Omikron Skrevet 3. april 2020 #81 Del Skrevet 3. april 2020 Jeg hiver meg på og slår meg i panna av dumskap. Skulle jo skjønt at dette var for godt til å være sant. Har nå sendt oppsigelse om mail, kommer og til å levere anmeldelse til Forbrukerrådet. Ser også at de operer med ulike priser: 499 skriver de i mailen, 399 er det som står på i tro tilbudet jeg benyttet meg av. Men - trekker de sum før de sender neste pakke? Kan en enkel løsning bare være å sperre kortet for trekk fra dem, og så får man ikke flere pakker? Eller sendes pakken likevel, og man ender med straffegebyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omikron Skrevet 3. april 2020 #82 Del Skrevet 3. april 2020 Legger til: her står det tydelig at abonnementet kan sies opp med en gang, forresten. Jeg har videreført dette til dem på mail, får høre hva de sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Promqueen Skrevet 3. april 2020 #83 Del Skrevet 3. april 2020 Oppfordrer alle til å legge inn en vurdering på trustpilot.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 3. april 2020 Forfatter #84 Del Skrevet 3. april 2020 599 for den foundationen?! Aldri i verden om de får kunder på det! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #85 Del Skrevet 3. april 2020 Hei alle sammen 😊 Da var det min tur til å være lettlurt. Har gått på samme smellen som dere andre, men fortvil ikke; det finnes en vei ut. Det var ikke lett å finne ut hvilket selskap dette egentlig gjelder, da skinmatch/skin-match ikke gir noen treff på proff.dk. Og som dere sikkert har merket eksisterer veldig mange av Skinmatch sine hjemmesider ikke lenger. Derimot fant jeg omsider en nederlandsk versjon av skin-match sine hjemmesider, hvor VAT-nummer 37435872 og en adresse i Aarhus står oppført. Et søk på proff.dk tar meg så til Compify Aps. Søker litt mer, finner ut at det eksisterer mistenkelig mange selskaper på denne adressen i Aarhus og med samme daglig leder. Googler de ulike selskapene og daglig leder – og nå blir det interessant: Det er nemlig skrevet en rekke artikler om flere av disse selskapene og hvordan kunder blir svindlet i form av at betalinger trekkes. Noen mottar produkter i elendig kvalitet, andre mottar ikke produkter i det hele tatt. Legger ved et par artikler/blogginnlegg om noen av bedriftene og personene bak, hvis noen har lyst til å lese: https://blog.risika.dk/danmarks-rådne-æbler-søren-bælum-og-co https://www.bt.dk/forbrug/kunder-raser-over-og-anmelder-dansk-webshop-jeg-foeler-mig-snydt https://www.retailnews.dk/article/view/687327/aarhusiansk_netvaerk_abner_og_lukker_webshops_med_fupmarkedsforing https://finans.dk/erhverv/ECE12028443/omstridt-ivaerksaetter-solgte-haandsprit-med-fiktive-foerpriser/?ctxref=ext Så til mailkorrespondansen. Jeg sa opp via mail. «Ida» svarer, og ber om årsak. Jeg svarer, hvorpå «Ida» returnerer det lange standardsvaret om binding, abonnement, tannblekingsmiddel til en verdi av blabla. «Ida» skriver noe svadagreier om at man skal gi beskjed etter å ha mottatt pakke nr 2 (da har man altså betalt ca 1000) så skal dette avsluttes. Ikke søren om jeg finner meg i det der. Jeg sendte dem 4 mail i går. For hver mail jeg sendte ble tonen mer og mer.. vel, forbanna. Jeg skreiv først at jeg avslutter slik jeg har rett til i henhold til de vilkår som du finner på siden deres når du bestiller (om du leter NØYE så finner du de til slutt – allerede her bryter de med markedsføringsloven). Deretter brukte jeg deler av en mail som jeg fant i denne mailtråden, hvor det henvises til forbrukerrådet og markedsføringsloven. Til slutt sendte jeg en screenshot at vilkårene som ikke sier noe om binding osv og gav jeg dem frist til å gi lyd fra seg for å bekrefte at dette er avsluttet i dag, hvis ikke vil jeg melde fra til EEC-net. Jeg skreiv også at jeg ikke kommer til å gi meg på dette. Ida svarte nå: «Jeg kan hermed bekræfte at dit abonnement er annulleret». For sikkerhetsskyld har jeg kontaktet banken og sperret kortene mine (i og med at dette faktisk er svindel vil jeg ikke akkurat ta dem på ordet, heller). Har bestilt nye, på en slik måte at alle eventuelle trekk som gjøres fra disse (Spotify, f.eks - og evt dette skinmatch-dritet) må legges inn og godkjennes at meg på nytt for at betalingen skal gå gjennom. Jeg skreiv også tilbake at jeg kommer til å følge nøye med, og hvis jeg ser at de har trukket penger fra min konto i fremtiden vil jeg ta kontakt med politiet i Aarhus. Dette har jeg forsåvidt allerede gjort, da jeg ser at dette er en svindeloperasjon som mor og sønn (!) har drevet på med i åresvis og jeg mener det er riktig å si ifra. Produktene de har svindlet folk med er etter hva jeg kan se sminke, klær, champanje - og deres nyeste påfunn i disse tider med Corona-utbrudd: Antibac til "halv pris" - 300,- i stedet for 600,-... Sperr kortene deres, vær sta som et esel og kall en spade for en spade; presiser at det er svindel og at dere vil rapportere dem dersom dette ikke avsluttes og pengene eventuelt returneres. Også kan dere jo vurdere om dere vil gjøre som meg og faktisk melde fra til EEC-net og det hele. Kontaktinfo i skinmatch: [email protected] - tipper "Ida", som virker å håndtere hele kundegruppen på 250.000 strålende fornøyde europeere alene, vil gi deg et identisk svar som meg i starten i løpet av de neste 24 timene... Anonymkode: 5dff3...16d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 3. april 2020 Forfatter #86 Del Skrevet 3. april 2020 På trustpilot finner jeg skin-match.no men virker som det er en leveringstjeneste som blir anmeldt her, ut i fra kommentarene om levering og sjåførene deres... https://www.trustpilot.com/review/skin-match.no?languages=all&page=3 60% av anmeldelsene gir fem stjerner, og da er det jo ganske villedende for nye kunder som sjekker sida, uten å lese kommentarene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #87 Del Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Muscae skrev: På trustpilot finner jeg skin-match.no men virker som det er en leveringstjeneste som blir anmeldt her, ut i fra kommentarene om levering og sjåførene deres... https://www.trustpilot.com/review/skin-match.no?languages=all&page=3 60% av anmeldelsene gir fem stjerner, og da er det jo ganske villedende for nye kunder som sjekker sida, uten å lese kommentarene. Det er en av de tingene jeg har lest; de manipulerer resultatet av anmeldelsene. Snittet deres er visst egentlig helt ræva (aner ikke hvordan de får det til). Anonymkode: 5dff3...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #88 Del Skrevet 3. april 2020 Det er forresten flere influencere som reklamerer for dette produktet. De kan umulig har gjort hjemmeleksen sin. Tipper det er derfor så mange har bitt på? Det er vel heller ikke helt innafor å reklamere for svindel. Anonymkode: 5dff3...16d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 3. april 2020 #89 Del Skrevet 3. april 2020 Skin Match har vært i dårlig vær i det siste. Mange dårlige kundeerfaringer, kunder får ikke sagt opp og firmaet stjeler bilder fra influencere og later som om at produktet er anbefalt fra dem. Isabell Raad har nettopp hatt en stor utblåsning om Skin Match sin praksis på Insta Story. Jeg synes absolutt at du skal kontakte Forbrukerrådet. De har sikkert fått mange henvendelser allerede, og jo flere jo bedre - vil jeg tro. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 3. april 2020 Forfatter #90 Del Skrevet 3. april 2020 3 minutter siden, Tibbie skrev: Skin Match har vært i dårlig vær i det siste. Mange dårlige kundeerfaringer, kunder får ikke sagt opp og firmaet stjeler bilder fra influencere og later som om at produktet er anbefalt fra dem. Isabell Raad har nettopp hatt en stor utblåsning om Skin Match sin praksis på Insta Story. Jeg synes absolutt at du skal kontakte Forbrukerrådet. De har sikkert fått mange henvendelser allerede, og jo flere jo bedre - vil jeg tro. Har aldri hatt kontakt med forbrukerrådet tidligere. Hvordan ville du skrevet klagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 3. april 2020 #91 Del Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Muscae skrev: Har aldri hatt kontakt med forbrukerrådet tidligere. Hvordan ville du skrevet klagen? Ikke jeg heller, men tror ikke at du trenger å gjøre den så innmari formell. Det er som regel helt vanlige folk som sender inn klager, med helt forskjellig kompetanse innen skriftspråk (mange nordmenn er utroooolig dårlig i norsk 🙄). Jeg ville bare innledet med om at du vil tipse om Skin Match, og samtidig lurer på om praksisen de driver er riktig. At du har vært i kontakt med flere, og at svært mange sitter med samme følelse om å bli lurt. En ting er jo at man ikke får sagt opp, men en annen ting er jo at produktet bare er en hvit krem som faktisk ikke skifter farge. Skriv det du skriver her. At det står at man kan si opp når man vil (legg ved skjermbilde), og at du har vært i kontakt med dem - der de gjør det så vanskelig for deg at du faktisk ikke kommer til å gjøre noe. Håper at du får pengene dine tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 3. april 2020 Forfatter #92 Del Skrevet 3. april 2020 22 minutter siden, Tibbie skrev: Ikke jeg heller, men tror ikke at du trenger å gjøre den så innmari formell. Det er som regel helt vanlige folk som sender inn klager, med helt forskjellig kompetanse innen skriftspråk (mange nordmenn er utroooolig dårlig i norsk 🙄). Jeg ville bare innledet med om at du vil tipse om Skin Match, og samtidig lurer på om praksisen de driver er riktig. At du har vært i kontakt med flere, og at svært mange sitter med samme følelse om å bli lurt. En ting er jo at man ikke får sagt opp, men en annen ting er jo at produktet bare er en hvit krem som faktisk ikke skifter farge. Skriv det du skriver her. At det står at man kan si opp når man vil (legg ved skjermbilde), og at du har vært i kontakt med dem - der de gjør det så vanskelig for deg at du faktisk ikke kommer til å gjøre noe. Håper at du får pengene dine tilbake! Takk. Har faktisk ikke blitt trukket for produktet, og de har sagt opp abonnementet mitt, etter at jeg trua med forbrukerrådet. Men jeg kjenner at det nesten har blitt en prinsippsak nå. Har lyst å ha vekk disse useriøse folkene. Litt for mye fritid for tida kanskje... 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #93 Del Skrevet 3. april 2020 2 timer siden, Muscae skrev: Takk. Har faktisk ikke blitt trukket for produktet, og de har sagt opp abonnementet mitt, etter at jeg trua med forbrukerrådet. Men jeg kjenner at det nesten har blitt en prinsippsak nå. Har lyst å ha vekk disse useriøse folkene. Litt for mye fritid for tida kanskje... 😂 Det er bra. Å prøve å få vekk svindlere, er samfunnsnyttig eller en måte å redde verden på, sånn litt ihvertfall. Anonymkode: 231de...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Promqueen Skrevet 3. april 2020 #94 Del Skrevet 3. april 2020 Jeg får nå refundert. Jeg henviste til kjøpsloven som omhandler at kjøper har rett på refusjon om produktet ikke kommer. Har nemlig ikke mottatt pakke nummer to. Jeg ga meg ikke. Det gikk til slutt. I tidligere Mail har jeg også skrevet at reklamen er villedende og at det ikke kommer godt nok frem at det er abonnement... stå på krava deres for alt det er verdt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #95 Del Skrevet 5. april 2020 Hvordan går folk på en sånn åpenbar scam?! Er det deres første dag på internett? Er dere over 60 hele gjengen? Minner meg om sånne idiotiske pop-up ads lokker med "iphone for 1 NOK - bare tast inn kortinformasjon og gi oss tilgang på sjela di". Anonymkode: 84be9...92f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 5. april 2020 #96 Del Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går folk på en sånn åpenbar scam?! Er det deres første dag på internett? Er dere over 60 hele gjengen? Minner meg om sånne idiotiske pop-up ads lokker med "iphone for 1 NOK - bare tast inn kortinformasjon og gi oss tilgang på sjela di". Anonymkode: 84be9...92f Selv ikke min mor over 60 hadde gått på dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AB2 Skrevet 7. april 2020 #97 Del Skrevet 7. april 2020 På 3.4.2020 den 11.44, Omikron skrev: Jeg hiver meg på og slår meg i panna av dumskap. Skulle jo skjønt at dette var for godt til å være sant. Har nå sendt oppsigelse om mail, kommer og til å levere anmeldelse til Forbrukerrådet. Ser også at de operer med ulike priser: 499 skriver de i mailen, 399 er det som står på i tro tilbudet jeg benyttet meg av. Men - trekker de sum før de sender neste pakke? Kan en enkel løsning bare være å sperre kortet for trekk fra dem, og så får man ikke flere pakker? Eller sendes pakken likevel, og man ender med straffegebyr? De trekker summen etter nøyaktig 14 dager og da er pakke nr 2 på vei og den kommer i postkassen din. Jeg fikk ny pakke i posten ca 14 dager etter at jeg hadde bestilt og de har trukket beløpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AB2 Skrevet 7. april 2020 #98 Del Skrevet 7. april 2020 Jeg fikk beskjed om at abonnementet er sagt opp og jeg vil få refundert pengene. Så kommer pakker nr 2 i postkassen rett etterpå og når jeg nå spør hvorfor ikke pengene er refundert enda så får jeg til svar at jeg først må returnere pakke nr 2. Har noen av dere opplevd det samme og returnert pakke nr 2 eller hva gjør jeg? Kjedelig å måtte betale for retur hvis jeg likevel ikke får refundert de 499 som hun skrev i tidligere Mail til meg etter at jeg klager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #99 Del Skrevet 7. april 2020 På 3.4.2020 den 14.05, Muscae skrev: 599 for den foundationen?! Aldri i verden om de får kunder på det! Enig! Det er jo helt sykt. Jeg har en ultragod foundation fra Dior selv, og det er et produkt jeg stoler på å smøre på huden min da det er et ordentlig merke. Ville aldri ha kjøpt dyr foundation fra en ukjent side og et ukjent merke! Lurt å vite hva man smører på huden sin.. Anonymkode: 32157...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zigrah Skrevet 15. april 2020 #100 Del Skrevet 15. april 2020 På 23.3.2020 den 11.18, Frisør L skrev: Hei igjen Fikk tak i dem på chat og ga beskjed om at jeg ønsket å si opp mitt abonnement, og fikk svar og mail med engang at det nå var stanset. Penger skulle tilbakeføres i løpet av fem dager👍🏻 Så positivt utfall her👍🏻🌸 Takk for svar👍🏻 Hei. Hvordan fikk du tak i dem? Har sendt dem mail der jeg skrev jeg ville si opp abonnementet osv, og fikk da svar via en filtype telefonen min ikke kan åpne. Beskrev problemet tilbake, men fikk ikke noe vettugt svar. Nå har jeg blitt trekt 499 fra kontoen min, og fikk sms fra Nets om avvikende bruk på konto, så den har blitt sperret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå