Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så god greie på data, men har en sånn bærbar PC med Windows som jeg vil være helt sikker på er smittefri, og har hørt at koronaviruset ikke tåler mye varme.

Så jeg vil altså for sikkerhets skyld putte PC-en i stekeovnen, slik at jeg kan bli kvitt all koronasmitte.

Er det noen som vet hvor mange grader jeg kan steke PC-en på uten at den går i stykker; den ser ganske solid ut, så den tåler vel litt ...?

Anonymkode: 50a76...0fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tilfellet du er seriøs: Nei, ikke gjør det. I verste fall eksploderer batteriet. Tørk av den med en klut fuktet med såpevann, ikke så mye at det renner.

Anonymkode: e7b1f...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå måtte jeg nesten le 😀. Spray litt JIF på en klut, og tørk forsiktig over. 

Anonymkode: 60389...645

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om noen unger jeg kjenner som skulle brenne en CD og la den på stekeovnen. Ble ikke så veldig vellykket for å si det sånn 😄 
Men om TS er redd for smitte så tørk med litt antibac. Dette forsvinner av seg selv og h*n slipper å være redd for vannsøl. 

Anonymkode: fd88f...2dc

• Liker 2
Skrevet (endret)

PC-en, og da spesielt tastaturet, kan være en enorm smittekilde, så det er klokt å tenke på vasking av den. Her er det mange som "synder" til vanlig, tastaturet bør vaskes hyppig. Antibac er fint for formålet, og hvis du bruker noe annet, pass på å ikke få vann inn i maskinen/ned i tastene ol.

Å putte den i ovnen vil jo på sikt drepe det meste, inkludert maskinen i seg selv. Og muligens hele huset, om det går riktig ille.

Endret av Jaybird
  • Liker 2
Skrevet

Bruker klorinspray eller sprit på alle flatene bortsett fra skjermen, der bruker eddik. Nei, ikke legg den i stekeovnen.

AnonymBruker
Skrevet

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: dcfb9...e59

Skrevet (endret)

Antibac klut

klor

annen type rengjøringspray holder nok👍

Endret av Sunset90
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Sunset90 said:

eller zalo

Jeg ville holdt meg til klor eller antibac, zalo original er ikke spesielt desinfiserende og legger igjen en hinne.

Anonymkode: 0c8ba...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...