Gå til innhold

Brude blomsterbukett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det med brudebuketten?

Kjøper dere med ekte blomster eller fake?

Har fåt undersøkt med det lokale blomsterselskape her jeg bor og dem skulle ha 2500,- for en bukett.

Jeg vurderer å heller bestille fake som koster meg typ under 300,-

Hva gjør dere?

Jeg tenker at alle beløp til bryllupet blir plutselig ett megastort beløp, og da tenker jeg ar da kan je ihvertfall spare ett par tusen på buketten som egentlig kun er for "bildets" skyld.

Anonymkode: 6fba3...358

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lagde min av bestemors eføy. Venninnen min hadde to liljer fra sin mors hage. Det var de eneste bordekorasjonene vi hadde

Er vant til at det er ekte blomster, men nå er det jo veldig mye fint i fake også. 

Endret av Krok1
Skrevet (endret)

Fake til 300 kr høres ut som det er veldig enkle blomster. Falske blomster som ser fine og ekte ut, er veldig dyre. Da ville jeg heller ha droppet bukett. 

Jeg kjøper ofte 2 for 3 på mester grønn. Kan du ikke kjøpe noe sånt og sette sammen selv? 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller bare kjøpt noen snittblomster og laget en bukett selv enn å kjøpe falske blomster. Eller bare kjøpe en liten bukett uten å si noe om at det er til bryllup. 

Anonymkode: aa513...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Lagde bukett for ei venninne en gang - hadde roser og litt brudeslør, titta på en YouTube video om hvordan man lager runde buketter. Tapet buketten med blomstertape og pyntet med silkebånd. Var ganske mye billigere å kjøpe noen pakker roser! Lagde også til brugdom og forlover. Hvis jeg skal gifte meg, kommer jeg nok til å gjøre noe lignende.

Anonymkode: ad8d1...c70

AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt mekke buketten på egenhånd a la slik de over her foreslår, dersom du har økonomiske hensyn å ta. Bare man sier i en blomsterbukett at man skal ha en brudebukett, så er det liksom en usynlig oppstartspris på 1000 kr, kan det føles som. 

Skal sies at jeg hadde en av de ansatte i en blomsterbukett til å lage min da jeg giftet meg for mange år siden, men det går veldig fint an å lage en veldig fin og rimelig bukett med ekte og nydlige blomster på egenhånd. :) 

Anonymkode: a4efa...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Det overlot jeg til brudgommen! Fikk en fantstisk fin bukett!

Anonymkode: 6f9b5...cd3

Skrevet

Da jeg ble invitert til bryllupet ga jeg bare ekte blomster. Det synes for meg at det ikke er helt riktig å gi kunstige blomster. Du kan kjøpe litt livlige og ekte blomster enn en stor bukett kunstige.😉

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, NataShynie skrev:

Da jeg ble invitert til bryllupet ga jeg bare ekte blomster. Det synes for meg at det ikke er helt riktig å gi kunstige blomster. Du kan kjøpe litt livlige og ekte blomster enn en stor bukett kunstige.😉

Gir man blomster i gaver til brudeparet?

Som om ikke brudeparet sitter igjen med nok blomster etter bryllupet?

Er det ikke bedre å gi penger da ?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir man blomster i gaver til brudeparet?

Som om ikke brudeparet sitter igjen med nok blomster etter bryllupet?

Er det ikke bedre å gi penger da ?

Jeg gir veldig få blomster, et rent symbolsk tegn, fordi den viktigste oppmerksomheten. Gaven er naturlig nok annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...