Gå til innhold

Når sende ut innbydelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge før bryllupet er normalt å sende ut innbydelser?

Vi skal gifte oss i juli 2021 og har mest lyst å få ut innbydelser allerede nå.

Mannen min sin familie er spredt utover hele landet og ihåp om at mest mulig kan få til å komme har vi lyst å allerede nå sende ut innbydelser.

Hva tenker dere rundt dette?

Anonymkode: 46e78...824

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt et halvt år før, men ved sommerbryllup tenker jeg at fra høsten er det innafor. Dere planlegger jo bryllup i fellesferien, og mange planlegger ferie fra høsten av :)

Anonymkode: d5f98...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Vi sendte ut 3 mnd før. 

Dere kan jo fint si datoen til folk dere tenker invitere nå. Men invitasjoner tenker jeg er lurt å vente med til det meste er på plass, lokale, tidsplan, mat, ønskeliste, toastmaster, osv. 

Anonymkode: 9cefc...c49

Skrevet

Det er her "save the date-cards" kommer inn i bildet. Eller, på mer dempet vis: be folk holde av datoen. Man sier selvsagt bare ifra til de som SKAL inviteres. Vet ikke om det skjer så mye i den virkelige verden, men her inne har jeg lest om folk som har fått beskjed om å holde av datoen, for deretter ikke å bli invitert. :hakeslepp: 

• Liker 1
Skrevet

Dere kan jo sende ut "save the date"-melding, og opplyse at invitasjonen kommer utpå nyåret!

Da vet folk hva de har å forholde seg til, og du slipper å stresse 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss juni 2021 og tenker å sende ut på nyåret. Kommer til å informere nærmeste familie om dato i forkant. 

Anonymkode: 50614...814

Skrevet

Jeg tror at omtrent et halvt år før bryllupet vil gå bra. Fordi du bare planlegger å gifte deg, og plutselig (Gud forby) lyver noe, og det viser seg at alle invitasjonene blir sendt forgjeves. Derfor er det beste alternativet for meg et halvt år før bryllupet. I tillegg må du forberede deg, eller stedet hvor bryllupets forsyn kan endre seg 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...