Gå til innhold

Sende anonymt brev for å tipse om utroskap - hva skriver jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei der

Jeg har en venninne med en kjæreste som jeg vet har vært "utro" via snapchat. Han har sendt nakenbilder og videoer til ei jeg kjenner, som ikke min venninne vet hvem er. 

Jeg ønsker ikke at hun skal vite at jeg vet det, og av ulike grunner (jeg vet jeg burde si det til henne face2face) har jeg lyst at hun skal få et anonymt brev, slik at hun kan få vite om det, uten å blande meg inn i det på den måten jeg ville blitt om jeg fortalte hvem jeg er. 

Jeg har både bilder og videoer tilgjengelig, men er usikker på om jeg bør legge det ved brevet i form av bilder og screenshotter. 

Spørsmålet her er om jeg bør være frekk i tonen og fortelle kort og enkelt hva han har gjort, eller bør jeg være snillere, legge ved at han har sagt til denne jenta at han har et fint forhold, at de har det bra, at han ikke vil bli screenshottet, men tenner på å sende og motta bilder/videoer av andre? Han hadde også fortalt henne at han ikke åpner snapper når kjæresten hans er i nærheten, og han skjuler helt åpenbart at han driver med dette. Jeg hadde ikke godtatt dette i mitt forhold, og derfor ønsker jeg å anonymt tipse henne om dette - spesielt siden tidligere forhold opphørte på grunn av nettopp dette. Bør jeg oppfordre til å sjekke telefonen hans? Hva ville du skrevet? 

Alt blir skrevet på data, så det er ikke mulig å identifisere skriften i så måte. 

På forhånd, takk 🙂

Anonymkode: c5a32...7cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er dårlig å sende anonymt brev, det kan virke som man vil sabotere eller lage drama. MEN siden du har beviser er det hvertfall et MUST at du legger ved de.

Og siden en som får den type sjokkinfoen om kjæresten sin garantert vil ha masse spørsmål om hva som er greia, hvor langt det har gått osv så legg med litt info om hvor lenge det har pågått, hvordan de kom i kontakt, hvor mange ganger han har gjort det og hvor ivrig han er om han spør den andre jenta etter nakenbilder i retur.

Syns ikke du skal legge ved noe "formildende" informasjon, men du kan skrive at han har nevnt at han har kjæreste og at derfor har det vært viktig for han at ingenting screenshottes eller kommer utog at han har sagt at han bevisst ikke åpner snapper for kjæresten sin siden han driver så mye med denne nett utroskapen. Du skal selvfølgelig ikke være frekk i tonen! Du må være ydmyk og vise medfølelse, men samtidig være veldig konkret og strikt i informasjonen du legger frem. Dette er din venninne og jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan ta dette face to face med henne, med mindre du selv er den andre jenta han har snappet med? Som venninne så bør du tilby en skulder å gråte på når hun får nyheten, gode råd og styrke så hun setter grenser og forlater han, og ikke setter hun i en situasjon hvor hun intetanende åpner et brev, og bryter sammen uten noe støtte rundt seg, eller enda værre tilfeldigvis åpner det foran han og blir rasende, og han røsker brevet ut av hendene hennes og river det i stykker og destrueres bevisene før hun rekker å se ordentlig på de. I værste fall kan han reagere med vold, i mildeste fall så vil han klare å snakke seg ut av det om han får destruert bevisene i brevet før hun får sett ordentlig gjennom brevet flere ganger og etter hun har fått samlet seg av sjokket.

Utroskap bør den bedratte få vite om, men face to face eller telefon er best også sende eller vise hun bevisene og være tilgjengelig for svar på alle spørsmål.

Anonymkode: 06960...626

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Enig i alt det over her! 

Anonymkode: b095c...3e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten varslet til en ukjent kvinne via Facebook en gang.. Falsk profil, så hun ikke skulle finne meg. 

Anonymkode: b095c...3e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt et hyggelig anonymt brev. Det er en utrolig utaknemmelig oppgave å si fra at noen er utro, ofte mister man vennskap på den måten, men det er jo helt forferdelig a venninnen din skal bli bedratt på denne maten. 

Anonymkode: c28b8...341

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skriv til mannen først, gi ham muligheten til å fortelle det selv først. Kanskje lettere for din venninne å takle det enn å få et sjokk i posten. 

Anonymkode: e04fa...18f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

TS.

Ikke bland deg opp i det der.

Så du ville heller at andre skulle godt rundt å vite at du ble bedratt ?

Anonymkode: f9898...1df

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært evig glad hvis noen hadde fortalt meg om at min ex var utro så jeg syns du skal gjøre det. Men i en tone som er "Hei. Jeg vet dette er forferdelig og sikkert et stort sjokk. Men fra kvinne til kvinne syns jeg du fortjener å vite hva kjæresten din holder på med. Jeg hadde satt pris på det hvis andre hadde gjort dette for meg". Og legg for guds skyld med bevis. For hvis ikke vil jo bare typen påstå det er en gal kjerring som er hemmelig forelsket i ham og derfor prøver å ødelegge for dem ;) 

Anonymkode: 923b8...a4d

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du ville heller at andre skulle godt rundt å vite at du ble bedratt ?

Du ville trodd på et brev der avsenderen var feig og ikke signerte?

AnonymBruker
Skrevet

Pass dine egne saker! Herregud, lite å gjøre på i livet eller?

Anonymkode: 11e4e...58e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland deg inn er mitt råd. Da får du i hvert fall ta det direkte og ikke på en feig måte. Men å fråtse i andres tragedie og sende anonyme brev synes jeg ikke noe om. 

Anonymkode: 9844b...3d2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Du ville trodd på et brev der avsenderen var feig og ikke signerte?

Hvis mye stemte i det brevet så 

• Liker 4
Skrevet

Hvis mye stemte i det brevet så 

Hvis du vil kommunisere noe med noen, så ikke vær feig. Ta en kopp kaffe med vedkommende. Et anonymt brev kan hurtig bli en politisak og finner de ut av hvem det er, så kan det bli sånn at du forblir i politiets søkelys og det kan bli farlig for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må skrive brev så skriv noe som:

"Hei *navn*,

Du kjenner ikke meg, men som kvinne syns jeg det er min plikt å kontakte deg. Det er vondt for meg å vite om uten at du får vite det selv, og jeg vil ikke såre deg, men syntes du fortjener å vite det. Les resten av brevet et privat sted alene eller med en venninne.

Kjæresten din *navn* sexchatter og sender nakenbilder til andre jenter, og etterspør nakenbilder av de. Det jeg kjenner til har pågått *ca antall ganger* over de siste *antall månedene/ukene*. Han har nevnt at han har kjæreste, og derfor vært veldig redd og påpasselig for screenshot og noe som kan avsløre han, men jeg sender deg det jeg har fått tak i. (så legger du ved screenshotene sist i brevet/meldingen eller på eget ark) Han har også sagt at han unngår å åpne snapper foran kjæresten, fordi han er redd for at du skal se det og det virker som at dette er noe han driver mye med og ikke bare med det tilfellet jeg vet om.

Har dyp medfølelse for deg og det du nå måtte føle av denne informasjonen og håper at du kan ringe en nær venn å snakke med og som kan støtte deg og hjelpe deg med hvordan du skal håndtere det. Jeg har vært utsatt for dette her av en kjæreste selv så jeg hadde ikke hjerte til å ikke fortelle deg! Vet ikke om du vil finne noe om du sjekker snappen hans, for noen har flere snap brukere, og man kan redigere navnet til de i vennelisten sin til et guttenavn så det ser mer uskyldig ut, men jeg vil at du skal vite at jeg ikke sender dette for å lage noe drama, jeg ønsker deg alt godt og syns du fortjente å vite om det så du kan få vite hva kjæresten din gjør bak ryggen din. Vennlig hilsen en medsøster som ikke syns noen fortjener å bruke livet sitt på en mann som er ulojal! ❤️ 💔

Nedenfor følger bilder og screenshot fra noen av chattene. "

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Hvis du vil kommunisere noe med noen, så ikke vær feig. Ta en kopp kaffe med vedkommende. Et anonymt brev kan hurtig bli en politisak og finner de ut av hvem det er, så kan det bli sånn at du forblir i politiets søkelys og det kan bli farlig for deg.

HÆ? Er det straffbart å sende et anonymt brev til den bedratte og med bevis for utroskap?? Men enig, har TS bevis så fortell dette til venninnen face to face.

Anonymkode: c3d87...479

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er feigt av deg å sende et anonymt brev. For alt du vet kommer hun ikke til å tro noe på det, for mannen er sikkert en hyggelig og fin fyr hjemme. Møt henne heller og fortell henne det du vet, og vis bildene du har. Da får hun vurdere hva hun vil gjøre med det. Og forhåpentligvis takker hun deg for at du forteller henne det face to face. En ting er å bli bedratt, en annen ting er når "alle andre" vet det. Og jeg håper du er smart nok til å holde kjeft til andre rundt deg. Skal du i det hele tatt fortelle dette til noen, så er det kun til venninna di.

Anonymkode: ff71f...54b

• Liker 5
Skrevet

HÆ? Er det straffbart å sende et anonymt brev til den bedratte og med bevis for utroskap?? 

Kanskje ikke straffbart, men folk som gjør sånt mangler noen sperringer.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men enig, har TS bevis så fortell dette til venninnen face to face.

Ja, tror det er hva hun må gjøre siden hun vil kommunisere dette.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv til mannen først, gi ham muligheten til å fortelle det selv først. Kanskje lettere for din venninne å takle det enn å få et sjokk i posten. 

Anonymkode: e04fa...18f

Det er det dummeste man kan gjøre!!!!!

Da får mannen mulighet til å slette alle bevis og kontakter, og også gitt kjæresten en falsk historie om at "Fy faen det er en sånn psyko kjerring som har prøvd seg på meg mange ganger og ikke gir seg. Nå har hun trua med å ødelegge for oss to fordi hun er sur, så hvis du hører noe fra noen så er det bare hun psykoen som vil ødelegge!"

Man skal aldri gi han info om at han er på vei til å bli avslørt. Politiet sier heller ikke til kriminelle at de er under etterforskning og blir snart avslørt, for da vil jo de også destruere alle bevis og finne på en cover story.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, O.G. skrev:

Haha what the fuck babler du om. Det er ikke ulovlig å sende noen et høflig brev. Slutt å skrem folk med politiet og tullball bare fordi du kanskje selv ikke vil at noen skal tyste på ditt utroskap.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...