AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Mannen min er i risikogruppen for koronaviruset pga diabetes, og vi har ikke vært veldig bekymret da det ikke har vært mange smittetilfeller i fylket vi bor i. Men nå har han begynt å hoste veldig, etter en uke på jobb der han har vært i kontakt med rundt 100 forskjellige mennesker hver vakt (mange av disse er drosjesjåfører, så de igjen har jo vært i kontakt med mange andre). Vi vil ikke være hysteriske, og ringe ned legekontoret for ting som egentlig ikke er noe, men jeg kjenner jeg er litt mer obs nå. Han har ikke feber, eller vondt i halsen. Foreløpig er det kun hoste, og det føles ikke alvorlig nok til å ringe legen for det. Men hvor "ille" bør det bli før vi ringer og forhører oss? Synes media har hauset det opp så veldig at det er vanskelig å vite når det er alvorlig nok... Anonymkode: 3c159...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Min mann har diabetes og det er bekreftet smitte på hans arbeidsplass. Han ringte legen og fikk beskjed om å leve som normalt🤷🏻♀️ Så han går på jobb hver dag hvor det har vært smitte og sikkert fortsatt er. Anonymkode: 05eff...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Da avventer vi til han eventuelt får flere symptomer. Ts. Anonymkode: 3c159...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 Man skal vel ringe lege når man er så dårlig at man uansett ville ha ringt lege? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 Vi ringer stort sett aldri legen. Han går en gang i året for å sjekke langtidsblodsukker, men pleier ikke ringe for noe, da både han og jeg stort sett er friske. Hadde vanligvis ikke ringt for dette heller, og hadde kanskje til og med gått på jobb til vanlig, men med tanke på hvor mange han er i kontakt med på jobb, og hvor mange han potensielt kan smitte om dette faktisk er noe mer, tenkte vi at det er best å være litt obs. Særlig med tanke på at han også er i risikogruppen. Nå så vi forresten at det er noen som er smittet i vår kommune også (en relativt liten kommune), ikke så langt fra oss. Så smitten er jo mye nærmere oss enn vi først trodde. Anonymkode: 3c159...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ringer stort sett aldri legen. Han går en gang i året for å sjekke langtidsblodsukker, men pleier ikke ringe for noe, da både han og jeg stort sett er friske. Hadde vanligvis ikke ringt for dette heller, og hadde kanskje til og med gått på jobb til vanlig, men med tanke på hvor mange han er i kontakt med på jobb, og hvor mange han potensielt kan smitte om dette faktisk er noe mer, tenkte vi at det er best å være litt obs. Særlig med tanke på at han også er i risikogruppen. Nå så vi forresten at det er noen som er smittet i vår kommune også (en relativt liten kommune), ikke så langt fra oss. Så smitten er jo mye nærmere oss enn vi først trodde. Anonymkode: 3c159...f73 Da er det kanskje diabetes type 2 og ikke insulinbehandling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 9 minutter siden, Illuminatum skrev: Da er det kanskje diabetes type 2 og ikke insulinbehandling? Nei, han har type 1. Anonymkode: 3c159...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg