Gå til innhold

Betaling til voksen barnevakt

Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Jippiiii! Jeg har fått barnevakt (kanskje). En som jobber i barnehagen til Vesla har sagt hun kan være barnevakt om jeg trenger det. Og det kan jo hende jeg gjør - har hittil ikke hatt mulighet til barnevakt annet enn når det har vært noe "stort" - da stiller familien opp, men de bor et stykke unna.

Men - hva skal jeg betale?

Hun er voksen, men har jo ikke verdens beste lønn som assistent i barnehage. Har lyst til å betale nok til at hun virkelig syns det er verdt det, men samtidig ikke mer enn at jeg kan gå på kino en gang i blant uten å bli blakk.

* Hva betaler jeg for en ettermiddag hvor hun tar Vesla med fra barnehagen og har henne til f.eks. 1800?

* Hva betaler jeg for en kveld vi er på kino - fra f.eks. 18-22?

* Hva betaler jeg om hun har Vesla en kveld/natt fra 1800 til neste morgen/formiddag?

Skal selvsagt ta det opp med henne, men greit å vite sånn ca hva som er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke innlogget Sissi

Hvis du bor i Oslo/Oslo området så ville jeg sjekket med Oslo Barnevaktformidling. Jeg husker nemlig ikke priser/satser hos dem, men det er iallfall et utgangspunkt.

Du må uansett regne med å betale "skikkelig". Dette er et menneske som gir av sin fritid - og det er ikke gratis. Og særlig når det faktisk er noen med en viss kompetanse. Det ER dyrt med barnevakt - iallfall om man skal bruke noen mer profesjonelle enn naboens 16-åring.

Jeg har en student som fast barnevakt her jeg bor. Han får alltid minimum 200 kr, uansett hvor kort tid han er der. Dersom han sitter lengre, gjelder det for de 2 første timene, deretter får han ca 50 kr. timen. I tillegg betaler jeg drosje dersom det blir sent en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa i første innlegg

Har lyst til å betale nok til at hun virkelig syns det er verdt det, men samtidig ikke mer enn at jeg kan gå på kino en gang i blant uten å bli blakk.

Jeg er veldig klar over at jeg må betale skikkelig for en voksen person som gir av sin fritid. Men om det betyr 100 kroner timen, 150 kroner timen, 500 kroner kvelden e.l. aner jeg ikke -derfor spør jeg dere.

Dersom jeg bør betale 500 kroner for en kveld for damens fritid, er det greit, men da har jeg ikke råd til en kinotur feks. Mener IKKE at det er hennes problem, men ville bare ha en følelse før jeg ber henne første gang.

Hun bor i nærheten, så taxi er ikke aktuelt. Tror også hun helst vil være hjemme hos seg selv med Vesla, men hun kan selvsagt være hos oss om hun ønsker det.

Ser at barnevaktformidlingen sier 80 kroner timen, minimum 250 kroner. Syns dere om har jobbet som barnevakt at det er ok? (takk for link :-)). I tilfelle kan jeg avtale med henne med det som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha vært barnevakt for den prisen jeg.

Syns vel ikke du bør betale noe mer enn 100kr timen.

Nabojenta vår på 14-15 får 50kr timen som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr timen er mer enn nok, jeg pleier å ta ca 90. Husk at det går rett i lommen - dvs svart. Skal jeg sitte lenge, (over 5 timer) tar jeg 80.

Liv - barnevernspedagog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Da satser jeg på 80-90 kroner timen avhengig av hvor lenge, og så minst 250 kroner. Var bare redd for å fornærme henne jeg, er så usikker på dette. Har aldri betalt noen andre for å gjøre noe for meg personlig før, så det er litt uvant :oops: . På den ene siden vil jeg gi nok til at det er bra betalt. På den andre siden ikke mer enn at jeg har råd til å benytte meg av det av og til. :-)

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...