Gå til innhold

Kan man stramme opp eller få vekk magefettet uten å slanke seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvd å søke på dette en stund, punktslanking. Sett at flere sier det ikke går, at da må man slanke hele kroppen for å miste fett. Noen sier at situps forbrenner magefett. Andre sier at situps ikke gjør en slankere på magen, bare sterkere, og at om man blir slankere av situps så er det hele kroppen ikke bare magen.

Nå vil jeg høre fra de med erfaring og de som VET og ikke bare de som tror trening er nøkkelen til alt.

Jeg vil altså ikke miste vekt på armene, bena, rumpa eller overkroppen, men har en pølsedeig under navlen på noen kilo ekstra som gjør at lave bukser gjør vondt, og høye bukser gjør at jeg ser gravid ut eller mye tjukkere enn jeg er, siden den da strammer inn under ribbeina og gir en synlig "bul" mellom venusberg og midt på magen.

Er det noe trening som vil forbrenne vekk akuratt dette området uten å gå ut over resten av kroppens fettmasse? Eller må jeg ty til fettsuging, cryo terapi eller lignende punktbehandlinger?

Jeg at hvis jeg reduserer matinntaket mitt eller trener kondisjon så er det puppene og rumpa som forsvinner først, og magen det aller siste. Jeg har en stabil og sunn vekt, men liker ikke magepartiet fordi det gir ubehag i bukser og tights.

Anonymkode: 84a9b...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muskler hjelper med å stramme huden. Ved å gjøre styrketrening, kan du erstatte fett med muskler (og beholde vekten). Og ikke vær redd for å ha mer muskler som kvinne - for det skal veldig veldig mye til for at muskler skal være synlige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes ikke snarveier her. Må nok litt ned i fett og opp i muskelmasse.

Anonymkode: 40822...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser og merker stor forskjell på magen om jeg løper. 

3-4 løpeturer, motbakkeintervaller, og langturer i uka. Helt flat mage, også i trange kjoler. 

Slurver jeg med trening, eller trener kun styrke, så er det fullstendig uaktuelt å ta på en slik kjole. 

Aner virkelig ikke hvorfor. 

Anonymkode: eb855...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Større magemuskler vil jo være med å gjøre magen mer definert, selv om du ikke kan punktslanke. 
Holdning har også mye å si for hvordan akkurat dette området fremstår. Skuldrene bak, puppene fram - du vil nok se at det ser bedre ut allerede. Så å trene for å få bedre holdning vil nok også kunne hjelpe :) 

Anonymkode: a86c3...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke sett pålitelige kilder på at punktslanking er mulig. Men trening kan jo selvsagt gjøre stor nytte, om du da ikke har delte magemuskler etter svangerskap, da er det en del vanskeligere å stramme opp uten kirurgi.

Anonymkode: 0e684...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser og merker stor forskjell på magen om jeg løper. 

3-4 løpeturer, motbakkeintervaller, og langturer i uka. Helt flat mage, også i trange kjoler. 

Slurver jeg med trening, eller trener kun styrke, så er det fullstendig uaktuelt å ta på en slik kjole. 

Aner virkelig ikke hvorfor. 

Anonymkode: eb855...2f6

Den type trening er ikke aktuelt for meg. Det er veldig viktig for meg å ikke tape vekt på resten av kroppen.

Jeg har slitt med undervekt i mange år og har endelig fått en formull kropp innenfor normalen, endelig fått pupper og rumpe og lår og er kjempe fornøyd!

Men akuratt magen skaper problemer. Det er ingen krise at jeg ikke kan gå i magetopper og vise flat mage lenger, men den er direkte i veien for alle bukser og gjør det vondt å ha på, spesielt å sitte med bukser, og selv stående "tyter" den tydelig utenfor kanten. Om jeg går opp til den størrelsen i bukse som gjør det behagelig i livet så er resten av fasongen på rumpa og lårene helt slakk og to nummer for stor.. Og jeg har alltid likt å gå i kjoler men det viser nå magefettet veldig tydelig.

Jeg er str 36 på overkropp og ben, men 40-42 rundt livet for at det skal være komfortabelt.

Kjenner noen eventuelt til punktslanking behandlinger som fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen år siden raste jeg ned i vekt og veide da 56 kg med mine 1,76 cm.  Jeg hadde tydelig tynnere lår, mindre rumpe osv og mistet self også fett på magen men hadde fremdeles magefett med en bmi på 18,1 som da er lett undervektig. Magefettet er det siste som går på meg, og jeg lurer på hvor tynn jeg skulle vært for å hatt helt flat mage. Noen kan ikke få flat mage, jeg er en av de. 

Anonymkode: b8dfb...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.3.2020 den 11.01, AnonymBruker skrev:

For noen år siden raste jeg ned i vekt og veide da 56 kg med mine 1,76 cm.  Jeg hadde tydelig tynnere lår, mindre rumpe osv og mistet self også fett på magen men hadde fremdeles magefett med en bmi på 18,1 som da er lett undervektig. Magefettet er det siste som går på meg, og jeg lurer på hvor tynn jeg skulle vært for å hatt helt flat mage. Noen kan ikke få flat mage, jeg er en av de. 

Anonymkode: b8dfb...245

Ja magen er det siste som forsvinner, sånn er det. Så da er det ikke verdt å slanke seg å miste alt annet! Jeg har hatt flat mage, men da var jeg ekstremt undervektig. Jeg bryr meg ikke så mye om en litt mer chubby mage, men det plager meg mtp bukser og kjoler nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.3.2020 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Den type trening er ikke aktuelt for meg. Det er veldig viktig for meg å ikke tape vekt på resten av kroppen.

Jeg har slitt med undervekt i mange år og har endelig fått en formull kropp innenfor normalen, endelig fått pupper og rumpe og lår og er kjempe fornøyd!

Men akuratt magen skaper problemer. Det er ingen krise at jeg ikke kan gå i magetopper og vise flat mage lenger, men den er direkte i veien for alle bukser og gjør det vondt å ha på, spesielt å sitte med bukser, og selv stående "tyter" den tydelig utenfor kanten. Om jeg går opp til den størrelsen i bukse som gjør det behagelig i livet så er resten av fasongen på rumpa og lårene helt slakk og to nummer for stor.. Og jeg har alltid likt å gå i kjoler men det viser nå magefettet veldig tydelig.

Jeg er str 36 på overkropp og ben, men 40-42 rundt livet for at det skal være komfortabelt.

Kjenner noen eventuelt til punktslanking behandlinger som fungerer?

Hvis du begynner å trene styrke uten å spise mindre kalorier vil magen bli strammere og kroppen formfull. Men det tar noen måneder før du ser det.

Anonymkode: 29d06...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...