Gå til innhold

Oppbevare snitter i bilen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må hente noen snitter klokken 14, de skal ikke spises før 20.00. De får ikke plass i kjøleskapet og jeg må hjemom før jeg skal dit de skal fortæres. Kan de ligge i bilen? Det er meldt 8 grader og sol frem til 17. Er redd det blir varmt i bilen? Bør jeg ha vinduene oppe så det ikke blir innestengt? Hvordan løse dette best mulig? 😩

Anonymkode: 3981e...c47

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjølebag med kjøleelementer holder disse snittene ferske og friske. Om du ikke har selv får du kanskje lånt?
Dessuten spørs det hvilket pålegg som er på disse. Det blir fort veldig varmt i en bil når det er sol.

Det finnes også "serveringsfat" med plass for kjøleelementer. 

Endret av 911
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du setter bilen i skyggen tenker jeg mye er gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, 911 skrev:

Kjølebag med kjøleelementer holder disse snittene ferske og friske. Om du ikke har selv får du kanskje lånt?
Dessuten spørs det hvilket pålegg som er på disse. Det blir fort veldig varmt i en bil når det er sol.

Det finnes også "serveringsfat" med plass for kjøleelementer. 

Det er snakk om 100 snitter, 

Skrevet

Flere kjølebokser? Lag et hyllesystem slik at du får plass til flere snitter. Kanskje litt sent å tenke på dette når det bare er 2-3 timer til du skal hente disse? Anbefaler i alle fall ikke å oppbevare disse utildekket i en varm bil. F.eks. ost blir veldig udelikat etter et time eller to i varm bil 😞 Hva med å pakke disse fatene med snitter godt inn i aluminiumsfolie sammen med flere kjøleelementer? Det viktigste er å hindre uttørring og å holde de kalde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, 911 skrev:

Flere kjølebokser? Lag et hyllesystem slik at du får plass til flere snitter. Kanskje litt sent å tenke på dette når det bare er 2-3 timer til du skal hente disse? Anbefaler i alle fall ikke å oppbevare disse utildekket i en varm bil. F.eks. ost blir veldig udelikat etter et time eller to i varm bil 😞 Hva med å pakke disse fatene med snitter godt inn i aluminiumsfolie sammen med flere kjøleelementer? Det viktigste er å hindre uttørring og å holde de kalde.

Ja vedkommende som skulle hente skulle hente ved stengetid klokka fire. Men fikk nå telefon om at jeg må gjøre det, og jeg har ikke mulighet til å hente så sent, så da må de hentes klokka to.. Så det ble litt dumt rett og slett, men vil jo ikke at de skal bli ødelagt. 

Vil ikke snittene bli frostskader hvis jeg legger køleelementer med de? Eller tenkte du at jeg bare pakker de inn i alu og har litt elementer i nærheten? 

Pålegg er vel roastbiff, laks, karbonader og reker. Fisken skal jeg nok få stablet inn i kjøleskapet i noen timer. Men jeg får ikke plass til alt. 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vedkommende som skulle hente skulle hente ved stengetid klokka fire. Men fikk nå telefon om at jeg må gjøre det, og jeg har ikke mulighet til å hente så sent, så da må de hentes klokka to.. Så det ble litt dumt rett og slett, men vil jo ikke at de skal bli ødelagt. 

Vil ikke snittene bli frostskader hvis jeg legger køleelementer med de? Eller tenkte du at jeg bare pakker de inn i alu og har litt elementer i nærheten? 

Pålegg er vel roastbiff, laks, karbonader og reker. Fisken skal jeg nok få stablet inn i kjøleskapet i noen timer. Men jeg får ikke plass til alt. 

De leveres vel ikke enkeltvis?? 😮 Sikkert pakket i esker eller serveringsfat med lokk. Da er det ikke noe problem å legge en del kjøleelementer på toppen og så pakke inn i alu.folie for å hindre uttørring og holde på kulden. 
Kanskje greiest å legge kjøleelementer på toppen i stedet for under siden kald luft er tyngre enn varm luft.

Endret av 911
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 911 skrev:

De leveres vel ikke enkeltvis?? 😮 Sikkert pakket i esker eller serveringsfat med lokk. Da er det ikke noe problem å legge en del kjøleelementer på toppen og så pakke inn i alu.folie for å hindre uttørring og holde på kulden. 

Aner ikke hvordan de blir levert, ville tro de kommer på fat. 😂 Vil bare ha det klart hvordan jeg kan løse det før jeg sitter der med hundre snitter. 

AnonymBruker
Skrevet

Eller bare sett bilen i skyggen. 

Anonymkode: 6ee51...466

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller bare sett bilen i skyggen. 

Anonymkode: 6ee51...466

På 6 timer kommer nok sola og skinner på bilen igjen 😉 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du lar snittene stå i bilen i mange timer, så gi i hvert fall beskjed om det til de som skal spise dem, slik at de kan velge selv om de tar sjansen eller ikke.

Mulig jeg er hysterisk, men jeg hadde ikke spist.

Anonymkode: bcc01...82f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du lar snittene stå i bilen i mange timer, så gi i hvert fall beskjed om det til de som skal spise dem, slik at de kan velge selv om de tar sjansen eller ikke.

Mulig jeg er hysterisk, men jeg hadde ikke spist.

Anonymkode: bcc01...82f

Kommer ikke til å ha de i bilen i sola i det hele tatt. Er det sol i gårdsplassen setter jeg de heller i uteboden. Med kjøleelementer som ble nevnt. Må nesten se hvordan de blir levert før jeg bestemmer en løsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Det synes ikke jeg er greit om du ikke tenker spise alle selv.

Reker og laks skal ikke stå så varmt så lenge. 

Anonymkode: 5f86a...4a9

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes ikke jeg er greit om du ikke tenker spise alle selv.

Reker og laks skal ikke stå så varmt så lenge. 

Leser du hva jeg skriver? Har ikke tenkt til å la de stå varmt. Derfor jeg spør om tips til løsning. Situasjonen er som den er og da må jeg finne ut av hvordan jeg skal holde de kjørlige. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du hva jeg skriver? Har ikke tenkt til å la de stå varmt. Derfor jeg spør om tips til løsning. Situasjonen er som den er og da må jeg finne ut av hvordan jeg skal holde de kjørlige. 

Du spurte om du kunne ha dem i bilen, og at det var meldt 8 grader og sol. Det er å la dem stå varmt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjølelementer, brusflasker med is, eller lignende. Et pledd. Og eskene oppå det igjen. Så et tykt pledd på toppen. I et kjølig rom, der du har bedre kontroll på temperaturen enn i en bil 

Når det gjelder diskusjonen om bakterier - jeg har ofte med laks, reker, røkelaks, kylling og annet til lunsj - det blir gjerne spist etter 6-7 timer i veska i romtemperatur. Har aldri blitt syk. Men hadde selvfølgelig aldri gjort dette om jeg skulle servere andre, for jeg forstår at alle ikke synes det er ok. 

Anonymkode: 61f1b...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Uteboden må være bedre, de kommer sikkert i en form for kasser. Bare la de stå i kassene og dekk til m feks et par tykke pledd. 

Anonymkode: 2c712...487

Skrevet

Har du ett rom som er kjøligere enn andre? Mitt soverom er ca 12 grader. Der oppbevarer jeg mat som skal holdes kjølig i kort periode hvis jeg ikke har plass i kjøleskapet. Kanskje du har en kjeller eller et rom du kan kjøle ned? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...