Gå til innhold

Pusse opp trapp. Alt jeg trenger å vite - gå!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte hus i høst og trappa er dritstygg, for å si det mildt. Første eier har malt trappen selv og det er masse, tydelige "dråper" etter rennende maling så jeg vil pusse den helt ned, og rekkverket er generelt veldig stygt så jeg vil bytte det. Men samboer mener at trappa er som "en del" og at man ikke kan fjerne rekkverket/håndløperen uten videre. Det ser ut som det er montert i trappa med en dykkertpistol, men det bør vel gå an å fjerne det på et vis uansett?  Jeg vil ha spilevegg langs rekkverket på oversiden av trappen, og føler håndløperen ned gjennom trappen bør matche til en viss grad...

Tips og triks for dette prosjektet? 

Anonymkode: 2addf...0e8

Gjest loveli
Skrevet

Selvfølgelig kommer ikke en trapp i én del... 🤣

Men den kan være veldig godt limt og skrudd/spikret likevel.

Hvis du skal male trappen og den ellers ser fint ut bortsett fra de dråpene så kan du prøve å skjære vekk dråpene.

AnonymBruker
Skrevet

Tips 1: å renovere en trapp er et helsikkes kaos. Du må gjøre all malingsfjerning, sliping, pussing, saging, lakking etc inne i huset. Og mens dere holder på sprer støv og kjemikalier seg over to (om ikke tre) etasjer. I tillegg mister dere gjennom deler av prosessen tilgang til en eller flere etasjer i huset over noe tid (,ens ting herder, tørker, setter seg etc). En trapp er heller ikke EN overflate (som et bord, feks) så å fjerne maling må skje trinn for trinn for trinn, detalj for detalj for detalj. 

Trapperenovering er et mareritt. Så puss opp noe annet først. Dersom deresynes totalrenovering av enkeltrom er easy-peasy; vurder å ta trappen til sommeren. Dersom dere får svettebyger og krangler av å male vegger eller legge parkett: dropp trappa for en stund og berg forstand og forhold. ;) 

Anonymkode: 016f6...750

AnonymBruker
Skrevet

Bilde av den?

Det enkleste som jeg sikkert hadde valgt.. for det blir en halvgod løsning å endre på designet er å skrape/ slipe bort slurvet og male den på nytt. Gjerne i en fresh farge 😍

Anonymkode: 7180f...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...