Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Alt blir avlyst. https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2020/03/10/195655514/coronaviruset-rammer-store-planlagte-arrangement-i-norge Hva tenker dere om det, overdrivelse eller fornuft ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Fornuft 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EEØm Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er usikker på om det er nok til å bremse spredningen nok til at ikke for mange blir syke på en gang. Siden de som vil trenge sykehus ikke kan ta vaksine som ved vanlig influensa, skal det ikke så stor andel smittede før kapasiteten sprenges. Spredningen bør dermed skje så langsomt som mulig, og det kan være nok at folk ikke treffer andre enn dem de pleier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 Hva med treningsentre? Kan feks år arbeidsgiver nekte ansatte å gå dit? Hvis senteret stenger så skal ikke kunden belastes?? Anonymkode: 26aa7...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 Det er fornuftig, og ville vært enda mer fornuftig i forrige uke. Merk at tallet 500 er et tall de tok litt ut av lufta. Det går ingen grense mellom trygt og utrygt i skillet mellom 499 og 501. Det må fremdeles risikoevalueres, og der ligger det en fare siden evalueringer ofte blir gjort enten for å bekrefte eller avkrefte. Anonymkode: 1e27d...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 Det er fornuft. Det ironiske her er at hvis tiltakene fungerer vil det ikke bli så mange døde, selv om sykdommer i seg selv er veldig farlig. I Italia er det full krise, men hvis alle de drastiske tiltakene fungerer like bra om i Kina er det ikke sikkert Corona har drept mange flere enn influensa når støvet har lagt seg. (Jeg anslår at influensa dreper 5-10 000 italienere per år.) Det vil mange bruke som argument mot drastiske tiltak neste gang. Mange besserwissere vil slå seg på brystet og si "hva var det vi sa"... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med treningsentre? Kan feks år arbeidsgiver nekte ansatte å gå dit? Hvis senteret stenger så skal ikke kunden belastes?? Anonymkode: 26aa7...c08 Jeg tror ikke arbeidsgiver kan nekte, men de kan anbefale. Og jeg tror ikke treningssentre vil belaste sine kunder for økonomisk tap. Eller hva mente du? Anonymkode: afb7c...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg