest religiøse land har religionsfrihet. Kinas undertrykkelse og drap på religiøse for å fremme statsateismen har ikke fungert, så dere må bare leve med at tro har kommet for å bli, og at ateister er og forblir er minoritet i verden. 2 timer siden, Rogadame skrev: Vi har gitt deg masse statistikker som beviser det helt motsatte, men du må jo bare legge hele din lit på denne analysen fra PEW og håpe den er rett . De beviser ingenting ifht. hvordan det vil bli fremover. Tallene er klare på at religiøse trossamfunn vokser raskere, og alle fremskrivninger viser at dette vil fortsette, dermed vil ateister fortsatt forbli en ubetydlig minoritet i verden. Heldigvis. Anonymkode: 45fab...4ab
Midgard Skrevet 13. mars 2020 #37 Skrevet 13. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært utenfor statskirken, men er fortsatt spirituell og absolutt ikke ateist. Meldte meg nylig inn igjen i statskirken for ikke å bli regnet til ateistene. Anonymkode: b7c0c...1bd Det er ingen motsetninger mellom spirituell og ateist.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #38 Skrevet 14. mars 2020 6 timer siden, Midgard skrev: Det er ingen motsetninger mellom spirituell og ateist. Hva legger du i spirituell? Jeg tror at ingenting er tilfeldig, og at Gud finnes, dette er en del av min spiritualitet. Jeg vil si at det er ganske stor motsetning mellom det og spirituell. Anonymkode: b7c0c...1bd
Rogadame Skrevet 14. mars 2020 #39 Skrevet 14. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik er det allerede i de fleste land i verden. Mange av de mest religiøse land har religionsfrihet. Kinas undertrykkelse og drap på religiøse for å fremme statsateismen har ikke fungert, så dere må bare leve med at tro har kommet for å bli, og at ateister er og forblir er minoritet i verden. De beviser ingenting ifht. hvordan det vil bli fremover. Tallene er klare på at religiøse trossamfunn vokser raskere, og alle fremskrivninger viser at dette vil fortsette, dermed vil ateister fortsatt forbli en ubetydlig minoritet i verden. Heldigvis. Anonymkode: 45fab...4ab Nei tallene viser det helt motsatte . Fremskrivninger er ikke fakta om noen år så ser du hvem som får rett
Midgard Skrevet 14. mars 2020 #40 Skrevet 14. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva legger du i spirituell? Jeg tror at ingenting er tilfeldig, og at Gud finnes, dette er en del av min spiritualitet. Jeg vil si at det er ganske stor motsetning mellom det og spirituell. Anonymkode: b7c0c...1bd Det er mye som går i sekken spirituell, men åndelig har ofte vær brukt som generelt synonym. Uansett er ikke gud nødvendig på noen plan. Du, som spirituell person, sier du melder deg inn i et kirkesamfunn fordi du ikke vil at andre skal tro at du er ateist. vel, for mer blir det som å høre at noen melder seg inn i NAF fordi de ikke vil at andre skal tro man er billaus. Handlingen står ikke til intensjonen. Nå sier du at du tror gud finnes, tja da er du sikkert religiøs, men burde ikke det være grunnen til å melde seg inn i et kirkesamfunn. 1) Hvorfor tror du at andre tenker du er ateist ? 2) Hvorfor er det (i punkt 1) så fælt egentlig ? 3) Hvorfor forlot du kirken ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå